اخبار اخبار عمومی

مصوبه جدید کنکوری صدای همه را درآورد/ رتبه‌های برتر کنکور: نباید به‌خشم و نگرانی مردم بی‌تفاوت باشیم؛ این روش در حق بچه‌ها اجحاف است

تبلیغات بنری


به گزارش رابو، ارزشیابی دانش آموزان برای ورود به دانشگاه ها پس از سال ها آزمون سراسری تغییر کرد و با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی، سهمیه آزمون سراسری کاهش یافت، در عوض این سهمیه کاهش یافته به مدارس و دانشگاه ها تعلق می گیرد نتایج امتحانات پایان ترم در گذشته با نرخ 60 درصد از دانش آموزان ورودی به دانشگاه برگزار می شد و 40 درصد تاثیر نمرات را تایید می کرد، امتحان امسال به 55 درصد و سهمیه سال آینده رسید. نمرات امتحانات نهایی 60 درصد و آزمون سراسری 40 درصد درصد پذیرش دانشجو خواهد بود. ضمناً در کنکور دیگر آزمون های موضوعی عمومی وجود ندارد و تأثیر آن ها مانند میانگین امتحانات نهایی است و کنکور سالی دو بار برگزار می شود.

بالاترین رتبه ها با کنکور برای تصویب در شورای عالی انقلاب فرهنگی مخالفت کردند

حالا بعد از گذشت دو سه سال از شرکت در کنکور، صدای صبا معصوم نیا که در کنکور سال 1403 رتبه اول گروه آزمایشی را کسب کرده بود، پیشتر به رابو گفت: «هر روز. امتحان نهایی است.» جلسه برای ما مثل کنکور بود و عصبی بودیم. به نظر من تاثیر معدل معدل معین روی نتایج شرایط را سخت کرده است، این روش برای یک نوجوان پانزده ساله که باید در امتحان نهایی کلاس های دهم، یازدهم و دوازدهم شرکت کند واقعا ناعادلانه است و ممکن است بسیار ناعادلانه باشد که او این کار را انجام دهد. تحت تأثیر یک اشتباه در آینده خود قرار گیرد. اما اینکه کنکور سالی دوبار برگزار می شود خوب است چون هر اتفاق غیرمنتظره ای ممکن است در یک جلسه کنکور بیفتد و من خودم توانستم در کنکور اردیبهشت اما در کنکوری که در تیر برگزار شد بهترین باشم. خیلی کمتر از چیزی بود که انتظار داشتم.»

همین چند روز پیش در مراسم رسمی آغاز سال تحصیلی که در دانشگاه تهران با حضور مسعود وزیر دارو و وزیر علوم و بهداشت برگزار شد، علی اکبر قنادیزدی رتبه اول ورودی را کسب کرد. آزمون در رشته علوم انسانی از تریبون خارج شد و از تصمیم کنکور شورای عالی انقلاب انتقاد کرد و گفت: از رئیس جمهور می خواهم در این تصمیم ناعادلانه و غیرفنی تجدید نظر کند و لغو این تصمیم بهترین هدیه محسوب می شود. برای ما نخبگان در عین حال خانواده ها و مردم نگران این تصمیم ناعادلانه هستند و نباید نسبت به عصبانیت و نگرانی مردم بی تفاوت باشیم.»

تصمیم جدید کنکور صدای همه را به گوش همه می رساند/ رده های بالای کنکور: نباید نسبت به عصبانیت و اضطراب مردم بی تفاوت باشیم; این روش برای کودکان خشن است

نظر دولت چیست؟

پس از تشکیل دولت چهاردهم به نظر می رسد مسعود پزشکیان و وزیر آموزش و پرورش در دولت وی به روش و روند قبلی در برگزاری کنکور نزدیک شده اند. رئیس جمهور پیشتر در این شبکه اجتماعی نوشته بود

همانطور که علی رضا کاظمی وزیر آموزش و پرورش در اولین روزهای پذیرش مسئولیت گفت: تاثیر معدل در کنکور مایه نگرانی دانش آموزان است که این موضوع را به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه خواهم کرد پیگیری کن.» “.

حال باید دید این حجم از اعتراضات و انتقادات تا چه حد به تصمیم کنکور شورای عالی انقلاب فرهنگی می رسد و آیا با وجود مخالفت دانشجویان و البته برخی از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی از تصمیم خود پس می گیرد یا خیر. شورای عالی انقلاب فرهنگی دولت یا اینکه همچنان در نتایج سنجش تاثیر مشخصی بر معدل خواهد داشت، آیا کنکور پافشاری می کند؟

233233

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *