اخبار اخبار ورزشی

میراث شوم برای موسیمانه؛ بدترین استقلال تاریخ!

تبلیغات بنری


سفر پر ستاره: استقلال روز گذشته (شنبه) در چارچوب هفته نهم لیگ برتر ایران به مصاف خیبر خرم آباد رفت و در پایان با نمایشی بسیار کارآمد با نتیجه 3 بر یک شکست خورد. نتیجه ای که باعث شد پیتسو موسیمانه کار خود را با شکست آغاز کند، بازیکنان بیش از پیش وارد بحران شدند. استقلال با این شکست با 8 امتیاز از 8 بازی لیگ برتر در رده دوازدهم جدول رده بندی قرار دارد و ممکن است پس از برگزاری بازی های معوقه همین جایگاه را از دست بدهد.

شکست در بیش از 50 درصد مسابقات!

استقلال در این فصل در مجموع 11 بازی در لیگ برتر ایران و لیگ الیت AFC انجام داد و 6 بار طعم شکست تلخ را چشید. تیم دی سی در این فصل فقط 3 بار پیروز شده است، 5 شکست و 1 برد از 6 بازی اخیر خود، که آن هم در برابر هواداران بحران زده بود. این آمار ضعیف در حالی ثبت شد که استقلال در 31 بازی فصل گذشته تنها دو بار شکست خورد و قبل از اولین باخت این فصل مقابل استقلال خوزستان در هفته سوم، 29 بازی متوالی در لیگ برتر متحمل باخت نشده بود.

آبی های پایتخت در لیگ 22 در 30 بازی لیگ برتر تنها 4 بار شکست خوردند که یک بار در وقت های اضافه فینال جام حذفی به پرسپولیس باختند و در لیگ 22 اصلاً باختی نداشتند. یعنی در این مرحله از فصل، آبی ها تنها یک باخت تا رسیدن به مجموع شکست های خود در 3 فصل اخیر در کمتر از نیم فصل فاصله دارند که نشان از وضعیت بحرانی تیمی است که حالا به پیتسو موسیمانه رسیده است. استقلال در 8 بازی ابتدایی خود با اختلاف 5- 8 امتیازی شد و پس از 8 بازی به بدترین عملکرد خود در تاریخ لیگ برتر دست یافت.

تیمی که کلین شیت نمی شناسد

استقلال فصل گذشته در 30 بازی لیگ برتر تنها 15 گل دریافت کرد و بهترین خط دفاع لیگ را داشت. این تیم 19 بار کلین شیت کرد و بهترین آمار را در بین 16 تیم لیگ برتری داشت. نقطه قوت استقلال در فصل گذشته به نقطه ضعف اصلی این تیم در سال جاری تبدیل شده است و آبی پوشان پس از انجام 8 دیدار، 14 گل دریافت کرده اند و تنها یک گل تا رسیدن به آمار فصل گذشته فاصله دارند. استقلال تنها تیمی در این فصل از لیگ برتر انگلیس است که هنوز دروازه خود را بسته نگه نداشته و در تمام دیدارهایش گل زده است و همچنین با 14 گل بدترین خط دفاع لیگ را دارد.

این اتفاق در حالی رخ داد که به جز آرمن صحرابیان و صالح حردانی سایر بازیکنان دفاعی برای این تیم ابقا شدند و این تیم سامان فلاح و رامین رضاییان را نیز به خدمت گرفت.

پیشنهادی که پیتزو را خشمگین کرد

استقلال در دیدار روز گذشته مقابل خیبر عملکرد بسیار ضعیفی داشت و اشتباهات زیادی را در خط دفاعی و هجومی مرتکب شد. نمایشی که باعث عصبانیت پیتسو موسیمانه شد و باعث شد سرمربی آبی های آفریقایی پس از پایان بازی توسط شاگردانش خجالت بکشد. مسیمانه در بخشی از صحبت های خود گفت: شاید برخی از بازیکنان ندانند اسم بزرگی روی پیراهن تیمشان است، من به بازیکنانم گفتم که امسال مربی اول آمد و رفت و مربی دوم هم آمد و رفت و من من سومین مربی هستم، من از نمایشی که دیدم عملکرد ضعیفی نداشتیم. ”

او در بخشی دیگر از این نشست گفت: ما به اندازه کافی دعوا نکردیم و نیاز به مبارزه نداریم اینها چه نشانه هایی را باید انجام داد. ”

میراث شوم برای مسیمانه; بدترین استقلال تاریخ!

تغییر در نتایج؟ با این قرعه کشی کار آسانی نیست!

حضور پیتسو مسیمانه و تغییرات اخیر روی نیمکت تعویضی استقلال باعث شد تا هواداران به صعود دوباره این تیم امیدوار باشند اما بازی با خیبر نشان داد که شرایط آبی پوشان خیلی بدتر از آن چیزی است که تصور می کردند. سرمربی آفریقایی کار بسیار سختی برای خروج تیمش از بحران پیش رو دارد. از طرفی دیدارهای آینده مقابل سرمربی جدید استقلال خواهد بود و او بازی های مهمی را پیش رو دارد. استقلال روز پنجشنبه هفته جاری در دیداری حساس و سخت به مصاف تراکتورسازی تبریز می رود سپس دوشنبه در لیگ برتر آسیا به مصاف الهلال می رود. مس رفسنجان حریف بعدی استقلال است و پس از آن مسابقات به دلیل برگزاری مسابقات ملی تعطیل می شود که این فرصت خوبی است تا مسیمن در تعطیلات بیشتر با تیمش همکاری کند.

پاختاکور ازبکستان، الاهلی عربستان و فولاد خوزستانی سه رقیب استقلال پس از ویوادی هستند و این تیم برنامه سخت و فشرده ای خواهد داشت.

258 258

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *