اخبار اخبار سیاسی

محمدمهدی میرباقری: کشته شدن ۴۲ هزار نفر در غزه در قبال رسیدن به قرب الهی اهمیت ندارد/ خالص‌سازی به روایت حامی سرسخت سعید جلیلی

تبلیغات بنری


به گزارش -، روزنامه عصر ایران در گزارشی با اشاره به سخنان محمدمهدی میرباقری نوشت;

ما در فروردین امسال از تابلوهای شهری با مضمون «تهران شهر نور» با مضامین ساده و جهانی مذهبی و صوفیانه در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان نوشتیم. تصویر و سخنان آیت الله سید محمد مهدی میرباقی ایشان نه در ردیف آقایان بهجت و مجتبی التهرانی و البته امام خمینی و رهبری و کمتر از روحانیون سیاسی مثل القراطی و الانصاری نیست.

در این متن مکتوب، نام، تصویر و قیافه سید محمد مهدی میرباقری کاملاً زیر پوست و به صورت نامحسوس درج شده است. وی در سال 1392 از کاندیداتوری سعید جلیلی و در سال 1396 از ریاست جمهوری سید ابراهیم رئیسی حمایت کرد و تا زمانی که نماینده خبرگان نشد، هیچ سمت دولتی نداشت. او در فاصله دور اول و دوم انتخابات ریاست جمهوری به صحنه آمد و از کاندیداتوری سعید جلیلی حمایت کرد و برخی رسانه ها نیز این تیتر را سرلوحه اخبار خود قرار دادند: حمایت جدید مصباح یزدی از سعید جلیلی.

همانطور که اشاره کردیم، این حمایت در حالی صورت گرفت که از خود او برای کاندیداتوری دعوت شده بود و با رد این درخواست، بر راهبرد «حمایت از نامزدی تشکیل دولت انقلابی به الگوی سیاست ابراهیم رئیسی» تاکید کرد.

حالا سه ماه پس از آن انتخابات و شکست نامزد مورد حمایت و تبلیغ و در فضای متشنج خاورمیانه، آقای میرباقری دو بار در یک برنامه تلویزیونی (گریان) با عنوان «طاعون و بلا جبهه حق» از «طرح اعظم خدا» توضیح می دهد که به گفته وی، «جنگ مؤمنان با کافران است».

آنچه این بار سخنان او را از دیگر سخنرانان رادیو و تلویزیون متمایز می کرد، صراحت در به کار بردن واژه جنگ و البته خوانش متون دینی و دوری نکردن از جنگ یا توقف در اصطلاحاتی مانند مقاومت و حتی دفاع بود. تا آنجا که صریح و مستمر از جنگ کفار و مؤمنان صحبت می کرد و بر تطبیق آیاتی از قرآن کریم با جنگی که در منطقه رخ می داد، اصرار داشت.

در حالی که همین دو سال پیش در مهر 1401 در همان تلویزیون و در برنامه ای دیگر گفت: ما جنگ نمی کنیم بلکه باید دفاع همه جانبه داشته باشیم و این درگیری ها قطعاً به پیروزی حق می انجامد. در مورد جبهه، اگر از ظرفیت های تاریخی و تمدنی خود استفاده کنیم و ندانیم، البته در اینجا اعتراضات داخلی صدام بود، زیرا جنگ غزه یک سال بعد شروع شد در برنامه های اخیر، سخنان او در یک جمله بود: درگیری ما با تمدن غرب اجتناب ناپذیر است و اگر ما عقب نشینی کنیم، ملت دیگری این کار را می کند و در عین حال وعده پیروزی نهایی در درگیری هولناک را نداده است. .

توصیف ایدئولوژیک او از اصطلاح «تصفیه» که حتی کاهان به صورت مثبت از آن استفاده نمی‌کند و اصلاح‌طلبان علیه دولت پزشکی به کار می‌برند نیز در خور توجه بود.

عبارات زیر جملاتی از دو برنامه 16 و 23 مهر شبکه یک سیما است که بیشتر از سایر شبکه ها سیاسی است:

– خداوند برای مردم دنیا نقشه بزرگی دارد که جنگ بین کفار و مؤمنان است که از آغاز خلقت تا پایان جهان ادامه خواهد داشت.

– پیروزی نهایی در این جنگ برای مؤمنان است و این پیروزی قطعی است.

– جنگ کفار و مؤمنان برای تطهیر است تا صف مؤمنان از کافران جدا شود. هدف این جنگ تقرب به خداست.

– رسیدن به نهایت تقرب به خدا، حتی اگر نیمی از مردم جهان کشته شوند، ارزشش را دارد. بنابراین کشتار 42 هزار نفر در غزه برای آن مقصد بزرگ مهم نیست و البته کشتار هم شکست نیست. بلکه از حسنیان است و به هر حال پیروزی است. به خصوص که هر که می کشد نمی میرد. اما آنها زنده هستند.

ما می‌خواهیم با تشکیل یک جبهه متحد از پیروان ادیان توحیدی و مسلمانان و مرکزیت بخشیدن به آن، نظم نوین جهانی را در منطقه خاورمیانه ایجاد کنیم.

– اینکه این منطقه در گذشته مرکز جهان بوده است. پیامبران در اینجا ظهور کردند و پایان جهان در این منطقه اتفاق خواهد افتاد.

– نظامی که می خواهیم ایجاد کنیم امامت – امت است و یک امر معنوی است. این با تضعیف آمریکا، انتقال قدرت به آسیا و تقویت جبهه مقاومت محقق می شود و تا حد زیادی محقق شده است. در مقابل، نظام دولت ملت، نظام مادی است که آمریکا و اسرائیل می خواهند ایجاد کنند.

نظم جهانی آمریکا در حال فروپاشی است و نظم آخرالزمانی قطعاً پیروز خواهد شد.

البته ممکن است شکست بخوریم، اما نقشه خدا شکست نمی خورد. اگر عقب نشینی کنیم خداوند افراد دیگری را به جای ما می آورد و به دست آنها پیروزی حاصل می شود.

– اکنون آمریکا برنامه ای جز طرح اتحاد مسلمانان از افغانستان تا یمن و از ایران تا فلسطین ندارد. ما باید کریدورهای جدیدی ایجاد کنیم، جغرافیای جدیدی را شکل دهیم و یک واحد منطقه ای جدید ایجاد کنیم تا از این محاصره اقتصادی عبور کنیم. ما باید پای این طرح بایستیم و اقتصاد آن را بسازیم.

ما الان در شرایطی هستیم مثل جنگ خندق که حضرت محمد(ص) فتح دنیا را به یاری خدا دید و این شروع فتوحات دیگر بود.

ما با توکل به یاری خداوند قادر به فتح جهان هستیم و اکنون در آغاز فتوحات هستیم و این فتح قطعی است.

– وقتی یاری خدا می آید، تعداد نیروهای دشمن مهم نیست و نبود نیروهای مومن بر تعداد نیروهای دشمن غلبه می کند. غیبت کلاس های کم با فراوانی کلاس ها غالب است.

-در حال حاضر به اوج نزدیک شده ایم. اگر یک قدم دیگر برداریم پیروز می شویم و دشمن باید تمام منطقه را ترک کند و برود. لذا دشمن آمد تا ما را از قله برگرداند. چون احساس می کرد همه چیز را از دست می دهد. مسیری را در پیش گرفته ایم، به قله نزدیک شده ایم و راه برگشتی نیست.

ما اکنون در وضعیتی بین مرگ و زندگی قرار داریم و در این صورت یاری خداوند فرا می رسد. خداوند مؤمنان را در این مورد یاری دهد.

ما چاره ای نداریم جز اینکه این را ایجاد کنیم وگرنه نابود خواهیم شد. زیرا در نظم جهانی آمریکا جایی برای ما وجود ندارد. اگر ما در مقابل آمریکا و اسرائیل شکست بخوریم، آنها منافع ما را به رسمیت نمی شناسند.

همانطور که انتظار می رفت، سخنان او بدون واکنش نگذشت، به ویژه ادعای وقوع قریب الوقوع جنگ جهانی سوم که منجر به قیامت می شود. انتقاد دیگران به دلیل تطبیق آیات قرآن کریم در زمان حال و جنگ غزه است و جالب است که می داند بسیاری از مردم این دیدگاه را نمی پذیرند، هر چند به علمای دین توصیه کرده است. این ادعا را در منابر مردم قرار دهید.

این سخنان در حالی از صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش شد که مقامات رسمی بر طرح صلح صحه گذاشتند و در عین حال آمادگی مقابله با هر سناریو و خدای نکرده جنگ تحمیلی را داشتند. در تصویر شاهد سفرهای منطقه ای عباس عراقچی وزیر امور خارجه حتی به کشورهایی مانند مصر و اردن برای کاهش تنش و جلوگیری از وقوع جنگ هستیم.

27215

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *