مشکل عجیب جنگنده پیشرفته روسیه / پرنده قدرتمند روسی به آخر خط رسیده؟ /عکس
اخبار اخبار تکنولوژی

مشکل عجیب جنگنده پیشرفته روسیه / پرنده قدرتمند روسی به آخر خط رسیده؟ /عکس

تبلیغات بنری


امیر مسعود عابدین_ سوخوی Su-33، یک جنگنده چند منظوره تک سرنشین، برای خدمت به عنوان هواپیمای رهگیر دریایی برای ناوهای هواپیمابر نیروی دریایی روسیه طراحی شده است. این جنگنده چابک و سریع از موتورهای دوقلو Saturn AL-31K استفاده می کند که به آن اجازه می دهد به سرعتی در حدود 2 ماخ برسد و در ارتفاع بیش از 55000 پا پرواز کند. این جنگنده می تواند طیف وسیعی از موشک های هوا به هوا، موشک های ضد کشتی، بمب و یک توپ 30 میلی متری را حمل کند.

با این حال، سوخو Su-33 با یک مشکل مهم روبرو است: تنها ناو هواپیمابر روسیه به نام Admiral Kuznetsov برای تعمیرات از سرویس خارج شده است، بنابراین Su-33 نمی تواند بدون سکوی مناسب برای عملیات پرواز کند. این کشتی در طول هفت سال گذشته تحت تعمیرات قرار گرفته است و مشخص نیست که آیا مجدداً فعالیت خواهد کرد یا خیر. بنابراین سوخو-33 یک جنگنده ناو هواپیمابر بدون ناو هواپیمابر است.

نیروی هوایی روسیه ناوگان قابل اعتمادی از هواپیماهای جنگی دارد. در میان انواع بسیاری از هواپیماهای جنگی که در اختیار نیروی هوایی روسیه است، سوخوی سو-33 متمایز است.

سوخو-33: چابک و سریع

مشکل عجیب جنگنده پیشرفته روسیه/ پرنده قدرتمند روسیه به آخر خط رسید؟  /تصویر

یک هواپیمای جنگنده چند منظوره تک سرنشین به نام Su-33 برای خدمت به عنوان هواپیمای رهگیر دریایی برای عملیات نفتکش طراحی شده است. دو موتور Saturn AL-31K آن می توانند نیروی رانش ترکیبی 27000 کیلوگرم بر ساعت را ایجاد کنند که حداکثر سرعت آن حدود 2 ماخ (2400 کیلومتر در ساعت) است. این هواپیما می تواند در ارتفاعات بیش از 55000 پا پرواز کند و برد عملیاتی استثنایی تقریباً 3220 کیلومتر را فراهم می کند. به عنوان یک رهگیر دریایی، جنگنده جت می تواند در هوا نیز سوخت گیری کند و دامنه عملیات خود را گسترش دهد.

مشکل عجیب جنگنده پیشرفته روسیه/ پرنده قدرتمند روسیه به آخر خط رسید؟  /تصویر

اما جایی که Su-33 می درخشد، توانایی های نظامی آن است. این جت جنگنده می تواند تا 6350 کیلوگرم مهمات از جمله موشک های هوا به هوا R-73 و موشک های هوا به هوا R-27 و همچنین موشک های کروز را حمل کند. این جنگنده به عنوان یک رهگیر دریایی می تواند طیف وسیعی از موشک های ضد کشتی مانند مهمات AS-17 Krypton و Moskit ASM-MSS را حمل کند.

منبع: منافع ملی

58322

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *