اخبار اخبار اقتصادی

متناسب‌سازی حقوق، فقط همان ۳ میلیون تومان بود؟ / وزیر کار، تکلیف افزایش ۹۰ درصدی حقوق بازنشستگان را روشن کرد

تبلیغات بنری


مریم فخری: در عین حال حقوق بازنشستگان مرداد ماه واریز می شود اما به دلیل تناسب عدد جدیدی به حقوق بازنشستگان اضافه نشده است. در مورد حقوق تیرماه نیز این اتفاق افتاد و بازنشستگان بدون هیچ مبلغ اضافی حقوق تیرماه را دریافت کردند. اما قبل از انتخابات 3 میلیون تومان برای تعدیل تناسبی به حقوق بازنشستگان واریز شد و به همین دلیل امروز عده ای از بازنشستگان 3 میلیون تومانی را که به صورت سیاسی سه ماهه بود پس گرفتند و مبنای انتخابات نوشتند. .

چرا که معاونت فنی و بیمه ای صندوق بازنشستگی کشوری پیش از این از واریز ماهیانه یک میلیون تومان به نسبت تا زمان صدور احکام اصلاحی به حساب خبر داده بود.

وی اعلام کرده بود با واریز اعتبار از سازمان برنامه و بودجه برای اجرای این طرح مشکلی وجود ندارد و این اقدام پس از تامین منابع مالی انجام می شود.

اما عیدعلی کریمی، دبیر اجرایی خانه کار استان قزوین در واکنش به عدم اجرای تناسب در حقوق ها، تایید می کند: مستمری بگیران تامین اجتماعی نگرانند که قانون تناسب به پرداخت 3 میلیون تومان مابه التفاوت قبل از انتخابات ختم شود.

وی تاکید کرد: 5 ماه از سال گذشته گذشته و این قانون هنوز اجرایی نشده است. وزیر کار باید پاسخگو باشد.

کریمی خاطرنشان کرد: از مسئولان می خواهیم هر چه زودتر رسالت نسبیت را مشخص کنند و امیدواریم دولت و مسئولان آتی به وضعیت نامناسب معیشتی بازنشستگان توجه کرده و نسبیت را به مرحله اجرا برسانند. .

آیا تناسب در حقوق لغو شده است؟

در همین راستا سولیت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفت و گوی اختصاصی با خبرگزاری رابو در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه بازنشستگان پس از پرداخت 3 میلیون تومان به تناسب حقوق بازنشستگان، پرداخت خواهند کرد. برکنار شود و رقم جدیدی در حقوق آنها ندید و به همین دلیل این شبهه وجود دارد که تناسب منتفی شده است. گفت: خیر، تناسب قانون است و باید اعمال شود.

وی افزود: اما در آن مدت قانون با تأخیر صادر شد. هم قانون بودجه و هم قانون برنامه هفتم توسعه. بر این اساس، دولت تصمیم گرفت در تمامی صندوق ها اعم از صندوق تامین اجتماعی، صندوق بازنشستگی کشوری و سایر صندوق ها تا رفع موانع، ایجاد رویه واحد و صدور احکام عملیاتی به صورت علی الحساب پرداخت کنند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: امیدوارم دولت جدید تناسب را اجرا کند و این یک قانون است و باید آن را اجرا کنند. تلاش می کنیم و آیین نامه ای تهیه شده است. امیدواریم این آیین نامه هر چه زودتر به تصویب دولت برسد و اجرایی شود.

بیشتر بخوانید:

آیا خبر جدید افزایش 90 درصدی حقوق بازنشستگان/ تناسب با حقوق بازنشستگان رد شد؟

چرا به بازنشستگان قول دروغ گفتن دادید؟ درصد حقوق آنها واقعی نیست

3 میلیون تومان واریز کنید، چند درصد است؟

مرتضوی در پاسخ به سوال رابو مبنی بر این 3 میلیون تومان که واریز شد، امسال چند درصد 40 درصد باید به حقوق بازنشستگان اضافه شود؟ گفت: واقعاً فکر نمی کردم. در بعضی جاها به بیش از 40 درصد می رسد.

وی تصریح کرد: افزایش حقوق از فردی به فرد دیگر متفاوت است. مینیاتوریست ها دارای وضعیت هستند، متقاضیان متوسط ​​​​وضعیت دارند و ماکسیمایزرها دارای وضعیت هستند. من محاسبه نکردم چند درصد را پوشش می دهد. گاهی – به ویژه در صندوق تامین اجتماعی – بیش از 40 درصد، گاهی متناسب با 40 درصد و گاهی کمتر از 40 درصد بوده است.

قانون به موجب قانون لغو می شود

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تایید کرد که این قانون در پاسخ به شبهات احتمال عدم تناسب حقوق بازنشستگان است. قانون به موجب قانون لغو می شود. هم در قانون برنامه و هم در قانون بودجه به تناسب اشاره شده است.

مرتضوی خاطرنشان کرد: انتظار افزایش 1 درصدی مالیات بر ارزش افزوده برای بازنشستگان کشوری و لشکری ​​در حوزه تامین اجتماعی نیز مقرر شده است مطالبات تامین اجتماعی از محل پرداخت پرداخت شود و قطعا منابع نیز تامین خواهد شد. بسیج و اجرا شد.

223225

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *