اخبار اخبار ورزشی

مردی با ۱۷ جام قهرمانی؛ گزینه جدید نیمکت استقلال کیست؟

تبلیغات بنری


به گزارش -؛ با گذشت بیش از دو هفته از جدایی جواد نکونام، باشگاه استقلال هنوز سرمربی جدید خود را معرفی نکرده است. در این مدت آبی ها با چند گزینه وارد مذاکره شدند که هیچ کدام به نتیجه نرسید و حالا به نظر می رسد پیتسو موسیمانه سرمربی تیم ملی آفریقای جنوبی آخرین گزینه روی نیمکت استقلال شده است. سرمربی استقلال مذاکرات خوبی داشت و به توافق رسید اما هنوز با این تیم قراردادی امضا نکرده است.

مردی با 17 قهرمانی!

پیتسو موسیمان 60 ساله یکی از مربیان مطرح قاره آفریقا است که عناوین زیادی در مصر و آفریقای جنوبی کسب کرده و 17 عنوان قهرمانی را در کارنامه خود دارد. او بیشتر دوران مربیگری خود را با Mamelodi Sundowns در آفریقای جنوبی گذراند و بین سال های 2012 تا 2020 روی نیمکت نشست. موسیمان با این تیم 4 قهرمانی لیگ آفریقای جنوبی، دو قهرمانی در جام آفریقای جنوبی، دو قهرمانی جام ندبانک آفریقای جنوبی، یک قهرمانی لیگ قهرمانان آفریقا و یک قهرمانی سوپرجام آفریقا کسب کرد. این عناوین در حالی به دست آمد که ساندانز قبل از حضور موسیمان تنها دو بار در قرن بیست و یکم قهرمان آفریقای جنوبی شده بود و تنها نقره این تیم در قاره آفریقا با سرمربیگری استقلال بدست آمد.

موسیمن در سال 2020 از تیم سانداونز جدا شد و هدایت تیم قدرتمند و مطرح الاهلی مصر را بر عهده گرفت. او دو فصل مربیگری این تیم را برعهده داشت و قهرمانی لیگ مصر (1)، قهرمانی لیگ قهرمانان آفریقا (2) و قهرمانی سوپرجام آفریقا (2) را به دست آورد.

مسیمان سابقه آسیایی هم دارد

این مربی 60 ساله پس از جدایی از الاهلی مصر در سال 2022 به الاهلی عربستان رفت و این تیم سقوط کرده را قهرمان کرد و به لیگ برتر عربستان بازگرداند. او فصل گذشته هدایت باشگاه الوحده اماراتی را برعهده گرفت اما پس از تنها 10 بازی، 6 پیروزی و 4 شکست از این تیم جدا شد.

مسیمن از دی ماه امسال با این تیم عربستانی با 5 برد، 3 تساوی و 7 شکست در 15 بازی خود راهی ابها عربستان شد.

حضور فصلی در تیم ملی

موسیمان قبل از شروع کار درخشان خود در ماملودی ساندانز، عضو تیم ملی آفریقای جنوبی بود. او از سال 2006 تا 2010 دستیار کادر مربیگری تیم ملی آفریقای جنوبی بود و با مربیانی مانند کارلوس آلبرتو پریرا و جوئل سانتانا همکاری داشت. مسیمانه بین سال های 2010 تا 2012 سرمربی تیم ملی کشورش بود و پس از 17 بازی که در آن 6 برد، 8 تساوی و 3 باخت به دست آورد، اخراج شد.

بازیکن تعویضی استقلال در دوران مربیگری خود 520 بار در تیم های مختلف روی نیمکت نشست و شاهد 291 برد، 126 تساوی و 103 شکست بود. تحت هدایت او، تیم ها 835 گل به ثمر رساندند، 451 گل دریافت کردند و میانگین 1.92 را ثبت کردند.

258 258

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *