قد این آدم‌ها از یک متر بیشتر نمی‌شود! / عکس
اخبار اخبار تکنولوژی

قد این آدم‌ها از یک متر بیشتر نمی‌شود! / عکس

تبلیغات بنری


تینا مزدکی: تجزیه و تحلیل دندان‌ها و استخوان‌های یک انسان باستانی که در جزیره‌ای در اندونزی یافت شد نشان داد که کوتاه‌تر از آن چیزی است که دانشمندان تصور می‌کردند. بقایای فسیل شده 700000 ساله هابیت یا هومو فلورسئین (Homo floresiensis) گونه ای منقرض شده از انسان های بسیار کوچک که زمانی در فلورس، جزیره ای واقع در جنوب سرزمین اصلی اندونزی زندگی می کردند.

این مطالعات ممکن است نشان دهد که دقیقا چه زمانی هابیت ها به این شکل تغییر کردند. بدن بزرگ، ذهن بزرگ و هوش لزوماً سرنوشت ما نیستند. در واقع، بسته به محیط طبیعی که هر حیوان، حتی انسان، در آن قرار می گرفت، مسیرهای تکاملی متفاوتی وجود داشت.

پیش از این تصور می شد هابیت ها به طور متوسط ​​یک متر قد داشته باشند. اما تحقیقات جدید نشان می دهد که این گونه به طور متوسط ​​6 سانتی متر کوتاهتر بوده است.

قبل از این تحقیق، کوچکترین استخوان های هومو فلورسئین در غار لیانگ بوآ در فلورس پیدا شده بود. محققان طیف وسیعی از فسیل‌های جدید، از جمله دندان‌ها و استخوان بازو (بازو) را که در این محل کشف شده بودند، بررسی کردند. آنها مشخص کردند که استخوان بازو کوچکترین استخوانی است که در بزرگسالان یافت می شود. از سوی دیگر، محققان بلافاصله به این نتیجه رسیدند که این استخوان متعلق به یک کودک نیست.

انسان باستانی کوتاهتر از یک متر!

فسیل Homo florescein نشان می دهد که این جسم کوچک و ظاهر آن در 300000 سال اول تاریخ آنها در جزیره تکامل یافته است و سپس این اندازه کوچک بدن برای بیش از 600000 سال حفظ شده است. اینکه چرا این اتفاق افتاد، سوال دشوار دیگری است. از یک طرف، تغییر اندازه بدن به اندازه کوچکتر ممکن است به سادگی یک موضوع انتخاب جزیره طبیعی باشد. زیرا علاوه بر انسان، فیل های جزیره نیز به مرور زمان کوچکتر شده اند. محققان بر این باورند که شاید نیازی به بزرگ بودن این جزیره نبود، زیرا در آن جزیره هیچ حیوانی مانند شیر و ببر وجود نداشت.

در عین حال، اندازه بزرگ دارای معایبی است، مانند نیاز به زمان بیشتر و بیشتر برای غذا خوردن برای رشد و تولید مثل. انسان های باستانی که در جزیره ای منزوی گیر افتاده بودند ممکن است به دلیل این فشارها کوچک شده باشند. اگرچه انسان در بین حیوانات خاص به نظر می رسد، اما شواهد موجود در این جزیره نشان می دهد که ما نیز مانند سایر حیوانات تحت کنترل انتخاب طبیعی هستیم و می توانیم به روش های غیرمنتظره ای تکامل پیدا کنیم.

منبع: Life Science

58323

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *