مرگ‌بارترین غذای دنیا/ عکس
اخبار اخبار عمومی

مرگ‌بارترین غذای دنیا/ عکس

تبلیغات بنری


نادیا زکالوند: “کیبلا” سالاد محبوب مردم لائوس و منطقه آیسان تایلند است که از مخلوط ماهی خام آسیاب شده، آب لیمو، گیاهان معطر و ادویه ها تهیه می شود. شاید فکر کنید که ماهی خام موجود در این سالاد مشکل ایجاد می کند، اما در واقع انگلی که در این ماهی زندگی می کند، افراد را در معرض خطر مرگ قرار می دهد.

این ماهی که در آب های شیرین رودخانه مکونگ زندگی می کند اغلب به کرم های نواری انگلی مبتلا می شود. این انگل ها عامل یکی از تهاجمی ترین انواع سرطان شناخته شده برای انسان، سرطان مجرای صفراوی هستند. این سرطان تنها در تایلند سالانه 20000 نفر را می کشد.

بر اساس آنچه نارونگ خونتیکیو، جراح کبد از دانشگاه خونکین تایلند در سال 2017 گفت، هیچ کس نمی داند که خوردن این غذا باعث ابتلای فرد به سرطان مجرای صفراوی می شود و به دلیل این غذا به سرعت برگ های یک درخت می میرد. .

این جراح که پدر و مادر خود را به دلیل مصرف طولانی مدت این غذا و سرطان ناشی از آن از دست داده است، چند سالی است که به مناطق روستایی در شمال شرقی تایلند (مناطق بومی کویپلا) سفر می کند و مردم را در مورد خطرات این ارزان اما فوق العاده آگاه می کند. غذای خطرناک

خطرناک ترین غذاهای دنیا/عکس

این جراح می گوید: نمی توان سالمندانی را که عاشق این غذای سنتی هستند راضی کرد که این غذا را کنار بگذارند یا ماهی بپزند، اما حداقل نسل جوان خطر خوردن قبله را درک می کند. خوردن تنها یک وعده از این غذا احتمالا باعث سرطان مجرای صفراوی می شود.

منبع:

oditycentral

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *