اخبار اخبار جهان

مطهرنیا: ترامپ نماینده قدرت‌های نیویورک‌نشین است/ نظام قدرت در جهان در حال پوست‌اندازی است

تبلیغات بنری


جواد مرشیدیشنبه گذشته در جریان سخنرانی دونالد ترامپ در پنسیلوانیا، 8 گلوله به سمت این نامزد جمهوری خواه شلیک شد که باعث زخمی شدن وی از ناحیه گوش راست شد. باد ناجی اوست و می گوید یک لحظه قبل از شلیک اول، سرم را به سمت نمودار چرخاندم و به آن اشاره کردم و اگر به آن نمودار اشاره نمی کردم و سرم را نمی چرخاندم تا به آن نگاه کنم، آن گلوله دقیقاً اصابت می کرد. و من احساس سرگیجه می کردم.

پس از تیراندازی، ترامپ در حین انتقال از صحنه، از ماموران سرویس مخفی خواست منتظر بمانند، سپس مشت خود را بلند کرد و فریاد زد: «بجنگ! حاضران به تشویق و تشویق پرداختند و این تیراندازی منجر به کشته شدن یک نفر و مجروح شدن دو نفر شد.

مهاجم ترامپ یک خارجی نبود، بلکه یک مرد 20 ساله اهل بتل پارک، پنسیلوانیا بود که بلافاصله توسط تیم ضدحمله سرویس مخفی کشته شد و متیو کروکس با داخلی یا خارجی ارتباط داشت یا با آن ارتباط داشت. سازمان های تروریستی به نمایندگی از یک قدرت خارجی

حالا ترامپ که در ابتدای هفته ترور شد، روز پنجشنبه در همایش ملی جمهوری خواهان در میلواکی سخنرانی کرد و گفت: قرار نبود امشب اینجا باشم. ما یک پیروزی باورنکردنی خواهیم داشت و چهار سال بزرگ در تاریخ کشورمان را آغاز خواهیم کرد.

مهدی مثرنیه در عین حال این ترور را دلیل علاقه و گرایش مردم آمریکا به ترامپ می‌داند و به خبرگزاری رابو گفت: متفکران پویا در جامعه همیشه در اقلیت هستند نگاه کردن به در مورد مسائل سیاسی در سطح غیر پویا. بنابراین با توجه به این جامعه ترامپ و جمهوری خواهان در ایالات متحده آمریکا، باید بپذیریم که این ترور باعث افزایش میزان علاقه و جهت گیری نسبت به ترامپ در انتخابات آینده خواهد شد.

این کارشناس مسائل بین الملل با اشاره به اینکه بایدن ترامپ را با هیتلر مقایسه کرده است، مقایسه ترامپ با هیتلر را زمینه ساز ایجاد فضای رعب و وحشت در جامعه ای می داند که تعداد زیادی اسلحه حمل می کنند و این احتمال وجود دارد که ترامپ باشد. تحت فشار حمله به برخی افراد در این فضای تبلیغاتی است.

شرح این گفتگو را بخوانید:

ترامپ در این حمله مورد اصابت گلوله قرار گرفت و بر اثر جراحات سطحی جان باخت.نظر شما در مورد سوء قصد نافرجام علیه ترامپ چیست؟

ترور ترامپ به دلیل چالش هایی است که سیستم سختگیرانه حاکم بر دولت فدرال در مواجهه با تغییرات احتمالی آینده با آن مواجه است. سیستم انرژی جهان در حال ریختن پوست است. ترامپ را نمی توان جدا از این سیستم قدرت در نظر گرفت، اما سیستم قدرت شکسته در معماری قدرت جهانی اکنون در لایه های درونی حرکت می کند تا ترتیبات جدید نظم جهانی را تغییر دهد. به عبارت دیگر، با فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی در سال 1990، من معتقدم که جهان وارد یک دوره گذار برای تشکیل یک نظم جدید شده است. این دوره گذار نشان دهنده یک بحران است و تحمل جهان برای این دوره اکنون به پایان رسیده است. یک اختلال در مرکز مغناطیسی قدرت جهانی وجود دارد که نظم جهانی آینده را شکل می دهد. به این ترتیب باید گفت همانطور که لایه‌های بیرونی شکل‌گیری نظم نوین جهانی شاهد آشفتگی شدید است و هنوز معماری قدرت جهانی بر زمین مستقر نشده است، این آشفتگی در جهان نیز شدیدتر شده است. لایه های داخلی زیرا احتمال ایجاد این لایه بیرونی بسیار کم است. بنابراین می بینیم که اگرچه ترامپ در همان مرکز قدرت جهانی قرار دارد، اما حرکت نخبگان قدرت در این مرکز مغناطیسی قدرت جهانی در حال تغییر و تحول است. از این نظر، با توجه به نظرسنجی های موجود که نشان می دهد حدود 10 درصد از بزرگسالان در ایالات متحده آمریکا معتقدند که ترامپ خطری است که باید با خشونت یا اعمال خشونت آمیز از میدان خارج شود، ترور ترامپ معنادار و مشخص می شود. .

آیا با توجه به این نکته، افکار عمومی به این معنا از قبل برای چنین حادثه ای آماده شده بود؟

بسیاری از کارشناسان در این زمینه تحلیل های مختلفی ارائه کرده اند. موسسه نظرسنجی دانشگاه شیکاگو اخیرا نظرسنجی را در رابطه با همین موضوع در مورد ترامپ و موافقت وی با توسل به خشونت برای جلوگیری از انتخاب مجدد ترامپ انجام داده است که منجر به حمایت 10 درصد از آرا از استفاده از خشونت برای متوقف کردن ترامپ شد.

او هست آیا این ترور نافرجام می تواند از همان افکار 10 درصد ناشی شود؟

آره؛ خوشبختانه از سوی دیگر، حریف همانطور که پسر ترامپ در موقعیت اول اعلام کرد و سعی کرد از این اشتباه سیاسی بایدن سوء استفاده کند، گفت که ترور ترامپ بر اساس تبلیغات بایدن باشد. بایدن ترامپ را با هیتلر مقایسه کرد. به گفته وی، تشبیه ترامپ به هیتلر، زمینه ساز ایجاد فضایی است که نشان دهنده اقدام تروریستی در جامعه ای است که در آن هر فرد در آن جامعه به اندازه تعداد تلفن های همراهی که در خانواده ها در ایران رایج است، سلاح دارند. امروز. البته در جامعه‌ای که این همه اسلحه در دست آمریکایی‌ها است و این‌قدر فضایی برای حمله به شخصیتی مثل ترامپ ایجاد کرده است، این را می‌بینید. به راحتی می توان حدس زد که ترامپ در این فضای تبلیغاتی نیز مورد حمله برخی افراد قرار گرفته باشد. اما این فضای تبلیغاتی ناشی از افرادی نیست که در بین مردم این کار را انجام می دهند، بلکه بیشتر توسط کسانی ایجاد می شود که به دنبال ایجاد و بهره برداری از این فضا در راستای اهداف سیاسی خاص خود هستند. بنابراین با توجه به این تحلیل می توان نتیجه گرفت که ترامپ توسط فردی که از وضعیت روحی نامتعادل رنج می برد کشته شده است. دوستان این زندانی اظهار داشتند که وی در مدرسه از نظر روانی نامتعادل بود، از هوش قابل قبولی برخوردار بود، از نخبگان دانشگاهی بود و از سوی دیگر فردی غیراجتماعی و ضداجتماعی بود. این نوع افراد از استعداد و توانایی بالایی برخوردار هستند تا از لابی‌گران برای استفاده سیاسی استفاده کنند. در آمریکا نیز که این معانی دارای زمینه‌های مناسب در زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و امنیتی آن است، طبیعی است که چنین اقداماتی بی‌سابقه نباشد. ترور روسای جمهور و نامزدهای ریاست جمهوری در آمریکا سابقه طولانی دارد. ترور دونالد ریپون، آبراهام لینکلن، دونالد ترامپ، کندی و دیگران، ترورهایی هستند که علاوه بر ترور سایر نامزدهای ریاست جمهوری و رؤسای جمهور کمتر مشهور آمریکا، در تاریخ تاریخی نیز در ذهن و حافظه تاریخی جای دارند. رجیستری ایالات متحده وجود دارد. من همیشه تاکید کرده ام که دموکراسی بسیار قانونی است، اما در عین حال، خارج از کنترل بودن نتایج آن خطرناک است. این دموکراسی شری زیبایی است که نمی توان از آن اجتناب کرد. زیباست زیرا برای آن انسانی که بتواند بیشترین اعتبار را برای اصالت فرد و حقوق اکثریت طلب کند، هیچ شکل بدیلی پیدا نشده است، اما در عین حال این دموکراسی هم دست خود را می کشد و چیزهای ناچیز و دست نیافتنی می آفریند. نمی توان آن را کنترل کرد. بنابراین، این کنترل ها باید در ایالات متحده آمریکا به عنوان هزینه ها و هزینه های طبیعی ایجاد دموکراسی گسترده توسط دولت فدرال شناخته شوند.

اخبار مرتبط

فکر می‌کنید تأثیر این ترور نافرجام بر محبوبیت ترامپ و آینده انتخابات آمریکا چیست؟

خوشبختانه رقبای ترامپ اشتباهات استراتژیک زیادی مرتکب شده اند. پس از تلاش ناموفق رقبای ترامپ برای کشاندن او به دادگاه و استفاده از این لغزش برای جلوگیری از کاندیداتوری وی در آمریکا، احتمال حذف فیزیکی او وجود دارد. اما زمانی که رقبای او سعی می کنند او را در واشنگتن دی سی با ترامپ روبرو کنند، شخصیتی بیش فعال در صحنه سیاسی با سابقه اقتصادی که در میان مردم قدرتمند نیویورک پذیرفته شده است.

آیا این بدان معناست که تصمیمات کلیدی سیاست در واشنگتن گرفته می شود؟

من همیشه گفته ام و تکرار می کنم که آمریکا دو پایتخت دارد. پایتخت اقتصادی آن نیویورک و پایتخت سیاسی آن واشنگتن دی سی است. ترامپ را باید نماینده نیروهای نیویورکی دانست که می خواهند واشنگتن دی سی را به طور کامل اشغال کنند و در نتیجه این مبارزه برای قدرت در داخل دولت حاکم. بدنه ایالات متحده آمریکا با توجه به وضعیتی که در مورد لایه های داخلی و خارجی نظم نوین جهانی گفتم، اجتناب ناپذیر است. اکنون می‌بینیم که چهره‌هایی مانند ادر در کنار ترامپ و روشنفکران طبقه بالای جامعه آمریکا، که بیشتر آنها در شمال شرقی ایالات متحده زندگی می‌کنند، در شرایطی علیه او عمل می‌کنند. حال با بررسی ویژگی های همکاران مهاجم مشخص شد که وی از دانشگاهیان نخبه و ممتاز به شمار می رفت اما در عین حال دچار نوعی بی ثباتی روحی بود. حال اگر این مؤلفه ها در بررسی شخصیت متجاوز صحیح باشد، باید گفت که او نیز تحت تأثیر نوعی گفتمان فکری در ایالات متحده آمریکا است که بر احزاب و جناح های سیاسی اصلی تأثیر می گذارد. حزب الله است. حزب دموکرات در نبرد دانشگاهیان متمایل به پوپولیست در ایالات متحده و جمهوری خواهان نیز منطقی است. از سال 2008 که اوباما در ایالات متحده آمریکا روی کار آمد، تئوری جوزف نای در مورد قدرت هوشمندتر آمریکایی بر عملکرد او مسلط بود، تا کنون این معنا با آمدن ترامپ در سال 2015 برای رقابت با هیلاری کلینتون و رقابت شدیدتر شده است. حزب او پیروزی در سال 2016. و این کار را انجام داد. در نهایت، طبق نظر اکثریت پوپولیست در جوامع، اکثریت جامعه در گروه متفکران پویا جامعه قرار نمی گیرند. متفکران پویا در جامعه در مقایسه با افرادی که به مسائل سیاسی در سطحی غیر پویا نگاه می کنند، همیشه در اقلیت هستند. بنابراین، با توجه به این فرقه ترامپ و جمهوری خواهان در ایالات متحده آمریکا، باید بپذیریم که این ترور باعث افزایش میزان علاقه و جهت گیری نسبت به ترامپ در انتخابات آینده خواهد شد، هرچند هنوز حدود 125 روز تا زمان حضور آمریکایی ها باقی مانده است. انتخابات احتمال زیاد مربوط به تغییراتی است که آمریکا در انتخابات آتی شاهد آن است از یک سو بایدن رقیب خوبی برای ترامپ نیست و از سوی دیگر رقبای قدرتمند ترامپ به راحتی فرار نمی کنند. بنابراین، اکنون صحنه انتخابات در ایالات متحده آمریکا نسبت به سال 2016 متشنج تر به نظر می رسد.

311212

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *