اخبار اخبار جهان

موافقت صنعا با آزادی «رهبر حزب اصلاح یمن» در توافق تبادل اسیران

تبلیغات بنری


به گزارش وب سایت «رابو»، عبدالقادر المرتضی، رئیس کمیته ملی اسرا یمن در بیانیه ای که خبرگزاری یمنی «صباح» منتشر کرد، خاطرنشان کرد که این توافق شامل آزادی محمد قحطان در ازای آزادی او می شود. رهایی. 50 اسیر از ارتش در دست طرف مقابل است و اگر یکی از آنها فوت کند، در ازای تحویل 50 جسد توسط طرف مقابل، جنازه او را تحویل می دهیم.

المرتضی گفت: این توافق در نتیجه اصرار ما بر آزادی زندانیانمان حاصل شده است.

به گزارش این خبرگزاری، وی بر تمایل صنعا برای پایان دادن به این وضعیت انسانی با آزادی همه زندانیان بر اساس قاعده مبلغی علیه همه و به دور از هرگونه محاسبات سیاسی، تاکید کرد.

وی خاطرنشان کرد: این کمیته طی تشریفات و مذاکرات گذشته خواستار آزادی تمامی زندانیان و لزوم حل این موضوع و ربط ندادن آن به موضوعات دیگر و استفاده از آن به عنوان ابزار فشار بوده است.

حزب اصلاح یک گروه سنی است که با اخوان المسلمین مرتبط است. قحطان یکی از رهبران ارشد حزب اصلاحات یمن، بزرگترین حزب اسلامی در این کشور، و یکی از چهار نفری است که قطعنامه شماره 2216 شورای امنیت سازمان ملل متحد در سال 2015 از انصارالله خواسته است تا آنها را آزاد کند.

محمد قحطان

انصارالله قحطان در 5 آوریل 2015 بازداشت شد.

از آوریل 2022، یمن شاهد آرامش در جنگی است که حدود 10 سال پیش بین نیروهای مزدور وابسته به دولت مستعفی یمن و نیروهای انصارالله که از سال 2014 کنترل استان‌ها و شهرها از جمله صنعا، پایتخت این کشور را در دست دارند، آغاز شد.

در آوریل 2023، دولت صنعا آخرین توافقنامه مبادله زندانیان را اجرا کرد که بر اساس آن حدود 900 زندانی و بازداشتی از هر دو طرف پس از مذاکرات در سوئیس با میانجیگری کمیته بین المللی صلیب سرخ و سازمان ملل آزاد شدند.

310310

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *