اخبار اخبار جهان

مواضع هالیوودی اوکراین؛ طراحی آمریکا برای اختلاف‌افکنی بین ایران و روسیه

تبلیغات بنری


کارشناس مسائل روسیه با اشاره به ادعاهای جدید مقامات کی یف علیه ایران گفت: بر اساس روایت آمریکا که نگران تعمیق روابط ایران و روسیه است، اوکراینی ها همواره تلاش کرده اند تا به این کشور فشار بیاورند. تهران. کاهش روابط نظامی و امنیتی با مسکو با طرح ادعاهای نادرست.

به گزارش ایسنا، در ادامه ادعاهای مقامات اوکراینی علیه ایران طی دو سال گذشته، مقامات دادستانی کل اوکراین هفته گذشته کیفرخواستی را علیه یکی از فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به اتهام دست داشتن در … عملیات تروریستی جنگ. دادستانی کل اوکراین فرمانده سپاه پاسداران ایران را مسئول انتقال این پهپاد به روسیه در سال 2022 می داند.

اوکراینی ها مدعی شدند که فرمانده سپاه پاسداران ایران به نیروهای روسی نحوه استفاده از پهپادهای ایرانی را آموزش داده است.

در واکنش به این ادعا، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، شامگاه جمعه در بیانیه‌ای رسانه‌ای، ادعای حضور نظامی ایران در اوکراین برای آموزش نیروهای روسی را تکذیب کرد و آن را بی‌اساس توصیف کرد.

الکنانی ضمن تاکید مجدد بر موضع اصولی جمهوری اسلامی ایران در خصوص مخالفت با جنگ و لزوم توقف درگیری ها و حل مسالمت آمیز اختلافات روسیه و اوکراین، افزود: این گونه ادعاهای بی اساس اهداف و انگیزه های سیاسی خاصی دارد و این اتهامات مبتنی است. در مورد رویکرد اصولی متضاد جمهوری اسلامی در قبال درگیری در اوکراین.

الکنانی در یک کنفرانس مطبوعاتی

پروژه تخیلی هالیوود اوکراین علیه ایران

روح الله مدبر کارشناس مسائل روسیه درباره مواضع ضدایرانی مقامات اوکراینی علیه ایران در دو سال گذشته و پس از شروع جنگ بین این کشور و روسیه گفت: در این مدت مقامات اوکراین و به ویژه رئیس جمهور این کشور مواضع بسیار توهین آمیزی و اتهام زنی علیه تهران اتخاذ کرد.

وی تصریح کرد: این مواضع توسط کاخ سفید و آمریکا در راستای پروژه ایجاد اختلاف و فاصله بین تهران و مسکو و ایجاد فشار از سوی افکار عمومی علیه روابط ایران و روسیه طراحی شده است جمهوری اسلامی ایران بارها اعلام کرده است که همکاری نظامی و اطلاعاتی تهران و مسکو شامل درگیری در اوکراین نمی شود. بررسی ادعاهای این کشور در خصوص کمک نظامی ایران به روسیه در این جنگ.

مدبر با بیان اینکه مدارک و موارد ارائه شده از سوی اوکراین به مجامع مختلف در راستای ادعای خود تایید نشده است، گفت: از سوی دیگر اوکراینی ها با سفر هیئت نظامی ایران به این کشور برای بررسی ادعای خود موافقت نکردند. ادعاها

وی با اشاره به اتهامات اخیر دادستانی کل اوکراین به یکی از فرماندهان سپاه پاسداران ایران گفت: اخیراً طرف اوکراینی نام یکی از فرماندهان نظامی ایرانی را به عنوان متهم مطرح کرده است که این یک پروژه تخیلی فیلم هالیوود است. که در حال اجراست.» توسط اوکراین اجرا شد.”

مواضع هالیوود اوکراینی؛ طرح آمریکا برای ایجاد اختلاف بین ایران و روسیه

وزرای خارجه و دفاع اتحادیه اروپا هفته گذشته در بروکسل دیدار کردند

غرب و آمریکا نگران تعمیق روابط تهران و مسکو هستند

این کارشناس مسائل روسیه ادامه داد: با توجه به اینکه نشست وزرای دفاع کشورهای اتحادیه اروپا در بروکسل برگزار شد، اوکراینی ها و برخی از کشورهای عضو به دنبال این بودند که اتهاماتی علیه تهران در این نشست مطرح شود و در این زمینه، لازم است وزارت امور خارجه با قاطعیت هشدارهای لازم را به طرف اوکراینی بدهد و از اظهارات بی ادبانه مقامات اوکراینی علیه جمهوری اسلامی ایران جلوگیری کند.

این کارشناس مسائل روسیه تصریح کرد: طرف اوکراینی بر اساس روایت آمریکا که نگران تعمیق روابط ایران و روسیه است، همواره در تلاش است تا ایران را برای کاهش روابط نظامی و امنیتی تهران و مسکو تحت فشار قرار دهد. با طرح این ادعاهای نادرست، نکته اصلی این است که غرب و آمریکا به شدت نگران تعمیق روابط اطلاعاتی و امنیتی تهران و مسکو هستند، بنابراین هر از چند گاهی این ادعاهای نادرست را مطرح می کنند.

مواضع هالیوود اوکراینی؛ طرح آمریکا برای ایجاد اختلاف بین ایران و روسیه

زلنسکی و بایدن در نشست سران ناتو در واشنگتن

توافق تهران و مسکو در مورد توافقنامه امنیتی جامع؛ مهمترین تهدید برای آمریکا

وی همچنین خاطرنشان کرد: دستیابی تهران و مسکو به توافق جامع امنیتی مهم‌ترین تهدید برای آمریکا است، بنابراین این نوع ادعاهای اوکراین با هدف ایجاد اختلاف، فاصله‌گیری و ممانعت تهران و مسکو از دستیابی به توافق امنیتی است.

310310

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *