متا استودیوی هوش مصنوعی را در ایالات متحده راه اندازی کرده است که به سازندگان محتوا و کاربران اینستاگرام اجازه می دهد تا نسخه خود را از هوش مصنوعی بسازند.
با استفاده از این ابزار، کاربرانی که دارای حساب Creator در اینستاگرام هستند، میتوانند یک ربات هوش مصنوعی سفارشی به عنوان یک «افزونه» ایجاد کنند که به سؤالات متداول پاسخ میدهد. سؤالات شامل درخواست پیوندهایی به لباسهایشان که در پستها و ویدیوهای قبلی نشان داده شده بود و حقایقی در مورد خودشان بود. پاسخهایی که کاربران از این طریق دریافت میکنند به عنوان «پاسخهای هوش مصنوعی خالق» شناخته میشوند. سازندگان همچنین می توانند هوش مصنوعی را برای جلوگیری از مشکلات خاص سفارشی کنند.

کاربرانی که حسابهای شخصی دارند همچنین میتوانند شخصیتهای هوش مصنوعی محدودتری ایجاد کنند که به عنوان مثال، نکات آشپزی را ارائه میدهند، به نوشتن کپشن اینستاگرام و ایجاد میم کمک میکنند. پرسوناها را می توان در اینستاگرام یا داخل AI Studio ایجاد کرد و در اینستاگرام، مسنجر و واتس اپ استفاده کرد.
این اقدام بخشی از تلاشهای متا برای دستیابی به پذیرش گسترده هوش مصنوعی است. در ماه آوریل، مارک زاکربرگ، مدیر عامل متا، گفت که معتقد است این شرکت می تواند به شرکت پیشرو در زمینه هوش مصنوعی در جهان تبدیل شود، زیرا قبلاً آن را به عنوان راهی برای بهبود محصولات شبکه اجتماعی شرکت معرفی کرده بود.
زاکربرگ در آن زمان گفت: «ما فقط در حال ساخت مدلهای هوش مصنوعی خوب نیستیم که میتوانند محصولات اجتماعی و تجاری خوبی تولید کنند.» و ما می توانیم به شرکت پیشرو هوش مصنوعی در جهان تبدیل شویم.
این شرکت قبلاً Meta AI را معرفی کرده بود، دستیاری که می تواند در جستجوها برای پاسخ به سؤالات، ارائه پیشنهادات و ایجاد انیمیشن از تصاویر ثابت استفاده شود. این ابزار در فیسبوک، اینستاگرام، واتس اپ و مسنجر موجود است.
parseek به نقل از یستا