اخبار اخبار عمومی

مهرماه رسید ثبت نام کتاب درسی تمام نشد/ بی سر و سامانی یک سامانه

تبلیغات بنری


به گزارش رابو، در پایان مهرماه، ثبت نام دانش آموزان برای دریافت کتب درسی در سامانه موسوم به سیدا یا از طریق مای مدیو هنوز به پایان نرسیده بود و ورود به این سامانه برای کاربران عادی و خانواده ها کار اعصاب خردکنی است.

تابناک در خبر نوشت: وزارت آموزش و پرورش مدت هاست در این زمینه با مشکلاتی مواجه بوده و روابط عمومی آن اراده چندانی برای توجه به دغدغه های اجتماعی خانواده و دانش آموزان و به طور کلی ضعف روابط عمومی در این گونه اطلاعیه ها در نظر گرفته شده است.

عدم امکان استفاده از رمز ذخیره شده در سامانه، ورود به سامانه با عبور از سامانه دیگر، یافتن آسان قسمت مورد نیاز هنگام ورود به سایت، بخش های متعدد و مجزا برای اولیا و دانش آموزان و نیاز به تحمل پنج دقیقه زمان ورود مجدد به سیستم در صورت عدم ورود به مرحله اولین نقطه ضعف در این سیستم محسوب می شود.

در حالی که در تنظیمات سیستم شما، دسترسی به پاپ آپ ها مجاز است، اما زمانی که وارد سامانه ثبت کتاب می شوید، مدام با پیامی مواجه می شوید که از شما می خواهد این قسمت را مجاز کنید.

ما خسته ایم
سلیمی پدری که پسرش هنوز ثبت نام پایه دهم را تمام نکرده است، می گوید: این سامانه به شکلی سخت و پیچیده طراحی شده و ایرادات اساسی دارد تا جایی که به یکی از فشارهای ما تبدیل شده است.
او می گوید: اتفاقا ما خانواده ای هستیم که عمده درگیری هایمان با سایت ها و سیستم های مختلف است. اما این واقعا آزار دهنده است.
وی می گوید: فناوری برای رفاه انسان ایجاد شده اما برای ما منشا مشکلات شده است.

سامانه های مربوط به ثبت نام مدارس، سامانه تأثیر سابقه تحصیلی بر ترتیب کنکور و سایر سامانه های مرتبط با آموزش و پرورش کشور در طول سال گذشته شاهد اختلالات و وقفه های مختلفی بود که خانواده ها را با مشکل مواجه کرد.

همچنین با هماهنگی ساده بین این دو نهاد، مشکل کپی شناسنامه دانش آموزان پایه دهم و تغییر شماره سریال شناسنامه جدید آنها به راحتی حل می شود، اما همین شماره سریال تبدیل به یک مشکل شده و باید حل شود. شماره سریال وارد شده توسط مدیر مدرسه در زمان ثبت نام باید مشخص باشد. پس از این مرحله در برخی سامانه ها دسترسی به سایت ثبت نام کتاب های درسی به راحتی امکان پذیر نیست.
به نظر می رسد آموزش و پرورش در فاصله دو روز مانده به مهرماه هر چه زودتر به فکر بازماندگان ثبت نام تحصیلی باشد.

233217

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *