اخبار اخبار عمومی

مادری که قاتل فرزندانش است!/ عکس

تبلیغات بنری


به گزارش خبرگزاری رابو و به گزارش رزبقا، کبوتر رانت یکی از قدیمی ترین نژادهای کبوتر جهان و یکی از بزرگترین انواع کبوتر است. به احتمال زیاد اجدادش حمام آنها عمدتاً از منطقه کامپانیا در جنوب رم هستند که به عنوان پرندگان برای مصرف گوشت استفاده می شدند. با توجه به اندازه آنها، بعید نیست که این کبوترها برای گوشتشان پرورش داده شده باشند زیرا سینه های بزرگی دارند که از نظر ساختاری شبیه به مرغ است.

با توجه به راز بقا، «کبوتر رومی» یا لیره که به دلیل اندازه و وزن شگفت انگیزش غول رومی نامیده می شد، در حدود 2000 سال قبل از میلاد در قلمرو ایتالیای مدرن ظاهر شد. دقیقاً مشخص نیست که تحت چه شرایطی انتخاب شده و چه سویه هایی برای این منظور استفاده شده است.

برخی از مورخان بر این باورند که خاستگاه کبوتر رند در روم باستان است و اولین ثبت این کبوتر به پلینی نویسنده بزرگ رومی برمی گردد. همچنین بسیاری بر این باورند که کبوترهای اجاره ای بر روی ستون های داخلی کلیسای سنت پیتر در واتیکان به تصویر کشیده شده است.

ویژگی های حمام اجاره ای یا حمام رومی

کبوتر رومی، اگرچه منشأ ایتالیایی دارد، اما به یک نژاد کاملاً فرانسوی از کبوتر تکامل یافته است که در یک نگاه با چشم بزرگ و دایره قرمزش قابل تشخیص است. این کبوتر از گروه کبوترهای فرانسوی است. طول آن به 55 سانتی متر و طول بال های آن به 1.1 متر می رسد. وزن یک نر بالغ به 1300 تا 1500 گرم می رسد.

کبوتر رومی (Roman pigeon) پرنده ای بزرگ با منقار بزرگ و پاهای بزرگ است. برخی از زیرگونه ها دارای گردن بسیار بلند، برخی دارای بال های بسیار بلند و دم بلند و در نهایت برخی دارای دم بسیار کوتاه هستند.

کبوتر چارتری که به پرنده جنگنده نیز معروف است، یک نژاد بسیار محبوب در بین کبوترهای اهلی است و حضور آن در همه جا بسیار زیاد است. سینه ای عضلانی و بال های پهن دارند. چشمان آنها بسیار تیزبین و هوشیار است. Runt Dove بسیار قابل ارائه است و البته در طیف گسترده ای از رنگ ها موجود است. پرهای آنها ابریشمی و نرم است.

مانند مرغ، کبوتر چارتر فقط یک سرگردان است و فقط می تواند در مسافت های کوتاه پرواز کند. آنها طیف گسترده ای از رنگ ها از سیاه زغالی تا سفید برفی و همه طیف های بین آنها را دارند. آنها همچنین در رنگ هایی مانند زرد، قرمز، لاک پشتی و غیره موجود هستند.

نکته جالب دیگر در مورد کبوترهای اجاره ای این است که آنها اصلا پدر و مادر خوبی نیستند و اغلب تخم هایشان را می شکنند. به همین دلیل نسل کبوترهای غول پیکر توسط کبوترهای دیگری مانند کبوترهای سلطنتی پرورش می یابد. نکته جالب دیگر در مورد راکون های غول پیکر این است که به اندازه اسب می خورند و به همان اندازه مدفوع می کنند.

کبوترهای غول پیکر رومی همیشه یک انتخاب عالی برای پرورش بوده اند و برای ایجاد نژادهای جدید مورد استفاده قرار گرفته اند. اگرچه این نژاد در روم باستان پرورش داده شد، اما مطالعات گسترده‌ای در زمینه اصلاح نژاد با استفاده از غول‌های رومی در فرانسه انجام شد، جایی که کبوترهای دمیده انگلیسی و کبوترهای آلمانی قدیمی توسط این کبوتر پرورش داده شدند و در قالب اصلاح نژاد، همان کبوترهای منشوری نقش بسیار مهمی داشتند. نقش در ساخت غول آمریکایی کبوترها و سرگردانان اجاره ای.

کبوتر اجاره ای غول پیکر

Giant Runt یک نژاد کبوتر است که با پرورش انتخابی عمدتاً به عنوان یک نژاد کاربردی و نمایشگاهی توسعه یافته است. غول آمریکایی به همراه سایر گونه های کبوتر اهلی همگی از نوادگان کبوتر کوهی هستند. این نژاد به دلیل جثه بزرگ و مناسب بودن برای تولید جوجه شناخته شده است.

خاستگاه تاریخی اجاره غول پیکر

Giant Rant از تلاقی نوع اصلی با چندین نوع دیگر ساخته شد. پرنده غول پیکر آمریکایی نتیجه جستجوی پرورش دهندگان آمریکایی برای یافتن پرنده ای وسیع تر و فشرده تر بود که قدرت و توده بدنی قابل توجهی از خود نشان دهد. یک نژاد مرتبط، رامبلر غول پیکر آمریکایی است که پیشرفت چشمگیرتری دارد. هر دو نوع در ایالات متحده و هند شناخته شده است.

227227

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *