اخبار اخبار تکنولوژی

نشانه‌ قطعی از راه‌ رسیدن بمب‌افکن‌های استراتژیک بی ۲۱

تبلیغات بنری


به گزارش وبسایت رابو، بمب افکن راهبردی B-21 جدیدترین هواپیمای رادارگریز ارتش آمریکا است که هم اکنون در حال انجام آزمایشات مختلف است اما نشانه های قطعی از ورود آن به ناوگان هوایی مشاهده می شود.

انتقال 17 بمب افکن B-1 لنسر از پایگاه الزورت یکی از نشانه هاست. لنسرها از اوایل سال 2025 به مکان دیگری منتقل خواهند شد تا فضایی برای پرندگان پنهان جدید ایجاد شود.

پس از جایگزینی بمب افکن های B1 Lancer، پایگاه هوایی السورت تغییراتی در باند و سایر امکانات برای میزبانی از بمب افکن های B21 Raider خواهد داشت.

پایگاه هوایی السورت در ابتدای سال 2021 به عنوان پایگاه عملیاتی اولیه برای ناوگان بمب افکن B-21 Raider انتخاب شد. از آن زمان، این پایگاه دستخوش تغییرات زیادی شده است تا بمب افکن های جدید را در خود جای دهد.

بمب افکن B-21 Raider تحت آزمایش های اولیه پرواز قرار می گیرد. این بمب افکن پس از B2 Spirit دومین بمب افکن استراتژیک رادارگریز در جهان به شمار می رود.

درباره B21 Reader چه می دانیم؟

تاکنون تنها تصاویر محدودی از نمای جلوی B-21 Raider به دست رسانه ها رسیده است، اما اکنون تصاویر جدیدی از این بمب افکن رادارگریز مرموز منتشر شده است.

تصاویر جدید جزئیات بیشتری را در مورد طراحی این پرنده به ما می دهد و در عین حال تصور بهتری از اندازه واقعی بمب افکن به ما می دهد.

B-21 Raider با هزینه ای در حدود 25 میلیارد دلار به این نقطه رسیده است و در آینده جایگزین بمب افکن های محبوبی مانند B-2 Spirit، B-1 Lancer و B-52 خواهد شد.

نسل بعدی بمب افکن های استراتژیک

در مقدمه B21 از این پرنده مرموز به عنوان نسل بعدی بمب افکن استراتژیک یا اولین نسل ششم هواپیمای نظامی یاد شده است. این پرنده نزدیک به سه دهه پس از B2 Spirit به دنیا معرفی شد.

B2 Spirit در اواخر دهه 1980 وارد میدان شد و در زمان خود یک جهش بزرگ در هوانوردی نظامی بود.

البته به نظر نمی رسد که B-21 مانند اسپرایت نشان دهنده جهشی در زمینه هوانوردی نظامی باشد، زیرا بسیاری از ویژگی های اسپرایت را در طراحی خود به ارث برده است و البته طراحی آن به گونه ای است که هزینه ساخت و نگهداری هواپیما بسیار کمتر است.

همین هزینه کم باعث شد برنامه ای برای جذب حدود 100 فروند از این بمب افکن ها در مرحله اول طراحی شود. آنچه در مورد این پرنده با نسل های قبلی بمب افکن های استراتژیک متفاوت است، طراحی آن برای جنگ های شبکه محور آینده است.

سنسورهای پیشرفته برای جمع آوری داده ها

این پرنده مجهز به حسگرهای پیشرفته ای است که می تواند اطلاعات را از منطقه درگیری و تجهیزات دشمن جمع آوری کند و همزمان با حمله این اطلاعات را در اختیار سایر تجهیزات در درگیری قرار دهد.

نگاهی به پیشرفته ترین بمب افکن رادارگریز آمریکا از زاویه ای دیگر/عکس

قابلیت پرواز با خلبان و بدون خلبان از دیگر مزیت های بمب افکن Northrop Grumman B 21 Raider است. B-21 می تواند حجم زیادی از موشک های نسل جدید مانند JAASM را در محفظه بزرگ داخلی خود همراه با سلاح های هسته ای حمل کند.

مخفی کاری مهم ترین ویژگی این پرنده است که آن را همراه با روح تنها بمب افکن های رادارگریز در جهان می کند. Stealth به هواپیماهای بزرگتر مانند بمب افکن ها توانایی عملیاتی بیشتری نسبت به هواپیماهای قدیمی مانند لنسر و B-52 می دهد.

5858

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *