قدیمی‌ترین فسیل هیولاهای دریایی کشف شد / با جد بزرگ دایناسورها آشنا شوید / عکس
اخبار اخبار تکنولوژی

قدیمی‌ترین فسیل هیولاهای دریایی کشف شد / با جد بزرگ دایناسورها آشنا شوید / عکس

تبلیغات بنری


غزل زیاری: ستون فقرات باستانی قدیمی ترین نوع فسیلی است که در نیمکره جنوبی یافت شده است. این کشف با تئوری های موجود تاکنون در تناقض است و شواهد کنونی نشان می دهد که مهاجرت اولیه اقیانوس ها به جزیره اسپیتسبرگن در شمال نروژ محدود نشده است.

به گزارش وب سایت رابو، خزندگان میلیون ها سال قبل از تسلط دایناسورها بر سیاره زمین در دریاها زندگی می کردند، در همین حال خزندگانی که دوره تکامل آنها بیش از 180 میلیون سال بود، متنوع ترین و طولانی ترین گروه خزندگان را تشکیل دادند.

دکتر بنجامین کر، کارشناس موزه تکامل در دانشگاه اوپسالا، می‌گوید: «این گروه معمولاً با پلزیوسارهای گردن دراز (خزندگان آبزی و گوشت‌خوار) که شبیه به تصاویر هیولای دریاچه نس (در اسکاتلند) هستند، مرتبط هستند.»

فسیلی که قبلاً کشف شده بود

نکته جالب اینجاست که این فسیل فسیل جدیدی نیست. اولین بار در سال 1978 کشف شد و به یک هیولای دریایی غول پیکر به نام نوتوزاروس نسبت داده شد. به گفته بریتانیکا، این خزندگان غول پیکر دریایی در دوره تریاس (حدود 251 تا 200 میلیون سال پیش) در یک ابر اقیانوسی زندگی می کردند که از اروپای شمالی ماقبل تاریخ تا جنوب آسیا گسترش یافته بود.

نوتوسورها بدنی باریک با گردن، دم و اندام کشیده داشتند و با چرخش بدن خود شنا می کردند و حرکات آنها صاف و مواج بود. این خزندگان در واقع نوع پیشرفته ای از خزنده های زمینی هستند که فقط با مارمولک ها و مارها نسبتی دور داشتند. درست مثل خیلی از خزندگان دیگر.

اگرچه این فسیل سال‌ها پیش کشف شد، اما تحلیل‌های اخیر اهمیت واقعی آن را آشکار کرد. کر گفت: “نوتوزاروس کشف شده در نیوزلند بیش از 40 میلیون سال از قدیمی ترین فسیل های شناخته شده خزندگان در نیمکره جنوبی قدیمی تر است.”

عادات باستانی و تکامل نوتوسورها

کر ادامه داد: «ما نشان داده‌ایم که این خزندگان دریایی باستانی در یک محیط ساحلی کم عمق و غنی از دریا در جایی که در آن زمان به عنوان دایره قطب جنوب شناخته می‌شد، زندگی می‌کردند. به گفته وی، قدیمی‌ترین فسیل‌های نوتوزاروس که حدود 248 میلیون سال قدمت دارند، در امتداد منطقه پالئوزوئیک شمالی (شمال شرقی تا شمال غربی حاشیه ابر پانتالاسا) کشف شد و بیشتر آنها در اروپا، جنوب شرقی چین و میانه یافت شدند. شرق.

تا همین اواخر، بحث های مداومی در مورد عادات سبک زندگی هیولاهای دریایی باستانی قطب شمال، مربوط به جنبه های مختلف مهاجرت آنها به دریا وجود داشته است.

کشف قدیمی ترین فسیل هیولاهای دریایی / با پدربزرگ دایناسورها آشنا شوید / تصویر

کر در بخشی دیگر از سخنرانی خود گفت: «با استفاده از یک مدل تکاملی کالیبره شده با زمان توزیع جهانی خزندگان، نشان می‌دهیم که نوتوسورها در نزدیکی خط استوا ایجاد شده‌اند. او همچنین توضیح داد که نوتوسورها پس از انقراض جمعی فاجعه بار که در واقع آغاز عصر دایناسورها بود، با سرعت زیاد به حرکت خود به سمت شمال و جنوب ادامه دادند.

این محقق نتیجه گیری کرد: «اگرچه این تنها بخشی از فسیل کاوش شده از سنگی در بستر رودخانه در کوه هاربر در جزیره جنوبی نیوزلند است، اما این کشف نور جدیدی را بر خزندگان دریایی اولیه که قبلاً در نیمکره جنوبی ناشناخته بودند می‌تاباند.» “.

منبع: MSN

54321

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *