«لو پن» خطاب به «مکرون»: تقصیر تو هست
اخبار اخبار جهان

«لو پن» خطاب به «مکرون»: تقصیر تو هست

تبلیغات بنری


به گزارش وبسایت رابو، نتیجه غیرمنتظره انتخابات زودهنگام روز یکشنبه که در آن حزب چپگرای جبهه خلق نوین با افزایش قابل توجه آرا مواجه شد اما در نهایت هیچ حزبی اکثریت مطلق را کسب نکرد، سقوط کرده است. فرانسه در وضعیت عدم اطمینان و عدم اطمینان. راه روشنی برای رسیدن به یک دولت باثبات مشخص نکرد.

در همین حال، رهبران هر یک از احزاب در مورد اینکه با چه کسی برای رسیدن به توافق تماس بگیرند اختلاف نظر دارند و تنش‌های داخلی برای هر دو حزب برای بازسازی صحنه سیاسی کشور پس از انتخابات زودهنگام پارلمانی بالا گرفته است.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، لوپن در این باره به خبرنگاران گفت: امروز در باتلاقی هستیم زیرا هیچکس نمی داند نخست وزیر از کدام جبهه خواهد آمد و چه سیاستی را در قبال کشور دنبال خواهد کرد.

رویترز گزارش می دهد: مکرون که دوره ریاستش در سال 2027 به پایان می رسد، پس از شکست حزبش از راست افراطی در انتخابات پارلمان اروپا در ماه گذشته، دستور انحلال پارلمان ملی فرانسه را صادر کرد. به عقیده بسیاری از تحلیلگران، این اقدام بزرگترین قمار دوران سیاسی او محسوب می شود.

گزینه های پیش روی رئیس جمهور فرانسه

این آژانس نشان می دهد که معمول است رئیس جمهور فرانسه از حزبی که اکثریت پارلمان را دارد بخواهد برای تشکیل دولت حرکت کند، اگرچه طبق قانون اساسی هیچ چیزی او را موظف به این کار نمی کند. اما در هر صورت، گزینه ها شامل تشکیل یک ائتلاف گسترده و یک دولت اقلیت است که قوانین را به صورت موردی در پارلمان تصویب می کند.

و دانلود کردم

در همین حال، منابع آگاه به رویترز گفتند که تلفن ها همچنان زنگ می خورند و برخی از میانه روها امیدوارند که بتوانند با جمهوری خواهان محافظه کار به توافق برسند و چپ را به حاشیه برانند.

پل شفق قطبی یکی از نمایندگان برجسته حزب النهضه ماکرون در این زمینه به فرانس 2 گفت: من فکر می کنم جایگزینی برای جبهه خلق جدید وجود دارد. فکر می‌کنم فرانسوی‌ها نمی‌خواهند برنامه عمل چپ‌ها را اجرا کنند و فکر می‌کنم نمی‌خواهند مالیات‌ها را افزایش دهند.»

از سوی دیگر، رهبران حزب چپگرای جبهه خلق نوین نیز در مصاحبه های تلویزیونی اعلام کردند که به دلیل پیشرفت در انتخابات، دولت را به دست خواهند گرفت.

کارول دلگا وی از حزب سوسیالیست تاکید کرد که حزب چپ به تنهایی نمی تواند حکومت کند و باید با دیگران ارتباط برقرار کند. وی تاکید کرد که هرگونه توافق باید بر اساس برنامه ها و هزینه های مالیاتی حزب باشد.

اما دیگر مقامات حزب چپ موضع سخت تری اتخاذ کردند. مشمول مانوئل بمبارد از حزب “فرانسه ناسازگار” که به LCI گفت: “حزب جبهه مردمی جدید بیشترین تعداد نمایندگان را در مجلس ملی دارد، بنابراین تشکیل دولت بر عهده این حزب است و این چیزی است که ما برای آن تلاش می کنیم.”

بر اساس اطلاعیه وزارت کشور فرانسه، پس از برگزاری دور دوم انتخابات زودهنگام پارلمانی این کشور که در 7 ژوئیه برگزار شد، ائتلاف احزاب چپ فرانسه، جبهه خلق جدید، پس از حزب لوپن، در انتخابات ریاست جمهوری پیروز شد. رتبه دوم با 29.1 درصد آرا. این جبهه شامل احزاب «فرانسه شورشی» (LFI)، «حزب سوسیالیست» (PS)، «حزب کمونیست» (PCF)، «سبزهای محیط زیست اروپا» (EEVL) و «حزب رادیکال» است.

ائتلاف میانه رو مکرون متشکل از احزاب النهضه، مادوم و آوگا تنها توانست 21.5 درصد آرا را به دست آورد و به رتبه سوم بسنده کرد. در نهایت از مجموع 577 کرسی پارلمان ملی فرانسه، جناح چپ 182 کرسی، میانه روها به رهبری مکرون 163 کرسی و ائتلاف راست افراطی 143 کرسی به دست آوردند.

310310

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *