معرفی جانشین بیرانوند؛ الکسیس گندوز و رویای درخشش در سومین قاره
اخبار اخبار ورزشی

معرفی جانشین بیرانوند؛ الکسیس گندوز و رویای درخشش در سومین قاره

تبلیغات بنری


سفر پر ستاره: سرانجام طلسم دروازه پرسپولیس شکسته شد و این باشگاه با جانشین علیرضا بیرانوند به توافق رسید. الکسیس گواندوس، دروازه بان دورگه فرانسوی الجزایری، دروازه بان جدید پرسپولیس است و قرار است از تور قرمزها در بیست و چهارمین دوره لیگ برتر انگلیس محافظت کند. این دروازه بان 28 ساله روز گذشته (چهارشنبه) رسما از باشگاه بلیزداد الجزایر جدا شد و این باشگاه نیز حضور خود را در پرسپولیس اعلام کرد. گیندوز برای شرکت در تمرین پرسپولیس به زودی راهی ترکیه می شود. با جذب این دروازه بان پرسپولیس در یک قدمی تکمیل قرار دارد و حالا مدیران این تیم به دنبال جذب یک مدافع چپ به جای عبدالکریم هست خواهند بود.

شروع از Sanatin، و ادامه در الجزایر

الکسیس گاندوس فوتبال خود را از سنت اتین آغاز کرد و به تیم اصلی این باشگاه فرانسوی رسید اما فرصت بازی پیدا نکرد و به تیم اف سی پائو در لیگ 2 فرانسه اعزام شد. در سنت اتین هم تیمی برایان دابو ستاره سپاهان اما هرگز با او به زمین نرفته است. گیندوز دو فصل با اف سی پائو بازی کرد و در 57 بازی 60 گل به ثمر رساند و 21 دروازه خود را بسته نگه داشت. زمانی که این دروازه بان به سنت اتین بازگشت، جایی در ترکیب این تیم نداشت و تصمیم به جدایی گرفت.

دروازه بان جدید پرسپولیس در سال 2020 راهی تیم فوتبال آفریفا شد و با باشگاه الاتحاد الجزایر قرارداد بست و در دو فصل حضورش در این تیم 23 بازی انجام داد. او در این مدت آمار خوبی داشت و 11 دروازه خود را بسته نگه داشت و 18 گل به ثمر رساند. او در پایان فصل 22-2021 راهی بلیزداد الجزایر شد تا بهترین دوران فوتبالی خود را در این تیم سپری کند.

روزهای روشن در بلویزداد

گیندوز سرانجام به دروازه بان اول بلویزداد تبدیل شد و در دو فصل حضورش در این تیم روزهای بسیار خوبی را دید. او در اولین فصل حضورش در لیگ برتر الجزایر و جام حذفی الجزایر قهرمان شد و با ثبت 15 کلین شیت در 25 بازی لیگ و تنها 11 گل، نقش مهمی در موفقیت تیمش داشت. گوندوز فصل گذشته در لیگ الجزایر در 12 بازی دروازه خود را بسته نگه داشت و در 22 بازی 14 گل دریافت کرد اما در نهایت توانست عنوان قهرمانی جدیدی را تجربه کند. این دروازه بان همچنین برای تیمش در لیگ قهرمانان CAF بازی کرد و برای باشگاه بلیزداد الجزایر 42 کلین شیت و 46 گل در 72 بازی به ثمر رساند.

5 بازی ملی برای الجزایر

خلف علی رضا بیرانوند در دوران حرفه ای خود تنها 5 بازی ملی انجام داد که مربوط به مسابقات قهرمانی ملت های آفریقا در سال 2023 است که این مسابقات بدون حضور لژیون برگزار شد تا گندموز فرصت حضور در رده های ملی الجزایر را داشته باشد. تیم او در این تورنمنت در 5 بازی از 6 بازی به میدان رفت و گلی دریافت نکرد اما الجزایر در ضربات پنالتی مغلوب سنگال شد و از رسیدن به جام ناکام ماند. از آن زمان گوندوز در تیم ملی حضور نداشت و امیدوار است با حضور در پرسپولیس، فرصت بازی در تیم ملی کشورش را مانند گئورگی گلسیانی به دست آورد.

معرفی خلیفه علی رضا بایرانوند;  الکسیس گواندوز آماده درخشش در پرسپولیس است

ناکامی عجیب گاندوز در ضربات پنالتی

یکی از نکات عجیب در کارنامه الکسیس گواندوز الجزایری عدم مهار ضربات پنالتی است. تاکنون 18 ضربه پنالتی برای این دروازه بان اعلام شده که تنها یک ضربه پنالتی مهار شده و 17 ضربه دیگر به گل تبدیل شده است. در سال 2019 زمانی که دروازه بان پائو فرانس بود یک بار موفق به زدن یک ضربه پنالتی شد و بیش از 5 سال حتی یک ضربه پنالتی را هم مهار نکرد. عملکرد گوندوز در ضربات پنالتی دقیقا برعکس آمار علیرضا بیرانوند است و دروازه بان سابق پرسپولیس در مهار پنالتی ها عالی بود.

از طرفی نکته مثبت برای گندموز این است که در دوران حرفه ای خود با مصدومیت خاصی مواجه نشده است و هواداران پرسپولیس می توانند از این نظر احساس راحتی کنند.

آمار میانگین Peranund را فراموش نکنید!

رفتن علیرضا بیرانوند با توجه به روزهای درخشان این دروازه بان در پرسپولیس باعث نگرانی هواداران این تیم شد اما به نظر می رسد این دروازه بان حداقل در فصل گذشته در بهترین حالت ممکن نبوده است. بیرانوند فصل گذشته با درصد سیو 72.31 یازدهمین دروازه بان لیگ برتر بود و دروازه بانانی چون سیدحسین حسینی، پارسا جعفری، محمدرضا اخباری و احمد جوهری آمار بهتری نسبت به او داشتند. دروازه بان سابق پرسپولیس امتیاز 6.97 را دریافت کرد و از این نظر امتیاز بهتری به بیرانوند نسبت به سیدحسین حسینی، علیرضا جعفرپور و محمدرضا اخباری داد.

این نشان می دهد که وضعیت بیرانوند در لیگ بیست و دوم مثل قبل نیست و پرکردن جای خالی او به سختی سال های گذشته نیست.

گیندوز، هفتمین دروازه بان خارجی پرسپولیس

پرسپولیس در طول تاریخ خود 6 دروازه بان خارجی داشته و گندوز هفتمین دروازه بان غیر ایرانی این تیم است. ساشا ایلیچ، ژان نیکولوسکی، سمیر آوودوکیچ، نلسون کوریا، الکساندر لوبانوف و بوگیدار رادوشویچ 6 دروازه بان خارجی هستند که سابقه حضور در دروازه پرسپولیس را دارند. از این میان نلسون و رادوشویچ بیش از بقیه سابقه داشتند، اما آوودوکیچ نیز در مدت کوتاه خود عملکرد تحسین برانگیزی داشت و توانست در خاطر پرسپولیس بماند.

نلسون کوریا برزیلی در طول دو فصل و نیم حضور در پرسپولیس 73 بازی انجام داد و موفق شد 35 کلین شیت و 51 گل دریافت کند. او در پنج بازی خود در دربی پایتخت مقابل استقلال، چهار کلین شیت داشت، تنها یک گل دریافت کرد و هرگز شکست نخورد. رادوشویچ دیگر دروازه بان باسابقه پرسپولیس بود که ابتدا به عنوان پشتیبان علیرضا بیرانوند به این تیم آمد اما عملکرد نسبتا خوبی داشت. این دروازه بان کروات در 42 بازی با پرسپولیس 23 گل به ثمر رساند و 23 دروازه خود را کلین شیت کرد اما ماجرای گلایه هایش از این تیم باعث شد خاطره خوبی در ذهن هواداران سرخ پوشان نباشد.

معرفی خلیفه علی رضا بایرانوند;  الکسیس گواندوز آماده درخشش در پرسپولیس است

258 258

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *