اخبار اخبار عمومی

مقصران جدایی در ۵ سال ‌اول زندگی‌مشترک/ چگونه عشق آتشین دخترها و پسرها به تنفر تبدیل می شود؟

تبلیغات بنری


به گزارش سایت رابو، روزنامه خراسان در مطلبی نوشت: با توجه به مدت زمان ازدواج از سال 96 تا 1402، بیشترین طلاق ها در 1 تا 5 سال اول ازدواج اتفاق افتاده است. زوج ها چه می کنند؟

ازدواج را بدیهی نگیرید
آمار بالای طلاق در سال های اول ازدواج نگران کننده است. سوال اینجاست که چرا عشق آتشینی که در ابتدای آشنایی بین بسیاری از دخترها و پسرها وجود داشت به سرعت از بین می رود و جای خود را به نفرت می دهد؟ آنچه مهم است این است که چگونه می توان با تصمیم گیری صحیح در مورد ازدواج و برقراری یک رابطه سالم به خصوص در سال های اول زندگی مشترک، رابطه موفق زن و شوهر را حفظ کرد. مهم ترین مسئله ای که مردم از آن غافل می شوند این است که ازدواج امری سطحی نیست، بلکه رازی است که با درک صحیح و عمل صحیح آشکار می شود.
باورهای غلط درباره شوهر ایده آل
ما در طول زندگی خود از کودکی تا بزرگسالی بر اساس ویژگی های فردی، جامعه و خانواده خود دنیایی مطلوب و ایده آل را در ذهن خود ایجاد می کنیم و رسیدن به این دنیای ایده آل انگیزه تلاش و حرکت رو به جلوی ماست. یکی از مهم ترین مولفه های این دنیای ایده آل، تصویر همسر آینده ایده آل ماست. فرد با الگوبرداری از والدین خود یا با زندگی در جامعه مجموعه ای از ویژگی های شخصیتی مطلوب را برای شریک زندگی آینده خود در نظر می گیرد. پس از ازدواج، فرد به تدریج متوجه تفاوت های دنیای ذهنی ایده آل خود با آنچه در واقعیت است، در این مرحله فرد دست به یک سری رفتارهای مخرب مانند تحقیر، انتقاد، سرزنش، شخصیت پردازی، تعریف و تمجید و شکایت می زند. او به این موضوع واکنش نشان می دهد و این خود باعث ایجاد اختلاف و سردی در روابط زن و شوهر می شود. برای حل این مشکل، فرد باید بر روی دنیای ایده آلی که در ذهن خود برای خود ساخته است تمرکز کند و بپذیرد که نمی تواند تصویر ذهنی ای را که از همسرش داشت بسازد و سعی کند به جای اینکه طرف مقابل را متناسب با خودش تغییر دهد، خودش را تغییر دهد. . در آن دنیا باید به آنچه مطلوب و آرمانی است که در ذهن نهادینه می شود نزدیک شد.

به جای کنترل بیرونی به رفتار خود توجه کنید
فرض اصلی کنترل بیرونی این است که اگر من در زندگی ناراضی باشم، مسئول چنین احساسی نیستم، بلکه دیگران مقصر هستند. در حالی که تنها کسی که می توانیم کنترل کنیم خودمان هستیم. اگر یک رابطه شکست خورده داریم، باید به این فکر کنیم که برای بهبود رابطه چه کاری باید انجام دهیم، نه اینکه سعی کنیم طرف مقابل را تغییر دهیم. در بسیاری از موارد، وقتی تغییر و کنترل همسرمان را متوقف می کنیم، او نیز تغییر می کند.

عادت هایی که زندگی مشترک را خوب می کند
1- گوش دادن به نظرات یکدیگر 2- حمایت از یکدیگر در صورت بروز مشکلات جسمی و روحی 3- احترام گذاشتن 4- اعتماد 5- پذیرفتن فرد آنگونه که هست و نه آنطور که انتظار داریم 6- بحث در مورد اختلافات

رفتارهای مخرب رابطه در سال های اولیه ازدواج
1- تلاش برای گذاشتن حرف هایتان روی صندلی 2- پایان دادن به صحبت با کلمات تند و کنایه آمیز 3- تلاش برای اینکه شوهرتان بفهمد او اشتباه کرده است نه ما 4- سرزنش شوهرتان در صورت اشتباه 5- اولویت دادن به نیازهایتان در زندگی و نادیده گرفتن نیازهای همسر 6- عصبانیت طولانی مدت هنگام ناراحتی

حرف آخر
اگر به تازگی ازدواج کرده اید یا در پنج سال اول زندگی مشترک خود هستید، هر از چند گاهی با خود تکرار کنید که اگر از زندگی مشترکم ناراضی هستم، حالا که متوجه شدم بیشتر مشکلاتم بر اساس انتخاب های خودم است. تصمیم دارم در زندگی انتخاب های بهتری داشته باشم مانند توقف رفتارهای مخرب ذکر شده در این مقاله.

2323

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *