قسمت جدید جنگ استقلال و پرسپولیس؛ این بار سهمیه خارجی!
اخبار اخبار ورزشی

قسمت جدید جنگ استقلال و پرسپولیس؛ این بار سهمیه خارجی!

تبلیغات بنری


سفر پر ستاره: فصل گذشته لیگ برتر انگلیس در حالی به پایان رسید که رقابت تنگاتنگی بین دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به خصوص در مرحله پایانی وجود داشت و این موضوع حتی به خارج از مستطیل سبز هم کشیده شد. مصاحبه های داغ اعضای دو تیم علیه یکدیگر و اظهارات آنها در پایان فصل به یک امر عادی تبدیل شد و حتی جرایم میلیاردی کمیته انضباطی نیز نتوانست جلوی آنها را بگیرد. در شرایطی که فصل جدید لیگ برتر هنوز شروع نشده، جنگ استقلال و پرسپولیس زودتر از همیشه آغاز شده است. موضوع بیانیه ای که سرخابی نوشته است، موضوع سهم خارجی پرسپولیس است که استقلالی ها به آن اعتراض دارند و معتقدند باید کاهش یابد. دو باشگاه روز گذشته بیانیه هایی در این خصوص منتشر کردند و پاسخ هایی را ارائه کردند.

جنگ بر سر دو سهم خارجی پرسپولیس

ماجرا از آنجا شروع شد که فدراسیون فوتبال اعلام کرد در صورت عدم حضور بازیکنان خارجی در 60 درصد مسابقات، سهمیه خارجی تیم های لیگ برتری کسر می شود. این موضوع اکنون برای پرسپولیس دردسرساز شده و دو سهمیه خارجی این باشگاه با توجه به وضعیت واحد حنانوف و نبیل بویی در هاله ای از ابهام قرار دارد. مدیران پرسپولیس در روزهای اخیر سعی کرده اند با ارائه مدارک پزشکی ثابت کنند که باهوی و حنانوف در برخی از فصل ها مصدوم شده اند و از این طریق سهام خارجی خود را حفظ می کنند.

اما این موضوع با واکنش باشگاه استقلال همراه شد و آبی ها روز گذشته با نامه نگاری به سازمان لیگ بیانیه ای منتشر کردند. در بخشی از این بیانیه آمده است: هرگونه واکنش به مصوبه جدید مربوط به سهم بازیکنان خارجی و اضافه شدن بازیکنان خارجی به برخی باشگاه ها، دخالت در تعیین نتایج فصل آینده محسوب می شود. قوانین فوتبال باید عادلانه اجرا شود تا همه تیم ها تحت قانون مصوب و با شرایط یکسان مورد حمایت قرار گیرند تا این گونه شبهات در نظر افکار عمومی ایجاد نشود. ضروری است که افراد درگیر اجازه دهند حاکمیت قانون در فوتبال ادامه یابد. “اگر کسانی که خودشان قانون را اجرا می کنند به قانون تصویب شده اهمیتی نمی دهند، انتظار بیهوده است که دیگران به قانون احترام بگذارند.”

واکنش تند پرسپولیس به اعلامیه استقلال

باشگاه پرسپولیس ساعتی پس از انتشار اعلامیه استقلال پاسخ این باشگاه را ارسال کرد. این باشگاه وضعیت واحد هانانوف و نبیل بویی را شفاف سازی کرد و مدعی شد بر سر مدافع تاجیکستانی اختلافی وجود ندارد و بهویی نیز مصدوم است. سایت باشگاه پرسپولیس در این رابطه نوشت: در مورد وحید حنانوف علیرغم ورود رسمی و عینی به باشگاه و ارسال مدارک، دستورالعمل قرارداد شامل وضعیت وی نمی شد زیرا قرارداد با این بازیکن در زمانی بسته شده بود که این دستورالعمل وجود نداشت. اصلاً بحث حنانوف مطرح نیست، اما برخی از باشگاه‌ها با وجود شناختی که از این موضوع داشتند، دست به جنگ روانی زدند که باعث ایجاد تنش و بهانه‌ای برای فضای مجازی و فشار به فدراسیون فوتبال شد.

در مورد نبیل بویی دو نکته وجود دارد. اولین نکته این است که مدارک پزشکی این بازیکن ارسال شده است. نکته دیگر اینکه خود قانونگذار فلسفه و هدف این قانون را تامین امنیت عملیات حمل و نقل اعلام کرده است. در همین راستا وقتی مشخص شد با توجه به شرایط کل ماجرا، این بازیکن سهم دقایق بازی مورد انتظار را نخواهد گرفت، به احترام حقوق باشگاه و در نیم فصل قرارداد فسخ شد. همکاری بازیکن خودش.”

سوابق مصدومیت Bhoi و Hananov

وحدت حنان اف، مدافع تاجیکستانی پرسپولیس که به تازگی راهی سپاهان شده است، فصل گذشته 11 بازی برای ارتش سرخ انجام داد و در مجموع 269 دقیقه در زمین حضور داشت. به گزارش ترانسفرمارکت، او حدود یک ماه به دلیل مصدومیت همسترینگ مصدوم شد و به همین دلیل 4 بازی پرسپولیس را در طول فصل از دست داد. حنانوف در 60 درصد بازی های پرسپولیس به میدان نرفته است اما این باشگاه معتقد است با توجه به اینکه قرارداد او از قبل امضا شده، این قانون اجرا نمی شود.

نبیل بهوی، مهاجم سوئدی پرسپولیس نیز در نیم فصل لیگ گذشته در این تیم حضور داشت و 8 بازی برای سرخ پوشان انجام داد و 310 دقیقه در زمین حضور داشت. با این حال در همان نیم فصلی که در پرسپولیس حضور داشت، بهویی چندین بار مصدوم شد و 3 بازی را برای این تیم از دست داد. از طرفی بعد از شروع لیگ قرارداد بست و در هفته های اول پرسپولیسی نبود.

قسمت جدید جنگ استقلال و پرسپولیس;  این بار سهمیه خارجی!

این قانون کارشناسان نیست!

ارسال باختر کارشناس حقوق ورزش در خصوص وضعیت سهمیه های خارجی پرسپولیس گفت: پاسخ به این سوال سخت است چون عبارت 60 درصد مسابقات را نوشتم و در ابتدا گفتم که معلوم نیست یعنی 60. ٪ از مسابقات یا 60٪ از زمان مسابقه. من کاملا مخالف این دستورات بودم و به نظرم این تصمیم کارشناسی نبود. از طرفی پرسپولیس می گوید ما 3 سال پیش حنانوف را امضا کردیم و من نمی دانستم چنین قانونی می کنی وگرنه این بازیکن را نمی گرفتم و بازیکن دیگری را روی نیمکت می آوردم. این استدلال منطقی است، اما بر اساس قانون مکتوب توجیه معتبری محسوب نمی شود.

وی افزود: یک مشکلی وجود دارد که قانون مکتوب است و باید اجرا شود. این تفاوت بین اعدادی است که کسری از آنها نداریم. ما می دانیم آنها چند بازی انجام دادند اما دقیقا نمی دانیم چند بازی به دلیل مصدومیت انجام ندادند. اسناد و مدارک باید توسط IFMARK تایید شود.

باختر در پایان درباره معیار اساسی برای حفظ سهمیه های خارجی گفت: در بخشنامه های جدید گفتند که تعداد مسابقات ملاک است که فکر می کنم به هدف این تصمیم نزدیکتر است اما باید نگاه کنیم و از اکنون این دیدگاه را تغییر داده اند و ملاک آن تعداد بازی است که مشابه است، بنابراین این انتقاد است که اگر تیم در 24 مسابقه یک دقیقه بازی کند، از این استاندارد فراتر می رود، اما با توجه به تغییری که انجام دادند. ، معیار ذهنی آنها تعداد مسابقات است نه دقیقه.

قسمت جدید جنگ استقلال و پرسپولیس;  این بار سهمیه خارجی!

258 258

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *