موزه انتحاری طالبان با مین مغناطیسی و بمب کنار جاده‌ای!/عکس
اخبار اخبار جهان

موزه انتحاری طالبان با مین مغناطیسی و بمب کنار جاده‌ای!/عکس

تبلیغات بنری


به گزارش تارنمای رابو، این موزه با نام «الفتح» توسط حاج یوسف وفا، والی طالبان در بلخ و یکی از نزدیکان ملا هیبت الله آخوندزاده، رهبر این گروه راه اندازی شده است.

به گزارش اطلاعات روزنامه رز افغانستان، این موزه که در داخل موزه رزا ساخته شده است، حاوی چیزهایی مانند بشکه های زرد رنگ پر از مواد منفجره، بمب های جاده ای، موتور سیکلت، راکت انداز، مین های مغناطیسی، دستگیره های کلاشینکف و مواد محرک از راه دور است. بمب باشد

در یادداشتی که حاج یوسف وفا در مورد موزیم فتح نوشته است، آمده است: از جانب قهرمان فتوحات امارت اسلامی و فتح قندهار و والی بلخ وسایلی که مورد استفاده قرار گرفت. به رهبری امیرالمومنین شیخ هیبت الله علیه اشغالگری آمریکا و غلامان آن و موزه نقش مهمی دارد. [موزه] رزا مبارک تحویل داده شد.

موزه انتحاری طالبان با مین های مغناطیسی و بمب های کنار جاده ای!/عکس

حاج یوسف وفا گفت که این ابزار جنگ “ابزار تهاجم” به افغانستان است و باید به نسل های آینده منتقل شود.

در طول دو دهه حکومت جمهوری در افغانستان، نیروهای طالبان صدها عملیات انتحاری انجام دادند که بسیاری از اماکن دولتی و عمومی و مراکز مختلف جمعیتی را هدف قرار دادند و منجر به کشته و زخمی شدن تعداد زیادی از شهروندان غیرنظامی در این کشور شد.

با این حال، مقامات ارشد طالبان همواره به انجام چنین حملاتی افتخار کرده اند. چند ماه پیش، تاجمیر جواد، معاون استخبارات طالبان در قندهار، بخشی از نیروهای انتحاری را احضار کرد و به آنها دستور داد تا برای انجام برخی حملات انتحاری آماده شوند.

حاج یوسف وفا والی طالبان در بلخ در چندین مورد هیئت های خارجی را برای بازدید از این موزه همراهی می کرد و بر اساس اعلامیه های دفتر طالبان در بلخ، این هیئت ها از قسمتی که مواد منفجره و انتحاری در آن نمایش داده می شود، بازدید کردند.

از جمله این هیئت ها می توان به هیئت ازبکستانی به ریاست فرماندار استان سرخندریا اشاره کرد که برای بازدید از این موزه آمده است. در عکس های منتشر شده، آقای حاجیفه در حال گفتگو با هیئت ازبکستان در موزه مواد منفجره و تجهیزات انتحاری ظاهر می شود.

یک منبع در سازمان رسانه و فرهنگ بلخ گفت که طالبان از گردشگران خارجی می خواهند که هنگام بازدید از موزه «الفتح» آن از «روضه مبارک» دیدن کنند.

موزه انتحاری طالبان با مین های مغناطیسی و بمب های کنار جاده ای!/عکس

قبل از قدرت گرفتن مجدد طالبان، بلخ عمدتاً به خاطر نوروز و گل های سرخ آن شهرت داشت. اما در سه سال گذشته، طالبان محدودیت های شدیدی را بر این جشن ها اعمال کرده اند.

روزنامه اطلاعات روز نوشته است که از زمان افتتاح موزه خودکشی، شهروندان عادی علاقه چندانی به بازدید از آن نشان نداده اند و اکثریت بازدیدکنندگان این موزه را جنگجویان طالبان و حامیان آنها تشکیل می دهند.

یک شاهد عینی به این روزنامه گفت: جنگجویان طالبان هنگام بازدید از بمب گذاری ها و اقدامات انتحاری در موزه الفتح با شور و شوق از جنگ و سابقه خونین بمب گذاران انتحاری این گروه یاد کردند.

وی با نقل خاطرات خود از یکی از بازدیدکنندگان گفت: به بشکه زرد که نماد بمب های طالبان بود اشاره کرد و گفت که با این بشکه راه کفار را می بندیم و به بهشت ​​می فرستیم. ” . ما با این مواد حملات خود را به آمریکای اشغالی و بردگانش انجام دادیم.

یک مقام در ریاست اطلاعات و فرهنگ بلخ که ترجیح داد نامش فاش نشود، گفت که پس از افتتاح بخش خودکشی در موزیم رضوان، تعداد بازدیدکنندگان به شدت کاهش یافته است و از میانگین 500 به 100 بازدید کننده در سال های گذشته کاهش یافته است.

همزمان، مولوی عتیق الله عزیزی، معاون فرهنگی وزارت اطلاعات و فرهنگ طالبان در یک مصاحبه تلویزیونی اعلام کرد که کار ساخت «موزه جهاد» این گروه در شهر کابل آغاز می شود و کمیته هایی نیز تشکیل شده است. برای انتخاب و ارسال اقدامات «جهاد» به این گروه.

311311

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *