اخبار اخبار عمومی

معاونت امور زنان و خانواده از دولت اصلاحات تا امروز/ مهم‌ترین تحولاتِ جامعه زنان در ۷ دولت اخیر چه بود؟

تبلیغات بنری


به گزارش روزنامه الخبرآنلاین. دفتر امور زنان و خانواده ریاست جمهوری یک سازمان دولتی زیر نظر قوه مجریه جمهوری اسلامی ایران است. این مرکز در زمان محمد خاتمی «مرکز امور مشارکت زنان» نام داشت. پس از روی کار آمدن دولت اصولگرای ایران به ریاست محمود احمدی نژاد، کلمه خانواده به این عنوان اضافه شد و کلمه مشارکت از آن حذف شد و نام آن به مرکز امور زنان و خانواده تغییر یافت. این سمت در تاریخ 31 خرداد 1392 توسط سخنگوی دولت و معاونت توسعه اداری و سرمایه انسانی رئیس جمهور به سمت «معاونت امور زنان و خانواده» ارتقا یافت.

روز گذشته طی حکمی از سوی مسعود بحریزیان، رئیس جمهور وقت، زهرا بهروز آذر، سیاستمدار اصلاح طلب، پژوهشگر و فعال در امور زنان ایران به عنوان معاون امور زنان و خانواده در دولت چهاردهم منصوب شد.

بهروز آذر در زمان مدیریت بهروز حناشی بر شهرداری تهران، سرپرست اداره کل امور بانوان شهرداری تهران و پیش از آن نیز رئیس مرکز آمار و رصد شهری تهران بود.

وی در ایام انتخابات گفت: از منظر اسلامی، اخلاقی و ایرانی هیچکس از ادامه گشت ارشاد خوشحال نخواهد شد. پزشکیان با بیان اینکه موضوع ادواری راهنمایی را حل می کنند تاکید کردند که مطمئنا شرایط به این شکل ادامه نخواهد داشت.

به بهانه معرفی معاون جدید رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، اطلاع از زنان دیگری که به نمایندگی از زنان ملت و در راستای مطالبات زنان و حقوق خانواده در این سمت ایفای نقش کردند، عجیب نیست. :

47232

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *