اخبار اخبار جهان

مظنون به ترور ترامپِ «جان سخت» چه کسی است؟

تبلیغات بنری


رسول السلیمی: رسانه های آمریکایی گزارش دادند که بعد از ظهر یکشنبه به وقت محلی، تیراندازی در نزدیکی باشگاه گلف دونالد ترامپ در پالم بیچ رخ داد. گفته می شود دو نفر بیرون از این محل تیراندازی کردند اما در این تیراندازی به کسی آسیب نرسید. اف‌بی‌آی در بیانیه‌ای اعلام کرد که تیراندازی در نزدیکی جایی که ترامپ در آن قرار داشت «به نظر می‌رسد تلاشی برای جان او باشد».

پس از این اتفاق ترامپ در ایمیل خود اعلام کرد: چندین گلوله در نزدیکی من شلیک شد. قبل از اینکه شایعات از کنترل خارج شوند، ابتدا از شما می خواهم که بدانید من سالم و سلامت هستم. من هرگز تسلیم نخواهم شد

به گزارش خبرگزاری آچیتادپرس، ماموران اطلاعاتی آمریکا در نزدیکی باشگاه گلف با اسلحه به فردی شلیک کردند و البته در این حادثه به کسی آسیبی نرسید. پیش از آن، ستاد انتخاباتی ترامپ تیراندازی را تایید کرد و بدون اشاره به جزئیات اعلام کرد که حال دونالد ترامپ خوب است. واشنگتن پست همچنین نوشت که ترامپ در زمان حادثه در حال بازی گلف بوده است. رسانه ها به نقل از دو فرد مطلع از اتفاقات رخ داده گزارش دادند که افسران پلیس مخفی بلافاصله ترامپ را به اتاقی در داخل باشگاه بردند.

اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) حادثه تیراندازی در نزدیکی باشگاه گلف دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا را یک «تلاش برای ترور» توصیف کرد و آژانس‌های آمریکایی از دستگیری مظنونی به نام «رایان وسلی راث» خبر دادند.

دومین مظنون ترور ترامپ

گزارش شده است که مظنون زمانی که مقامات او را دستگیر کردند “نسبتا آرام” بود. نماینده جمهوری خواه کنگره گفت که اگر هویت مظنون تایید شود، مشخص است که او “وسواس جنگ در اوکراین است که توسط ایالات متحده تامین مالی می شود.”

در همین حال جی.جی. او – او. به نقل از سه منبع از سازمان های مجری قانون آمریکا، گزارش داد که یک مظنون سوء قصد به ترور ترامپ به نام رایان وسلی راث دستگیر شده است. مقامات اجرای قانون گفتند که دو کوله پشتی و یک تفنگ AK-47 را در محلی که مظنون در جریان تیراندازی قرار داشت، پیدا کردند.

به گزارش رسانه های آمریکایی، ریک بردشاو، شهردار شهرستان پالم بیچ، اعتراف کرد که مظنون «هنوز هیچ اظهارنظری در مورد دخالت خود در این حادثه نداده است و تحقیقات بیشتری انجام خواهد شد». به گفته برادشاو، فرد مسلح در فاصله 365 تا 457 متری محل بازی ترامپ قرار داشت و ماموران سرویس مخفی پس از دیدن مظنون چهار گلوله به سمت او شلیک کردند.

مظنون ترور ترامپ کیست؟

دو ماه پیش در جریان تجمع ترامپ در باتلر پنسیلوانیا، جوان 20 ساله ای به نام توماس متیو کروکس از فاصله حدود ده متری از سلاح نیمه اتوماتیک خود چندین گلوله شلیک کرد که یکی از آنها به گوش او و سه گلوله دیگر اصابت کرد. گلوله به تماشاگران اصابت کرد. در این حادثه دو نفر از جمله فرد تیرانداز کشته و دو نفر مجروح شدند.

سخنگوی دولت روسیه همچنین در واکنش به سوء قصد دیگری علیه دونالد ترامپ نامزد ریاست جمهوری آمریکا و احتمال مرتبط بودن آن با نارضایتی از موضع وی در قبال اوکراین، گفت: اوضاع در آمریکا قبل از انتخابات در این کشور متشنج است اما روسیه در آن دخالت نمی کند دیمیتری پسکوف امروز دوشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی در پاسخ به این سوال که آیا کرملین به رابطه مظنون ترور با ترامپ و اوکراین علاقه مند است یا خیر، گفت: این ما نیستیم که باید به این موضوع فکر کنیم، بلکه مسئولیت این موضوع بر عهده این کشور است. سازمان های اطلاعاتی آمریکا در هر صورت بازی با آتش عواقبی دارد. وی تصریح کرد: درگیری های سیاسی در آمریکا در حال داغ شدن است و از روش های مختلفی استفاده می شود. ما این موضوع را به دقت دنبال می کنیم، اما اصلاً در هیچ یک از آنها دخالت نکرده ایم.

311213

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *