اخبار اخبار تکنولوژی

نرم‌افزار جاسوسی در محصولات اپل!

تبلیغات بنری


به گزارش خبرگزاری رابو و به نقل از دیجیاتو، تیم سوئینی، مدیرعامل اپیک گیمز اخیراً در مورد سرویس Find My اپل اظهار نظر کرده و آن را یک فناوری نظارتی کاملا وحشتناک توصیف کرده است که نباید وجود داشته باشد. در واقع، او می گوید که این سرویس با ردیابی افراد، حریم خصوصی خریداران اپل یا حتی سارقان استفاده شده را نقض می کند.

تیم سوئینی در پستی در X، داستان یک لپ‌تاپ مک دزدیده شده را تعریف می‌کند که توانست با استفاده از اپلیکیشن Find My اپل آن را ردیابی کند. او می گوید: «این یک ویژگی بسیار وحشتناک فناوری نظارت است که نباید وجود داشته باشد. سال ها پیش، یک بچه یک لپ تاپ مک را از ماشین من دزدید. سال‌ها بعد، برنامه Find My را چک می‌کردم و نقشه‌ای از خانه بچه‌ای که مک من را دزدیده بود نشان می‌داد.

مدیر عامل Epic Games از سرویس Find My اپل انتقاد کرد

درک تیم سوینی از سرویس Find My اپل قابل بحث است. زیرا ارائه مکان یک دستگاه گم شده یا دزدیده شده دقیقاً همان کاری است که Find My قرار است انجام دهد. اگر حساب کاربری حذف نشود، دستگاه‌های اپل همچنان مکان دستگاه را نمایش می‌دهند. این ویژگی در واقع برای جلوگیری از سرقت است.

با این حال، تیم Sweeney در پست دیگری توضیح داد: “شما نمی توانید بدون ردیابی خود شخص، دستگاه شخصی را پیدا کنید، و افراد حق حفظ حریم خصوصی دارند. این حق برای خریداران دستگاه های دست دوم و حتی سارقان وجود دارد.”

سوئینی پس از شنیدن نظرات متفاوت از طرفدارانش گفت که مردم حق دارند حریم خصوصی داشته باشند. در واقع، او معتقد است که کشف و بازیابی یک وسیله گم شده یا مسروقه فقط باید «با وساطت قانون» انجام شود. تیم سوئینی می‌گوید وقتی دید که Find My چگونه کار می‌کند، این ویژگی را در همه دستگاه‌هایش خاموش کرد.

در حالی که ردیاب های Airtag اپل به دلیل نقض های متعدد مورد انتقاد قرار گرفته اند، چنین شکایتی در مورد سرویس Find My وجود ندارد. به عبارت دیگر Find My و Activation Lock یک عامل بازدارنده مهم برای جلوگیری از سرقت آیفون بودند.

227227

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *