اخبار اخبار سیاسی

مقصد جدید ۱۴ عضو دولت سیزدهم کجاست؟ /چراغ این نهادها برای مردان رئیسی سبز شد +جدول

تبلیغات بنری


به گزارش -، از ابتدای مرداد ماه آغاز به کار دولت چهاردهم و پایان دولت سیزدهم مشخص شده بود و اکثر اعضای کابینه ریاست جمهوری پس از رای اعتماد مجلس به تدریج پاستور را ترک کردند. اعضای شورا وزرای پیشنهادی مسعود مازیکیان. حالا این خبر می رسد که هر یک از مردان دولت قبل مسیر جدیدی را برای فعالیت خود انتخاب کرده و به سمت های جدیدی منصوب شده اند. البته دیگران چاره ای جز بازگشت به محل کار قبلی خود ندارند.

به گزارش تک نیوز، علی بهادری جهرمی که در 36 سالگی سخنگوی دولت ابراهیم رئیسی شده بود، با روی کار آمدن وظایف دولت جدید اکنون از دولت جدا شده است. او به دانشگاه بازگشته است. دانشکده حقوق، دانشگاه تربیت مدرس. خود او قبل از ترک سمت سخنگویی اعلام کرده بود که علاقه ای به کار در سمتی جز عضویت در هیئت علمی دانشگاه ندارد و دانشگاه تربیت مدس مقصدش است. اما اگر بهادری جهرمی تصمیم جدیدی برای فعالیت خود نگیرد طبق قانون باید به این دانشگاه بازگردد.

ورود علی بهادری جهرمی به وزارت سیزدهم با اتفاق تلخی برای او و خانواده اش همراه بود. در ژانویه 1400 دختر خردسال خود را بر اثر بیماری از دست داد. 2 در طول سال‌هایی که سخنگوی دولت بود، کار او در میان مردم گسترش یافت. اولا؛ او در نیمه دوم سال 1400 و همزمان با شکل گیری اعتراضات پس از درگذشت مهسا امینی که می خواست از طرف دولت صحبت کند در چند دانشگاه حضور داشت و با دانشجویان تظاهرکننده صحبت می کرد. . دوم؛ این موضوع توسط یکی دیگر از اعضای دولت تکذیب شد. علی بهادری جهرمی در تاریخ 5 دی ماه 1401 با انتشار توییتی در حساب شخصی خود نوشت که محمدرضا پهلوی و همسرش هنگامی که برای آخرین بار در 5 دی 1357 از کشور خارج شدند تاج شاه و ملکه وقت را دریافت کردند. به همراه مقدار زیادی سکه و سایر جواهراتی که به خارج از کشور حمل می کردند. این موضوع البته یک هفته بعد از سوی آقای عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی تکذیب شد. ضرغامی در آن زمان با انتشار عکس هایی تایید کرد که این دو تاج همچنان در موزه جواهرات سلطنتی ایران وجود دارد.

از تهران به همدان

محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری دولت سیزدهم عازم همدان شد. وی از اعضای هیئت علمی دانشگاه بوعلی سینا همدان است و احتمالاً با توجه به اینکه قبل از وزارت در این دانشگاه تدریس می کرد، دوباره به دانشگاه بوعلی بازخواهد گشت. وی استاد شیمی است و در سال های 1392 و 1393 به مرتبه علمی دانشیاری و استاد تمام ارتقا یافت. یکی از اتفاقاتی که در دوران وزارت ایشان سر و صدای زیادی به پا کرد، انتشار خبری مبنی بر اخراج تعدادی از اساتید دانشگاه بود.

بازگشت ترافیک به دانشگاه

اما مقصد زلفی گل در حال حاضر دانشگاه همدان است. بازگشت به دانشگاه در مورد دو جنبه دیگر دولت رئیس جمهور نیز صدق می کند. همچنین آقایان محمد الحسینی نماینده سابق مجلس نمایندگان، ابراهیم رئیسی و محمدمهدی اسماعیلی وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی به دانشگاه بازگشتند. به گزارش سایت «اختاز نیوز»، اسماعیلی و حسینی هر دو از اعضای هیأت علمی دانشگاه تهران هستند و طبق پیگیری های «اختاز نیوز»، حتی اگر این افراد به شغل جدیدی منصوب شوند، طبق قانون، آنها را تشکیل می دهند. ابتدا باید به دانشگاه برگردند.

آقای محمد حسینی زاده اهل رفسنجانی است و نکته جالب ارتباط ایشان با اکبر هاشمی رفسنجانی است. وی با اینکه خواهرزاده مرحوم هاشمی است، اما از نظر عقاید سیاسی به هاشمی نزدیک نبود. در دولت احمدی نژاد، حسینی به سمت وزیر ارشاد منصوب شد و در دولت رئیسی معاون امور مجلس وی شد. سید محمد حسینی از اعضای هیئت علمی مبانی دین دانشگاه تهران است و تاکنون گمانه زنی در مورد مقصد وی به جز دانشگاه مطرح نشده است.

عیسی زرپور وزیر اسبق ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز از اعضای هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت ایران است و هنوز درباره فعالیت جدید خود صحبتی نکرده است. احسان خاندوزی همچنین عضو هیئت علمی اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی است و این هفته مورد تجلیل قرار گرفت و به دانشگاه بازگشت.

درهای باز ستاد اجرایی و نهاد محروم به روی مردان ارشد باز است

با این حال، همه به دانشگاه نمی روند. به گزارش تک نیوز، نمک مرتضوی وزیر اسبق تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز طی حکمی از سوی پرویز فتاح رئیس دستگاه اجرایی فرمان امام (رضی الله عنه) بر صندلی تکیه زد. عضو هیئت مدیره بنیاد برکت.

سپهر خیلجی که در دولت سیزدهم ریاست شورای اطلاع رسانی را برعهده داشت، طی حکم دیگری از فتاح به عنوان مشاور وی منصوب شد.

از سوی دیگر برخی زمزمه ها درباره محسن المنصوری، معاون اجرایی ابراهیم رئیسی، حکایت از آن دارد که وی نیز راهی بنیاد مصطفان است. و البته مقصدش، بنیاد مداحان مصطفی، جایی است که زمانی استاندار تهران شد و بعد معاون اجرایی رئیس جمهور شد. المنصوری هنگام ورود به وزارت الرئیسی 37 ساله بود.

رضا مراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش در دولت سیزدهم نیز روز چهارشنبه 7 شهریورماه با حکم حسین دهقان رئیس بنیاد مصطفی زاوان به عنوان معاون توسعه اداری و منابع مصطفی زاوان منصوب شد. بنیاد انقلاب اسلامی.

اوجی در نفت ماند؟

جواد اوجی که در دولت سیزدهم وزیر نفت بود، پیش از این در سمت هایی در حوزه نفت و پتروشیمی فعالیت می کرد و به احتمال زیاد در همین حوزه باقی خواهد ماند زیرا سابقه او نیز به وزارت نفت برمی گردد. وی در دوران وزارت مسعود میرکاظمی در دولت محمود احمدی نژاد معاون وزیر بود.

در سوی دیگر کابینه ریاست جمهوری، امیر محمدرضا آشتیانی که در دولت سیزدهم وزیر دفاع بود، روز چهارشنبه به عنوان جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح منصوب شد.

وفاداری این وزارتخانه به دو نخست وزیر

اما از آقایان ارشد، ردای وزارت به دو نفر داده شد و توانستند در دولت چهاردهم در سمت وزیر باقی بمانند، یعنی در دولت جدید ابقا شدند. اسماعیل الخطیب وزیر اطلاعات دولت سیزدهم با رای اعتماد مجدد مجلس نمایندگان و انتقال وی به دولت چهاردهم در همان سمت باقی ماند. این امر در مورد عباس علی آبادی دیگر وزیر دولت سیزدهم نیز صدق می کند. البته با کمی تفاوت؛ وی که در دولت رئیس جمهور وزیر صمت بود و این بار با اعتماد نمایندگان شورای اسلامی به ساختمان وزارت نیرو رفت و عنوان وزیر نیرو در دولت چهاردهم را به کارنامه خود اضافه کرد. .

27219

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *