اخبار اخبار عمومی

مدارس این شهر تعطیل شد

تبلیغات بنری


به گزارش رابو، بارندگی شدید و سیل آسا در استان چالوس علاوه بر اختلال در تردد خودروهای سیل زده در معابر عمومی، خیابان ها و دشت ها و قطعی برق و همچنین بامداد و عصر مختل شد. مدارس این منطقه غربی منطقه مازندران تعطیل است

خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران در گزارشی نوشت: مشاهدات خبرنگار حاکی از آن است که از حدود ساعت 7 صبح روز یکشنبه بارندگی شدید و مداوم آغاز شد به گونه ای که بیشتر نهرها و مسیل ها آب های سطحی جزیره را هدایت می کردند. محله ها و سطح معابر اصلی و فرعی منطقه، خیابان های نقاط مختلف این شهر مملو از آب است که باعث اختلال در تردد خودروها و عابران پیاده شده است.

فرماندار چالوس در این خصوص گفت: متاسفانه بارندگی شدید در برخی نقاط این شهرستان از جمله زیر پل شهید صادقی، اشکاردشت، نرسیده به هتل کوروش، بخش هایی از میدان میوه و تره بار و جاده واترنگ آبگرفتگی شدیدی را در پی داشت. . .

محمد شریفی روز یکشنبه افزود: متأسفانه از آنجایی که این وضعیت جوی همزمان با حرکت دانش آموزان به سمت مدرسه رخ داد، تردد خودروهای سرویس مدارس را با اختلال مواجه کرد و با هماهنگی مسئولان ذیربط این امر را به همراه داشت مقرر شد مدارس ابتدایی در نوبت صبح در دشت های مرکز و هاشرود تعطیل شود و این منطقه غربی به فرمانداری تبدیل شد.

وی تصریح کرد: اعضای تیم مدیریت بحران در حال حاضر با پیمانکاران وارد شده اند و نکته دیگر اینکه از شهردار این شهر نیز پرسیده شد که آیا یکی از شهروندان در حین تردد در مناطق سیل زده برای ارسال امکانات، تجهیزات، وانت و تاکسی دستگیر شده است؟ آنها به کمک این شهروندان شتافتند تا مشکلی برای آنها پیش نیاید.

فرماندار چالوس تاکید کرد: در زمان بارندگی شدید در این مکان ها در معرض سیلاب هستیم و شهرداری نیز برای رفع این سیلاب ها در این مکان ها برنامه های عمرانی دارد و توصیه می شود به محض بهبود شرایط جوی در حوادث شهر این طرح ها تکمیل شود. این شهر

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای چالوس درباره آخرین وضعیت ترافیکی محور قدیم چالوس – مرزن آباد و کندوان گفت: در برخی نقاط محور قدیم مرزن آباد – چالوس شاهد آبگرفتگی هستیم اما در حدی نیست. منطقه کندوان که این محور را مسدود کرده است، شاهد مه شدید در بالادست است.

هواشناسی مازندران شب گذشته با صدور اخطاری نارنجی در خصوص فعالیت سامانه بارشی در استان اعلام کرد که با فعالیت سامانه موجی بارشی، بارش باران (گاهی رگبار و رعد و برق) و گاهی وزش باد شدید، بارش های موثر بر دما، مقداری خواهیم داشت. مناطق با سرما و بارش برف در مناطق کوهستانی در استان.

از نتایج این سامانه می توان به طغیان جاده ها، افزایش حجم رودخانه، رعد و برق، کاهش دید، لغزش، فرسایش، ریزش سنگ، لغزش، اختلال در تردد در جاده ها و محورهای کوهستانی و آسیب به سازه های ضعیف و آسیب پذیر اشاره کرد.

کارشناسان هواشناسی در این گزارش به شهروندان توصیه کردند: از استقرار در سواحل و جوی‌های رودخانه‌ها و مسیل‌ها، کانال‌های آب تمیز و دهانه پل‌ها، پرهیز از چرای دام در حاشیه رودخانه‌ها و مناطق مرتفع، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، تقویت سازه‌های بنیادی ضعیف و نامناسب و پرهیز از چرای دام در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اجتناب کنند. سایر اقدامات پیشگیرانه

علت قطعی برق نوشهر و چالوس شکستگی درختان اعلام شد

شرکت توزیع نیروی برق غرب مازندران نیز از تحویل برق در پی قطعی برق به تعدادی از مشترکان نوشهر و چالوس خبر داد و اعلام کرد; به دلیل شکستن درختان و افتادن روی فیدرهای برق مشکلاتی در این منطقه به وجود آمده است.

از صبح امروز برق تعدادی از مشترکان غرب مازندران به دلیل وزش باد شدید و بارش شدید باران به مدت چند ساعت قطع شده است. اکنون روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق غرب مازندران از دریافت برق همه مشترکان آسیب دیده از بارندگی شدید خبر داده است.

در این اطلاعیه اعلام شد: با توجه به شدت بارندگی و وزش باد در منطقه چالوس و نوشهر، برق تعداد محدودی از فیدرهای برق منطقه برای مدت کوتاهی به دلیل شکستن درختان و ریزش درختان روی شبکه قطع شد که منجر به قطع شدن سیم‌ها و آسیب به تجهیزات شبکه از همان لحظات اولیه، تیم های حادثه و عملیات شبکه به محل های مورد نیاز اعزام و از طریق نقاط مانور فیدر فعال شدند.

در بازدید میدانی خبرنگار، تلاش گروه های عملیاتی برای رفع خسارت احتمالی همچنان ادامه دارد و در حال حاضر تمامی مشترکین منطقه نوشهر و چالوس از برق برخوردار هستند. لازم به ذکر است تلاش تیم های عملیاتی برای رفع خسارات احتمالی همچنان ادامه دارد. شهرستان چالوس با 130 هزار نفر جمعیت در غرب استان مازندران واقع شده است.

233236

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *