اخبار اخبار اقتصادی

قیمت طلا به اوج رسید/ قیمت جدید طلا امروز ۲۹ مهر ۱۴۰۳

تبلیغات بنری


به گزارش -، بررسی عملکرد هر اونس طلا در هفته گذشته حکایت از افزایش 62 دلاری قیمت آن دارد. بنابراین سود سرمایه گذاران طلا در این دوره حدود 2.3 درصد برآورد شده است.

عملکرد طلا در بازار جهانی طی یک ماه گذشته به حدود 100 دلار رسید که حکایت از رشد 3.8 درصدی قیمت طلا دارد.

قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی در حال حاضر 2720 دلار است و اگرچه طلا در آخرین لحظات معاملات روز شنبه اندکی کاهش یافت، اما همچنان در اوج خود قرار دارد.

بر اساس گزارش رویترز، تشدید تنش های ژئوپلیتیکی تمایل به خرید طلا به عنوان یک پناهگاه امن را افزایش می دهد و نگرانی ها در مورد نوسانات بازار جهانی قیمت طلا را بیشتر تقویت می کند.

بی ثباتی ناشی از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و انتظار کاهش بیشتر نرخ بهره توسط بانک های مرکزی از جمله عواملی بود که منجر به افزایش قیمت طلا شد.

محدودیت های تاریخی برای عبور از طلا / تغییر رفتار سرمایه گذار

پیش بینی های مهم یک فعال بازار از آینده قیمت ها/آخرین وضعیت بازار طلا و سکه پس از رکوردشکنی

طلا از ابتدای سال جاری تاکنون چندین بار به رکورد جدیدی رسیده است. انتظارات کاهش سیاست های پولی توسط بانک های مرکزی و بی ثباتی ژئوپلیتیکی، قیمت طلا را از ابتدای سال جاری تا کنون 30 درصد افزایش داده است که نشان دهنده بهترین عملکرد آن از سال 1979 است.

کاهش نرخ بهره باعث کاهش هزینه نگهداری طلا به عنوان سرمایه زیان ده و افزایش تمایل به خرید آن می شود.

معامله گران اکنون 92 درصد شانس دارند که فدرال رزرو در نشست نوامبر خود نرخ بهره را کاهش دهد.

برخی تحلیلگران بر این باورند که این شرایط طی 6 تا 12 ماه آینده قیمت طلا را به 3000 دلار خواهد رساند. انتظار می رود قیمت نقره طی سه ماه آینده به 35 دلار برسد.

223225

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *