اخبار اخبار سیاسی

مناسب‌ترین گزینه برای وزارت بهداشت معرفی شده/ مهم‌ترین اولویت‌ها: مهاجرت معکوس و کاهش خودکشی پزشکیان/ ترکیب پزشکیان و ظفرقندی مناسب است

تبلیغات بنری


تظاهرات گودرزی: فصل جدید دولت در راه است، مسعود پزشکیان با برگزاری انتخابات زودهنگام در ایران رئیس جمهور شد و در همان زمان، کارشناسان مخالف و موافق بسیاری بودند، اما به نظر می رسد دو گروه حداقل بر سر آن اتفاق نظر دارند. یک چیز و آن هم نام محمد رضا ظفرکندی، ارائه شده به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در سال 1337 در تهران، متخصص جراحی و پزشکی و استاد کل دانشگاه است. سیدرضا رئیس کرمی به رابو گفت: وی پیش از این نیز رئیس سازمان نظام پزشکی بود و برخی معتقدند همکاری وی با مسعود پشکیان در دولت می تواند به نفع جامعه پزشکی و نظام سلامت باشد.

رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی قم و استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران معتقد است: مناسب‌ترین گزینه برای وزارت بهداشت در حال حاضر به مجلس ارائه شده است.

متن کامل مصاحبه در زیر آمده است.

دکتر عزیز اولویت های وزارت بهداشت چیست؟

بهداشت و درمان و آموزش پزشکی زیرمجموعه های وزارت بهداشت هستند، بنابراین اولویت های وزارت بهداشت شامل همه این حوزه ها می شود.

اگر بخواهید این اولویت‌ها را به‌طور دقیق‌تر نام ببرید، آن‌ها چه خواهند بود؟

ما باید سهم سلامت را در درآمد ناخالص ملی افزایش دهیم. موضوع دوم تعدیل هزینه های درمان است که امروزه هزینه ها در حوزه درمان افزایش یافته است و متاسفانه سهمی که مردم از جیب خود می پردازند نیز افزایش یافته است چرا که حدود 60 درصد از هزینه های درمان از جیب مردم پرداخت می شود.

وزارت بهداشت برای رسیدن به این دو هدف چه باید بکند؟

راه های مختلفی وجود دارد که اولین آن اجرای طرح ارجا و پزشک خانواده است که در حال حاضر یک ضرورت محسوب می شود و با این اقدام دسترسی مردم به خدمات بهتر و هزینه ها کاهش می یابد. ارتباط مالی جامعه پزشکی با بیماران باید در قالب موسسات بیمه باشد و پرداخت مالی به تیم پزشکی توسط موسسات بیمه انجام شود.

در مورد پزشکی در سال های اخیر چه اولویت هایی وجود داشته است؟

اگر قرار است طرح دروار اجرا شود باید به درستی اجرا شود، هزینه داروهای تولید، حمل و توزیع که در داروخانه ها هستند به موقع تامین شود، سهم بیمارستان ها و داروخانه ها از موسسات بیمه به موقع پرداخت شود. صنعت داروسازی ما فرسوده است و نیاز به ساخت و ساز وجود دارد

آیا نیازی به تغییر سیاست های جذب دانشجو در حوزه پزشکی وجود دارد؟

آموزش های پزشکی عمومی و رشته دانشگاهی باید با نیازها و طرح های پزشکی خانواده سازگار باشد باید در پذیرش دانشجو و بر اساس مطالعات تجدید نظر شود تا بتوانیم با ایجاد زیرساخت های مناسب در آینده پذیرش دانشجو را افزایش دهیم.

ایران پس از سال ها امسال جایگاه پژوهشی خود را در منطقه از دست داد و از یکی دو کشور عقب افتاد. این وضعیت حاصل رکود چند ساله است که امسال نتایج خود را نشان داد. برای پژوهش در دانشگاه های علوم پزشکی باید برنامه های فوری داشته باشیم.

مناسب ترین گزینه به وزارت بهداشت ارائه شد/ مهمترین اولویت ها: مهاجرت معکوس و کاهش خودکشی پزشکان/ ترکیب پزشک و زعفران مناسب است.

محمدرضا ظفرکندی به عنوان وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

متاسفانه چند سالی است که با مشکل خودکشی جمعیت و مهاجرت جامعه پزشکی در کشور مواجه هستیم.

مهاجرت و خودکشی هر چند در یک راستا حرکت می کنند و هر دو به معنای از دست دادن نیروهای متخصص هستند البته در مورد خودکشی این موضوع جنبه عاطفی دارد و از این رو باید به آن توجه داشت که حتی از دست دادن یک نفر هم زیاد تلقی می شود و در اینجا اعداد و ارقام مهم نیست و نگاه ما انسانی است و باید به ابعاد اقتصادی، روانی، فرهنگی، اجتماعی، سبک زندگی و امنیت شغلی سالم توجه کرد که باعث می شود. . حوادثی مانند این، بنابراین ما می توانیم از خودکشی جلوگیری کنیم و روند مهاجرت را معکوس کنیم.

به نظر شما دکتر ظفر قندی وزیر پیشنهادی بهداشت می تواند به این اولویت هایی که شما اشاره کردید رسیدگی کند؟

به نظر من در حوزه سلامت در جایگاه ممتازی قرار داریم در رأس قوه مجریه در کشور، این فرد مسئول تمام مراحل اجرایی در حوزه سلامت، از رئیس بیمارستان است . به دانشگاه، وزیر بهداشت، عضو کمیسیون بهداشت در مجلس. و اکنون آقای مدشکیان عالی ترین مقام اجرایی کشور است، از سوی دیگر فردی به عنوان وزیر بهداشت معرفی شده است که سابقه مثبت و طولانی در حوزه سلامت، فعالیت اجرایی در دانشگاه را در کارنامه خود دارد. رئیس سازمان نظام پزشکی و سالها فعالیت در حوزه پژوهشی، آموزشی و درمانی. بنابراین مناسب ترین گزینه برای وزارت بهداشت در این مقطع به مجلس نمایندگان ارائه شد.

از این رو امیدواریم پس از تصویب مجلس نمایندگان، وزارت بهداشت علاوه بر رئیس جمهور محبوب و توانمند در حوزه سلامت، توسط وزیر توانمند متعهد به مردم نیز در راس امور قرار گیرد. ترکیب مناسب علاوه بر تشکر از داکتر برای این انتخابات، از اعضای مجلس نمایندگان نیز به عنوان یکی از اعضای جامعه پزشکی می خواهم که با رای بلند و مناسب از دکتر الظفرکندی در این مسئولیت حمایت کنند و ما نیز به این امید به خدا امیدوارم موفقیت نظام سلامت کشور با تلفیق دولت، کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، نظام پزشکی و حوزه پرستاری به خوبی پیش برود.

233233

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *