مجید قناد: برای خوشحالی بچه‌ها کار کودک را انتخاب کردم 
اخبار اخبار فرهنگی

مجید قناد: برای خوشحالی بچه‌ها کار کودک را انتخاب کردم 

تبلیغات بنری


به گزارش خبرگزاری رابو، مراسم افتتاحیه موسسه سفیران صلح شب گذشته 11 تیرماه همزمان با هنرمند پیشکسوت عرصه هنرهای نمایشی مجید قند در تالار استاد نظیرزاده تماشاخانی ایرانشهر برگزار شد.

حمید نصرآبادیان، مدیرعامل موسسه سفیران صلح در ابتدای این مراسم گفت: سفیران صلح در صحنه در ادامه فعالیت گروه تئاتر سربازان صلح ایران است که در سال 1380 با اولین نمایش خود تشکیل شد. با عنوان “قلب من رویای پروانه می بیند.” هدف ما ترویج و گسترش صلح است. صلح سرشار از عاطفه و عشق است و نقطه مقابل آن جنگ است پر از خشم و نفرت. با هدف اشاعه فرهنگ صلح، با راهنمایی 16 سفیر در عرصه های مختلف و با کمک همه عزیزانی چون شما که معتقدند دنیای امروز نیازمند آرامش در جامعه هستند، در این راستا گام برداریم. ما سعی می کنیم با گروه های تئاتری علاقه مند به صلح همکاری کنیم.

در ادامه این مراسم قطب الدین صدیقی نویسنده، کارگردان و استاد تئاتر ضمن ابراز خرسندی از مراسم یادبود مجید قند گفت: خوشحالم که امشب از مجید قدردانی می شود زیرا جامعه ما جامعه ای بی وفا است ما عمیقاً همدیگر را دوست داریم و حق نداریم همدیگر را نادان باشیم.»
وی ادامه داد: در گذشته گروه های تئاتر یک خانواده بودند. مولیر به همراه خانواده خود به کار تئاتر می پرداخت و حتی پیشاهنگان در ایران برای اولین بار با خانواده خود تئاتر را شروع کردند. گروه های نمایشی مانند یک پیوند خونی یکدیگر را دوست دارند. ما یاد نگرفتیم که متاسفانه عرضه کم، تقاضای زیاد و سیاست های غلط برخی مدیران همه را علیه همدیگر قرار داد. هیچ کس به ما یاد نداد که چقدر به هم نیاز داریم.»

این هنرمند افزود: ژان پل سارتر در فلسفه وجودی خود می گوید که جهنم جهنم دیگران است زیرا آنها با قضاوت های خود تصویر بدی از ما ایجاد می کنند که ما ممکن است در طول زندگی خود سعی کنیم این تصویر را تغییر دهیم اما نمی توانیم. از سوی دیگر، دکارت می‌گوید: «من فکر می‌کنم، پس هستم» یعنی هویت کامل انسان در فردیت درک می‌شود، در حالی که این‌طور نیست. من سخنان آن دو را آینه نمی کنم زیرا بدون حضور دیگری نمی توانیم کاری انجام دهیم.

صادقی گفت: ما در تئاتر یاد گرفتیم که این هنر یک کار منسجم و جمعی است و چه فایده ای دارد که نتوانیم این ارزش های کاری را وارد زندگی روزمره کنیم. تحقق همه این اصول در زندگی مهم است. زندگی ما بر اساس این شناخت صادقانه از وجود دیگری بنا شده است. قدر یکدیگر را بدانیم. بیایید همدیگر را دوست داشته باشیم.”

وی با اشاره به اینکه موسسه سفیران سلام صحنه عشق مجید قند را آموخت و به ما منتقل کرد، افزود: مجید قند یک نمونه است. همه ما اعضای خانواده ای هستیم که باید یاد بگیریم با هم باشیم.
برای همه در دنیا به اندازه کافی وجود دارد و هیچکس از دست نمی دهد. هرکسی که قدمی به جلو برداشته است، علاوه بر استعداد، زیر سایه خلاقیت و سخت کوشی است. این افتخار را داشتم که معلم و راهنمای مجید قند باشم و یاد و خاطره دوستی را از سال 64 با جان و دل گرامی داشته ام.
درود می فرستم به مجید قند و مؤسسه صحیح سفیران صلح چون پایه گذار این گردهمایی هستند تا در پرتو و معرفت هنر با هم صحبت کنیم و همدیگر را ببینیم.

در ادامه پس از پخش تصاویری از برنامه های کودک از مدرسه تا مدرسه با حضور ناصر آقایی، قطب الدین صادقی، رضا مهدی زاده، جواد الصافی، علی فروتن و نیکی نصرآبادیان، کوچکترین اعضای موسسه صلح مجید ایرانیان. ، به پاس سالها فعالیت از قند تجلیل شد.

مجید قند در میان تشویق حاضران روی زمین ظاهر شد و گفت: «خدا را به خاطر همه آدم های خوب اطرافم که من را راهنمایی کردند تا الان اینجا باشم، وقتی پدرم از خودم نبود مرد و مادرم مرا بزرگ کرد.

وی ضمن قدردانی از مادر، خانواده و همه همکارانش، ادامه داد: برای راه اندازی گروه تلویزیونی کودک که در آن زمان تنها دو شبکه داشت، عزیزان زیادی همراه خود داشتیم و همه تلاش می کردیم تا بچه ها خوشحال بودند: “من در این مسیر تنها نبودم.”

او با تأمل در مورد محدودیت‌های برنامه‌های تلویزیونی در دهه 1960، افزود: «الان پوشیدن شلوار جین آسان‌تر است، اما در آن زمان تقریباً به خاطر پوشیدن شلوار جین مورد سرزنش قرار گرفتم.»

حیا به مناسبت ایام الله دهه فجر به بچه ها پیشنهاد دادیم با لباس محلی به برنامه بیایند و به این ترتیب رنگ ها وارد کار بچه ها شد.
مجید قند: کار کودک را برای شاد کردن بچه ها انتخاب کردم

مجید قند: کار کودک را برای شاد کردن بچه ها انتخاب کردم

در یک مقطعی، نمایش فقط به دلیل دست زدن بچه‌ها در برنامه ممنوع شد، تا اینکه اجازه دادیم بچه‌ها با یک انگشت دست بزنند و در عرض چند ماه، تبدیل به کف زدن دو انگشتی و چند انگشتی شد.» این هنرمند پیشکسوت گفت و مدتی گذشت تا به دست دادن کامل رسیدیم و بعد شروع کردیم به گفتن: آفرین، صد آفرین، هزار و سیصد آفرین…

همانطور که علی فروتن، گوینده، بازیگر و همکار مجید قند در این مراسم گفت: «خوشبختی من بود که شاگرد آقای قند بودم و در تلویزیون رنگی نبود و تازه متوجه شدیم که تلویزیون رنگی شده است بعد از تغییرات در برنامه های کودک، مجید قند در برنامه کودک خیلی چیزها را ساخته است.

وی ادامه داد: خداوند مجید قند را بعد از تصادفی که کرد دوباره به ما بازگرداند و خوشحالیم که حالش خوب است، از طرف خانه تئاتر از آنها تشکر می کنم.

رضوان حمزه ای شاعر برنامه کودک و همکار مجید قند از خواندن شعری درباره سلامتی این هنرمند ابراز خوشحالی کرد.

همانطور که ناصر آقایی بازیگر و مدرس پیشکسوت و سفیر کتاب سفیران صلح در موسسه استیج در این برنامه گفت: مسئله صلح یک مسئله کاملا انسانی است در این دنیا که جنگ و خونریزی حاکم است به نظر می رسد به یک رویا نزدیک تر است تا واقعیت، اما این دلیل نمی شود که صلح و خونریزی را جایگزین صلح کنیم. نهادی که به عنوان نماینده ایران می تواند پرچم صلح را در سراسر جهان به اهتزاز درآورد.

جواد الصافی، مجری پیشکسوت ایرانی نیز ترانه ای را در جمع حاضران اجرا کرد که در آن خنده و شادی را بزرگترین سفیران صلح دانست.

اجرای قطعات موسیقی توسط گروه پارسیکور به سرپرستی صابر جعفری، اجرای پانتومیم توسط هنرمند تئاتر فیزیکال جاوید اسماعیلی، اجرای تئاتر و معرفی سفیران صلح از دیگر بخش‌های مراسم افتتاحیه موسسه هنرهای نمایشی صلح بود.

قطب الدین صادقی، ناصر آقایی، جواد انصافی، شبنم مقدم، فرزانه نشاط خواه، جمشید جهان زاده، شهرام اسدزاده، نسرین نقیسا، سمیرامیس گنجیان، آلبرت بیژنی، آذر بهاری، مشام رضفر، سعید بابیس نجاجی، نقیسه ، گفت دوواله. مسعود موسوی، فاطمه سرلک و سرآشپز ع. خسرومهر، بهند آریا و حمیدرضا بلورچی از جمله هنرمندان حاضر در این مراسم هستند.

22057

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *