اخبار اخبار سیاسی

موسوی لاری: تندروهای داخلی روی ریل براندازان خارجی حرکت می کنند /نفوذی ها در طرح ایده ساخت بمب اتم بی تاثیر نیستند

تبلیغات بنری


به گزارش -. «حجت الاسلام والمسلمین آقای عبدالوحید موسوی لاری» وزیر کشور در دولت اصلاحات وی طی روزهای اخیر در گفتگوی تفصیلی با – به موضوعات مهمی از جمله: تعیین داوراننوع رابطه اصلاح طلبان، دولت پزشکی و بورس نفت در دوره احمدی نژاد…

در بخشی از این گفتگو یکی از اعضای برجسته شورای تندرو روحانیت از اصرار گروهی از سیاستمداران تندرو بر تغییر فتوای رهبر انقلاب در سازندگی پرهیز کرد. بمب هسته ای ایشان همچنین به ساخت بمب اتم پرداختند و گفتند: در این مورد بحثی نداریم که رهبری در مورد آن موضع، حرف و تحلیلی داشته باشند. به نظر من، ما نباید بیش از حد به صحبت های افراطیون بسنده کنیم.

نظر رهبری در مورد بمب اتم ملاک نظام است نه آنچه محافظه کاران و تندروها می گویند.

وی افزود: سیاست کلی نظام که رهبری تعیین کرده است، نداشتن سلاح کشتار جمعی است. هر کس هر چه می خواهد بگوید، این سیاست کلی نظام است. ما به آنچه به عنوان سیاست های کلی رهبری بیان می شود نگاه می کنیم. آنچه جناح ثبات و تندروها می گویند معیار بزرگی نیست.

موسوی لاری درباره خروج این طیف رادیکال از فتوای رهبری گفت: بله، اما جریان رادیکال اقلیتی است که معتقد است همه راهکارهای اداری آن باید بر فضا و فضای عمومی جامعه ما حاکم باشد. از نقش مشورتی ایشان گرفته تا امنیت اداره کشور تا بسیاری از مواردی که در دولت احمدی نژاد ایجاد شد و در دولت آقای رئیسی تقویت شد. این چیزی است که آنها می خواهند. ما هرگز این رویکرد و این موضع را نپذیرفتیم و الان هم قبول نداریم.

تندروها هیچ تعریفی از حکومت اسلامی ندارند

این رهبر اصلاح طلب گفت: آنها هیچ تعریفی از حکومت اسلامی ندارند و آن را درک نمی کنند. بالاخره ما یک حکومت اسلامی داشتیم که در زمان حضرت علی علیه السلام چهار سال و هشت ماه دوام آورد. نمونه دیگری نداریم. هیچ یک از امامان بعدی در قدرت نبودند. امام حسن (علیه السلام) شش ماه پس از حضرت علی (علیه السلام) به قدرت رسید و با جنگ های مختلفی همراه شد و سرانجام به صلح انجامید. نمونه ای که برای حکومت اسلامی می آورند کجاست؟ اگر حکومت امام علی(ع) شامل این موارد نمی شد. منشور نهج البلاغه مالک الشتر را بخوانید. مطالبی را که پیامبر اکرم مالک اشتر در مقام والی مصر توصیه کرده است بخوانید و توجه کنید که با این مطالبی که می گویند فاصله بسیار است. به نظر من تندروها هیچ تعریفی از حکومت اسلامی ندارند.

تندروهای داخلی در مسیری حرکت می کنند که توسط خرابکاران خارجی ایجاد شده است

وزیر کشور دولت اصلاحات با اشاره به تداخل مواضع تندروها و خرابکاران در برخی مسائل گفت: این را حدود یک سال و نیم پیش گفتم که جریان خرابکاری خارجی و جریان انحصار داخلی دو تیغه است. همان روح قیچی خرابکاران می گویند جمهوری اسلامی مؤثر نیست و باید برود و انحصارطلبان داخلی می گویند جمهوری اسلامی همین طور است و نیازی به اصلاح و ترمیم و تغییر میله ها نیست.

وی افزود: نتیجه این دو اقدام و خواسته سرنگونی جمهوری اسلامی است. من معتقدم که تندروهای داخلی ناخواسته مسیری را دنبال می کنند که توسط براندازان خارجی ایجاد شده یا توسط یک مقام سوم برای هر دو تعیین شده است.

تشخیص نفوذ در برخی موسسات

وی در پاسخ به این سوال که آیا فکر می کنید هیچ برنامه قبلی پشت رفتار افراط گرایان وجود دارد؟این سوالی است که از لری موسوی می پرسیم و او پاسخ می دهد: نمی دانیم. بسته به کشف هکرها در برخی سازمان ها، هکرها ممکن است بی تاثیر نباشند. اما یک چیز مسلم است: من نمی توانم مردم انحصاری رادیکال را به گرفتن پول از خارجی ها متهم کنم. اما نتیجه کار آنها به نتیجه خرابکاران مرتبط است که من از آن به دو تیغه برای یک قیچی تعبیر کردم.

مشروح گفت وگوی مشروح خبرگزاری الخبر آنلاین با آقای عبدالوحید موسوی لاری در روزهای آینده را در صفحه سیاسی بخوانید.

27211

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *