اخبار اخبار جهان

معرفی دو کتاب جدید؛ در مسیر صلح و همگرایی منطقه ای

تبلیغات بنری


به گزارش وبسایت رابو، اخیرا دو اثر علمی متفاوت در مسیر صلح و همگرایی منطقه ای در جنوب غرب آسیا منتشر شده است. اولین کتاب مورد بحث کتابی است با عنواننقش عمان در ایجاد صلح در خاورمیانه 2001-2020«چیزی وجود دارد که بسیاری از نخبگان فعال صلح محلی را تحت تأثیر قرار داده است.

نویسنده در کتاب مذکور به مؤلفه‌های صلح منطقه‌ای و صلح‌سازی به دست سلطان قابوس فقید و چگونگی تبدیل کشور عمان از یک کشور بسیار ضعیف به یک کشور فعال، ثروتمند و صلح‌دوست پرداخته است. حالت. نویسنده کتاب همچنین می کوشد تا برای مقامات و نخبگان ملی و منطقه ای الگو قرار دهد که چگونه می توان به نزدیکی و صلح گرم در منطقه دست یافت. در کتاب مذکور در مورد مؤلفه های فراتر از عقل و توان منطقه بحثی نشده است و نویسنده سعی کرده است با توجه به عوامل و متغیرهایی که عینی و در دسترس نخبگان است، نسخه ای جامع ارائه دهد. و کشورهای منطقه.

یکی دیگر از نقاط قوت کتاب این است که می توان از آن به عنوان الگویی برای یک کشور مسلمان همسایه (و نه کشورهای خارجی خارج از منطقه) یاد کرد که بدون جانبداری نقاط قوت داخلی و نوع سیاست خارجی اتخاذ شده توسط عمان را مورد تحلیل قرار می دهد الگویی برای ارائه تمامی جنبه های منطقه مورد قبول مردم و نخبگان کشورهای منطقه است.

همچنین از همین نویسنده در کتاب دیگری با عنوان:جغرافیای صلح ایران و عربستان سعودی“، منتشر شد که نویسنده بار دیگر با تاکید بر روابط ایران و عربستان و تاثیر جغرافیای صلح، روند گرم صلح منطقه ای را از منظری دیگر مورد بحث قرار داده است. منطقه با مولفه های عینی و به دور از شخصی برخورد شده است. پیش داوری ها، اما در ادامه کتاب بخشی را به عنوان مؤلفه های تأثیرگذار در روند تقریب و وحدت دو کشور می بینیم که نویسنده به آن اشاره می کند دارای ابعاد و شاخص های قوی در ایجاد روابط نزدیک و راهبردی بین دو کشور در سطح منطقه است. درایوهای برق

نویسنده در ادامه کتاب و قسمت پایانی آن به تاثیرات همگرایی و وحدت بر منطقه جنوب غرب آسیا پرداخته است که بر مولفه ها و شاخص های مشترک بین کشورهای منطقه تاکید دارد که راه حل بسیاری از مشکلات است. در مجموع در دو اثر یاد شده آمده است که می توان به آینده منطقه و روابط بسیار خوش بین بود. به علاقه مندان به صلح منطقه ای توصیه می شود دو کتاب فوق الذکر را مطالعه کنند.

2323

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *