اخبار اخبار تکنولوژی

لباس عجیب ورزشکاران ژاپنی در المپیک پاریس/ استفاده از الیاف جاذب مادون‌قرمز!

تبلیغات بنری


به گزارش – به نقل از دیجیاتو، ژاپن اعلام کرد که پوشش برخی از تیم های ورزشی این کشور در المپیک از انعکاس نور مادون قرمز جلوگیری می کند. این خاصیت از ایجاد خطوط بدن در زیر لباس های نازک ورزشکاران جلوگیری می کند.

روزنامه فرانسوی لوموند اخیرا گزارش داده است که ژاپن قصد دارد در المپیک تابستانی 2024 پاریس از لباس های فرم مخصوص ورزشکاران خود استفاده کند. این لباس ها که برای برخی از تیم ها مانند والیبال و دوومیدانی موجود است، بهتر از لباس های معمولی می توانند طیف مادون قرمز را جذب کنند. این باعث می شود که اشعه مادون قرمز کمتر منعکس شود و به سنسورهای دوربین نرسد.

مزیت لباس ژاپن در المپیک چیست؟

سنسورهای مادون قرمز معمولا در داخل دوربین های دید در شب و دوربین های حرارتی استفاده می شوند. اما می توان از آنها برای مشاهده جزئیات پنهان نیز استفاده کرد. برخی از گوشی‌های هوشمند مانند OnePlus 8 Pro نیز از فیلتر خاصی استفاده می‌کنند که می‌تواند خروجی مشابه تصویربرداری اشعه ایکس را ارائه دهد. وقتی از مردم با این تکنیک عکس می گیرند، جزئیاتی مانند خطوط بدن آشکار می شود. به خصوص اگر لباس فرد نازک باشد. لباس ورزشکاران معمولا نازک است و ژاپن سعی کرده این مشکل را با استفاده از الیاف جذب کننده مادون قرمز حل کند.

شایان ذکر است که ورزشکاران حاضر در المپیک 2020 به دلیل انتشار عکس های گرفته شده با دوربین های مادون قرمز به کمیته المپیک ژاپن شکایت کردند. این عکس ها به طور گسترده در شبکه های اجتماعی منتشر شد و برخی از آنها با توضیحات نامناسبی همراه بود. بعدها، چندین شرکت ژاپنی با هم همکاری کردند تا پارچه ای بسازند که به اندازه کافی انعطاف پذیر باشد تا در لباس های ورزشی استفاده شود و در عین حال بتواند مقدار زیادی نور مادون قرمز را جذب کند.

میزونو تصویری را برای نشان دادن عملکرد این پارچه جدید منتشر کرده است که در آن حرف C در زیر پارچه ضد مادون قرمز معمولی قرار گرفته است. همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید، این پارچه می تواند تا حد زیادی از نمایش جزئیات زیر توسط دوربین مادون قرمز جلوگیری کند و انتخاب خوبی برای حفظ حریم خصوصی ورزشکاران است. ناگفته نماند که این لباس ها از چندین لایه مختلف تشکیل شده اند و احتمالاً باعث نگرانی ورزشکاران در مورد عدم دفع مناسب گرما می شوند. پیش بینی می شود بازی های المپیک امسال با گرمای بی سابقه ای همراه باشد و شرایط را برای ورزشکاران سخت کند.

227227

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *