ماجرای ترور فرمانده حزب‌الله در بیروت/ از جزئیات این ترور چه می‌دانیم؟
اخبار اخبار جهان

ماجرای ترور فرمانده حزب‌الله در بیروت/ از جزئیات این ترور چه می‌دانیم؟

تبلیغات بنری


رسول السلیمی: یک انفجار مهیب در منطقه ضاحیه در حومه جنوبی بیروت که اکثریت حامیان حزب الله در آن ساکن هستند، روی داد. این حمله در منطقه ای مسکونی در جنوب بیروت که به عنوان پایگاه حزب الله شناخته می شود، رخ داد.

در همین راستا، ارتش اسرائیل در همان دقایق اولیه حمله، حمله به بیروت را انجام داد و یکی از رهبران ارشد حزب‌الله را هدف قرار داد که گفته می‌شود در حمله موشکی به بلندی‌های جولان تحت اشغال اسرائیل شرکت داشته است. . اما یکی از مقامات حزب الله تنها اشاره کرد که این حمله هوایی اسرائیل به جنوب بیروت فقط خسارت وارد کرده است.

خبرگزاری ملی لبنان اعلام کرد که حمله رژیم صهیونیستی در مجاورت شورای حزب الله در محله حریق در بیروت هدف قرار گرفت. بنا بر گزارش ها، ایالات متحده از اسرائیل خواسته است که از هدف قرار دادن بیروت پایتخت لبنان و زیرساخت های غیرنظامی برای جلوگیری از آسیب های جانبی خودداری کند.

در همین حال، گزارش های رسانه های عربی حاکی از کشته شدن یکی از رهبران ارشد حزب الله در این حمله بود. اسرائیل حمله هوایی به حومه جنوبی بیروت برای کشتن یکی از چهره های برجسته حزب الله انجام داد، هرچند گزارش ها حاکی از آن بود که هدف اسرائیل فواد شکر، یکی از شخصیت های ارشد حزب الله بود.

خبرگزاری ملی لبنان در توصیف این حمله اعلام کرد که این حمله توسط یک پهپاد اسرائیلی انجام شد که سه موشک به سمت یک ساختمان شلیک کرد. یک خبرنگار ویژه اسکای نیوز همچنین گفت که تصاویر به دست آمده از صحنه “منطقه بسیار بزرگی را در اطراف ساختمان تحت تاثیر قرار داده است.”

این در حالی است که یک ساعت پس از حمله، اسپوتنیک از منابع خود در لبنان گزارش داد که این تلاش شکست خورده است. منابع امنیتی لبنان نیز اعلام کردند که فواد شکر از حمله اسرائیل به حومه جنوبی بیروت جان سالم به در برده است. منابع لبنانی تایید کردند که فواد شکر ساختمان را قبل از هدف قرار دادن آن ترک کرد.

تردیدها ادامه داشت تا اینکه تلویزیون اسرائیل اعلام کرد که هیچ تاییدی مبنی بر موفقیت آمیز بودن این ترور وجود ندارد. شبکه 13 وابسته به تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد که برخی گزارش های رسانه ای حاکی از آن است که هدف ترور قبل از حمله ساختمان را ترک کرده است.

ماجرای ترور رهبر حزب الله در بیروت/ از جزئیات این ترور چه می دانیم؟

عکس فواد شکر

در همین حال، بیانیه اولیه روابط رسانه ای حزب الله حاکی از آن بود که حمله به حومه جنوبی بیروت که ساختمانی مسکونی در یکی از محله های آن را هدف قرار داد، منجر به شهادت تعدادی از شهروندان لبنانی و زخمی شدن تعدادی دیگر شد. او هست. حزب الله در این بیانیه اعلام کرد: در آن زمان رهبر جهاد کبیر برادر آقای فؤاد شکر (حاج محسن) در این ساختمان حضور داشتند و افزودند: از زمان وقوع حادثه، تیم‌های پدافند غیرنظامی حضور داشتند با توجه به وضعیت لایه های تخریب شده، به طور جدی، اما آهسته آوار تلاش می کنیم و همچنان منتظر نتایجی هستیم که مسئولین این عملیات در خصوص سرنوشت این حادثه به دست خواهند آورد.

پیشتر یک مقام ارشد حزب الله گفته بود که هر نوع حمله ای از سوی اسرائیل انجام شود، حزب الله پاسخ خواهد داد. اسرائیل حزب الله را متهم کرد که پشت حمله موشکی روز شنبه به زمین فوتبال در شهر عرب زبان دروزی مجدال شمس در بلندی های جولان رخ داد. حزب الله در این حمله، موشک دفاعی اسرائیل را که به زمین فوتبال کودکان اصابت کرد و 12 کشته برجای گذاشت، مقصر دانست.

حزب الله تاکید کرد که اگر اسرائیل جنگ خود را فراتر از منطقه مرزی جنوبی لبنان گسترش دهد، قوانین نانوشته جنگ را کنار گذاشته و به تل آویو حمله خواهد کرد. علیرغم شکست عملیات تروریستی امروز اسرائیل در بیروت، به نظر می رسد اسرائیل به دنبال گسترش دامنه جنگ در لبنان نیست و سخنان این دولت مبنی بر توسعه جبهه شمالی جنگ در عمل محقق نخواهد شد.

311213

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *