اخبار اخبار اقتصادی

نرخ عوارض بلندترین آزادراه کشور اعلام شد/ سند

تبلیغات بنری


به گزارش -، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور پس از یک سال کشمکش برای تعیین نرخ عوارض بزرگراه شیراز – اصفهان سرانجام نرخ عوارض بزرگترین بزرگراه کشور را اعلام کرد. در 6 بخش

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: بزرگراه شیراز – اصفهان که تاکنون 6 قطعه آن در استان فارس ساخته شده است، از شهر ایزدخشت آغاز و به شهر شیراز ختم می شود. این بزرگراه به طول 212 کیلومتر با قطع بیش از 140 کیلومتر و معادل حدود دو ساعت مسافت بین اصفهان و شیراز، بزرگترین بزرگراه کشور محسوب می شود.

عملیات اجرایی ساخت این بزرگراه در سال 1388 آغاز شد که قطعات 1 تا 6 این بزرگراه در 20 مهر 1402 توسط رئیس جمهور شهید به بهره برداری رسید.

قطعه هفتم آن به طول 15 کیلومتر هم اکنون در حال احداث است که این بزرگراه را به ورودی شیراز (بزرگراه شیراز – یاسوج) متصل می کند. با بهره برداری از قطعه هفتم این بزرگراه که شهر شیراز را به هم متصل می کند، طول کل این بزرگراه به 225 کیلومتر می رسد.

قطعه هشتم این بزرگراه به بزرگراه کنارگذر غربی شیراز (بزرگراه حسینی هاشمی) که در واقع قطعه اول بزرگراه شیراز – بوشهر است، متصل می شود.

خیرالله خادمی مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: روز گذشته بنا به دستور عالی ترین مقام وزارت و در راستای اجرای ماده (34) آیین نامه اجرایی قانون تنظیم مقررات حمل و نقل، ساخت و ساز طرح هایی در حوزه راه و ترابری با مشارکت بانک ها و منابع مالی ایجاد شده است و از سوی دیگر ارز کشوری و تفاهم نامه ذیل در نتیجه تعرفه تردد خودروهای عبوری به شرح زیر به اداره کل ابلاغ شده است. .

نرخ عوارض آزاد در جاده شیراز – اصفهان برای خودروهای سواری 120 هزار تومان، برای کامیون های کوچک 130 هزار تومان، برای مینی بوس ها 240 هزار تومان و … تعیین شد.

هزینه و خدمات مربوط به اخذ عوارض در بزرگراه های متصل به سامانه ETC پلیس راهنمایی و رانندگی، بیمه مرکزی، مشاوره و نظارت بر طرح ها و … به میزان 5 درصد مبلغ اخذ عوارض می باشد.

هزینه های سامانه ETC بر اساس ابلاغیه های مصوب وزارت مربوطه تعیین می شود و استاندارد کار خواهد بود.

223225

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *