اخبار اخبار اقتصادی

معرفی طرفداران تهاتر بیت کوین با ملک / معامله مسکن با رمز ارز چه ایرادی دارد؟

تبلیغات بنری


به گزارش خبرگزاری رابو بیت کوین بدهید و آپارتمان بگیرید; این جدیدترین روش تسویه در بازار املاک است و گروهی خاص به دنبال آن هستند و به سرعت موفق به پیروزی در بازار سیاه شدند. بازاری که با قوانین و مقررات جاری املاک مطابقت ندارد، بنابراین اگر معامله به دستگاه قضایی کشیده شود، احتمالاً اثبات صحت معامله مشکل خواهد بود.

به گزارش همشهری آنلاین، مبادله آپارتمان با بیت کوین، دلار، طلا یا هر کالای سرمایه ای دیگر عنوانی است که در بین آگهی های فروش آنلاین املاک کمتر دیده می شود. اما موضوع به دلیل عدم تطابق آن با قوانین معاملات ملکی در ایران تبدیل به یک چالش شده است. تضعیف ریال، افزایش کلاهبرداری، کمک به پولشویی و دور زدن قوانین معاملات ملکی از جمله تبعات این نوع تهاتر در بازار املاک است.

علاقه مندان به تجارت ارزهای دیجیتال
استفاده از ارز رمزنگاری شده به عنوان وسیله پرداخت، روش رایجی در بازار نیست و با توجه به خطرات و پیچیدگی‌های این معاملات، عموم مردم ترجیح می‌دهند همان ریال را بگیرند و با همان ریال وارد معامله شوند تا دوباره خرید کنند. اما برای کسانی مانند تولیدکنندگان که نیاز به صرفه جویی در سرمایه در گردش دارند و سرعت در فروش را ترجیح می دهند، انتخاب گزینه هایی مانند ارز رمزنگاری شده، طلا، دلار و غیره راه میانبری برای دریافت حقوق است زیرا فروش این اقلام بسیار سریعتر و آسانتر از فروش املاک است.

در همین حال، معاملات ارزهای دیجیتال در بازار املاک و مستغلات نیز به دارندگان پول سیاه و مشکوک این فرصت را می دهد تا پول کثیف خود را به املاک و مستغلات تمیز تبدیل کنند. طبیعتاً در تمامی این معاملات فقط ارزش ریالی معامله در متن قرارداد درج می شود در حالی که سند پرداخت معتبری برای آن وجود ندارد و پیگیری های بعدی می تواند شبهه معامله را آشکار کند.

طبق داستان آگهی های فروش اینترنتی آپارتمان، یک سازنده مسکن در منطقه 22 حاضر است هر چیزی از ارز دیجیتال گرفته تا طلا و میلگرد و بیل مکانیکی را به عنوان قیمت مبادله ای برای تبدیل ملک، یعنی آپارتمان خود بپذیرد، بنابراین فقط ملک را می فروشد و دارد. پولش را گرفت

جذب شرکا در ساخت و ساز
در میان معدود آگهی‌های اینترنتی در حوزه املاک و مستغلات که معاملات ملکی را به صورت ارز دیجیتال، ارز و طلا ارائه می‌دهند، بیشتر آگهی‌ها مربوط به پروژه‌های در حال ساخت و تعاونی‌ها است که فروشنده در تلاش است تا سرمایه‌گذاران را با ارز دیجیتال، ارز و طلا جذب کند. تشویق سرمایه گذاری در پروژه

در واقع با توجه به رکود جدی بازار مسکن و خروج سرمایه گذاران از این بازار، کسانی که نیاز به نقدینگی سریع در بازار مسکن دارند، باید یا تخفیف قابل توجهی بدهند و یا شرایط معامله را با شرایط بیشتر تنظیم کنند. خریداران با گسترش دامنه ابزارهای پرداخت و استفاده از تسویه.

همچنین نقطه ریسک در این معاملات به ویژه برای خریدار (پرداخت کننده ارز دیجیتال، ارز و طلا) این است که ارزش ریالی معامله در متن قرارداد ثبت می شود. با این حال، پرداخت کننده ارز دیجیتال، دلار یا طلا نمی تواند سند پرداخت را به ریال اصلی هنگام مراجعه به دادگاه ارائه دهد.

نظر حقوقی در مورد معاملات املاک و مستغلات و ارزهای دیجیتال
تاکنون هیچ قانون یا آیین‌نامه‌ای مبنی بر معامله یا عدم معامله ملک با ارز دیجیتال در ایران تصویب نشده است و بر اساس کتاب برخی قراردادها نوشته ناصر کاتوزیان، پدر حقوق ایران، خرید و فروش به این نتیجه رسیده است. املاک و مستغلات در ارز دیجیتال مغایرتی با قوانین مدنی و فقهی ندارد. اما ناشناخته بودن ارز دیجیتال برای قضات و قانون و دشواری اثبات رد تراکنش از طریق ارز دیجیتال در صورت درگیری بین دو طرف معامله و ارجاع به مراجع قضایی آزاردهنده می شود. مسئولین.

کاتوزیان در کتاب خود می گوید: «بیع به معنای مالکیت چیزی در مقابل چیز معین است» و «تصرف چیزی در مقابل هر عوضی، اعم از پول یا کالا و خدمات، بیع است و دخالت پول در بیع. ” همچنین طبق قانون مدنی «هر دارایی ممکن است قیمتی داشته باشد و اگر دو طرف قصد بیع بودن یکی از معاوضه را داشته باشند، قانون مدنی محدودیتی ندارد». دیگری ثمن است، پس عقدی که منعقد می شود بیع است».

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *