نظرات مشاوران اقتصادی کاندیداها / از توهین به کارمندان دولت تا مخالفت با اف‌ای‌تی‌اف
اخبار اخبار اقتصادی

نظرات مشاوران اقتصادی کاندیداها / از توهین به کارمندان دولت تا مخالفت با اف‌ای‌تی‌اف

تبلیغات بنری


به گزارش خبرگزاری الخبرآنلاین، تاکنون پنج میزگرد اقتصادی برگزار شده و در هر میزگرد دو اقتصاددان در کنار هر نامزد انتخابات حضور داشتند.

فرصتی که در میزگردهای اقتصادی در اختیار کاندیداها قرار گرفت در واقع تا حدودی علاقه نامزدهای ریاست جمهوری را به حوزه اقتصاد مشخص کرد. کارشناس برنامه های اقتصادی که قرار است مشاور برنده باشد کیست؟

پیش از این در انتخابات ریاست جمهوری چمهوری، کارشناسان حوزه های مختلف به نمایندگی از نامزدهای حضار در برنامه ها روی صحنه آمده بودند. حقیقت این است که در انتخابات قبلی شاهد مناظره نمایندگان نامزدها در عرصه های مختلف بودیم.

چه کسانی در کنار اصولگرایان نشستند؟

تا امروز پنج میزگرد اقتصادی برگزار شده و امشب ششمین میزگرد با حضور مصطفی پورمحمدی برگزار می شود.

کارشناسانی که در کنار نامزدهای انتخاباتی نشسته بودند از طیف های مختلف بودند. در این حوزه اصولگرایان ترجیح دادند دولت ها را در کنار خود قرار دهند. عبده تبریزی و احمد مدری در کنار پزشکان حضور داشتند.

نمایندگان اقتصادی سعید جلیلی چه کسانی هستند؟

سعید جلیلی به عنوان یکی از شش کاندیدای واجد شرایط چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، مجید کریمی و وحید عزیزی را به عنوان مشاور اقتصادی خود برگزید.

مجید کریمی فارغ التحصیل اقتصاد و پژوهشگر گروه اقتصادی مرکز تحریم دانشگاه امام صادق علیه السلام از سوابق عملکرد وی به دبیری تیم کاری اقتصادی در دولت در سایه اشاره می کنیم سرلشکر برنامه جاوید و زادی جلیلی از مرکز تسهیل تامین مالی از بهبود بازار سرمایه خبر داد و تاکید کرد: برنامه ای برای بازگرداندن بازار سرمایه به مسیر اصلی دارد. او البته تاکید کرد که فرصتی برای باز کردن این موضوع وجود ندارد.

وحید عزیزی همچنین از دیگر مشاوران اقتصادی سعید جلیلی معاون تعالی اداری و شبکه سازمان ملی بهره وری و اداره کل بازرسی فرار مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور است. دو کارشناس حاضر در برنامه اقتصادی در این نشست به ارائه نظراتی به جلیلی بسنده کردند.

طبیعتاً جلیلی در هنگام انتخاب مشاوران سیاسی خود، چهره های اقتصادی را نیز انتخاب کرد که از جمله آنها می توان به مهدی صفری، دیپلمات ایرانی و معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه و محسن کریمی، معاون امور بین الملل بانک مرکزی ایران اشاره کرد. بانک. جلیلی در میزگرد اقتصادی ترجیح داد خودش به سوالات پاسخ دهد.

نظرات مشاوران اقتصادی کاندیداها از توهین به کارکنان دولت تا مخالفت با FATF

نمایندگان اقتصادی محمدباقر قالیباف چه کسانی هستند؟

محمدباقر قالیباف در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری امیر سیاح، مجید شکری و علی فخری را به عنوان مشاور خود انتخاب کرد.

امیر سیاح که انتقاداتش از کارکنان دولت در میزگرد اقتصادی قالیباف جنجال زیادی به راه انداخت و صدای اعتراضات بسیاری را به دنبال داشت، خود کارمند دولت است و البته در حال حاضر ریاست مرکز ملی مطالعات، نظارت و بهبود وضعیت را بر عهده دارد. اقتصاد. فضای کسب و کار در وزارت اقتصاد.

وی دکترای خود را در رشته مدیریت استراتژیک از دانشگاه عالی دفاع ملی دریافت کرد و در دانشگاه شهید بهشتی تهران تحصیل کرد.

سردبیر پایگاه تحلیلی الف نیوز از زمان تاسیس (1384) تا کنون، معاون گروه اقتصادی شبکه یک سیما، مدیر گروه اقتصادی و دانش شبکه یک سیما ایرانی، تهیه کننده برنامه های اقتصادی شبکه یک سیما و دبیر طرح و برنامه های اقتصادی شبکه دو سیما بسته شد.

امیر سیاح، مشاور اقتصادی قالیباف و معاون فعلی وزیر اقتصاد در بخشی از سخنان خود در میزگرد اقتصادی که شب گذشته از شبکه یک سیما پخش شد، خطاب به کارکنان دولت گفت: اگر هوشمندی داشتید و موضوع را فهمیده بودید، یک طرح تجاری برای 20 30 میلیون نمی توانستید برای خودتان یک پروژه تجاری را شروع کنید.

این اظهار نظر عجیبی از اولین گردشگر نیست. در پانزدهم یاترا 1400 به عنوان کارشناس مرکز تحقیقات شورا گفت: هر که می خواهد ناراحت شود، اگر می خواهی، رای نده! همه نمی توانند در تهران 10 میلیون تومان درآمد داشته باشند یا به دنیا نیامده اند یا پشتکار ندارند یا مهارت ندارند.

او کسی است که با عضویت در FATF موافقت نکرده و در گذشته با آن همراهی نکرده و با مجید شکری از مشاوران قالیباف نیز خویشاوندی فکری دارد. قالیباف البته از نام بردن از FATF خودداری می کند اما وعده او حل مشکلات، دستیابی به جهش اقتصادی و بهبود معیشت است. مجید شکری تحلیلگر و کارشناس دیپلماسی اقتصادی و دارای مدرک دکترای مالی است. وی در سوابق اجرایی خود علاوه بر مدیریت مالی و نایب رئیس هیئت مدیره کارخانه های ذوب آهن و نورد البرز دارای حسابرسی و حسابداری است.

شاکری از منتقدان سرسخت برجام و دولت روحانی و از مخالفان سرسخت پیوستن به FATF است. او در 7 ژانویه 2018 در مصاحبه ای با این وب سایت گفت: آنچه برخی می گویند دروغ است، اینکه روسیه درخواست کرده است در یک خط و بدون هیچ جزئیات دیگری به توافقات بپیوندد تا بتوانیم با هم کار کنیم. ماگد شاکری تاکید کرد: FATF هزینه ها و سودهای بالقوه ای دارد.

همچنین علی فخری به عنوان یکی دیگر از مشاوران اقتصادی محمدباقر قالیباف انتخاب شد. وی اقتصاددان و از اعضای هیات علمی دانشگاه امام صادق(ع) است که در سوابق تحصیلی ایشان مدرک دکترای اقتصاد از دانشگاه اصفهان و همچنین فوق لیسانس معارف اسلامی و اقتصاد از دانشگاه امام صادق(ع) اخذ شده است. .

وی معاون وزیر و رئیس سازمان سرمایه گذاری، کمک های اقتصادی و فنی ایران است و از سمت های مهم وی می توان به معاونت سفارت جمهوری اسلامی ایران در پکن و رایزن اقتصادی سفارت جمهوری اسلامی ایران در رم اشاره کرد. رئیس اداره سیاست ها و برنامه های اقتصادی وزارت امور خارجه، دستیار معاون اقتصادی وزارت امور خارجه، کارشناس و عضو دبیرخانه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی ایران خاطرنشان کرد.

نظرات مشاوران اقتصادی کاندیداها از توهین به کارکنان دولت تا مخالفت با FATF

کارشناسان اقتصادی که کنار زاکانی نشستند چه کسانی هستند؟

عمادالدین سخایی مدیر کل دفتر برنامه ریزی و هماهنگی امور اقتصادی شهرداری تهران است.

وی فارغ التحصیل دکترای علوم اقتصادی از دانشگاه علامه طباطبایی است. وی پیش از این مدیرکل بازارهای مالی و بازرگانی وزارت اقتصاد و دارایی و همچنین مدیرکل دفتر آینده پژوهی، مدل سازی و مدیریت اطلاعات اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی بوده است.

وی در این دیدار با تایید سخنان زاکانی و موافقت با سخنان اقتصادی وی بیشتر ظاهر شد.

ملک شریعتی سیاستمدار ایرانی، نماینده یازدهمین و دوازدهمین دوره شورای اسلامی شهر در مناطق تهران، الری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس است. او در اردوگاه اصولگرایان است. دکترای مهندسی سیستم های انرژی گرفت و در تیر 1402 هجری قمری ریاست کمیته تحقیقات حقوق نجومی شورای اسلامی را بر عهده گرفت. انتشار فیش حقوقی وی در تیرماه سال گذشته توضیحاتی را به راه انداخت و گفت: ای کاش نمایندگان مجلس تسهیلات ثابت داشتند اما در حال حاضر هزینه های اداری را نقداً از مجلس دریافت می کنند و خودشان باید هزینه های دفتر را بپردازند. حقوق کارمندان هزینه های مداوم تلفن و شاید اجاره مسکن را پرداخت می کند.

وی در جلسه اقتصادی چندین بار یادداشت های خود را تقدیم زاکانی کرد.

نظرات مشاوران اقتصادی کاندیداها از توهین به کارکنان دولت تا مخالفت با FATF

با قاضی زاده هاشمی با کارشناسان اقتصادی آشنا شوید

او امیرحسین قاضی زاده هاشمی کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را انتخاب کرد که در انتخابات گذشته وعده حل مشکل بورس در سه روز بسیار جنجالی شد و در این راستا رئیس بنیاد شهید بود. فرشاد حیدری و ایمان زنگنه مشاوران اقتصادی او هستند.

فرشاد حیدری در زندگی حرفه ای خود سمت ریاست و مدیرعاملی بانک ملی، عضویت در هیات مدیره و معاونت امور اعتباری بانک تجارت، معاونت نظارت بانک مرکزی و ریاست موسسه عالی را بر عهده دارد. آموزش بانکداری

این مدیر بانک به عنوان کارشناس در کنار قاضی زاده هاشمی ظاهر شد

وی که بیش از یک کارشناس نقش اجرایی داشت، در میزگرد اقتصادی نیز گفت: می دانید که یکی از عوامل موثر در پیشرفت کشور ما سیستم بانکی ماست، اما سیستم بانکی سالم و با ثبات مالی جا دارد. برای بحث های زیادی در مورد بانک های ما. سیستم بانکی ما باید پاسخگوی مردم باشد. اینکه یک نسخه از قرارداد بانکی به مردم داده نشده است، بحث برانگیز است. وام های بانکی باید به سمت تولید کالا و خدمات باشد. مردم پول خود را به عنوان وام یا عامل به بانک ها می دهند که بانک ها باید قابل اعتماد باشند. موضوع بعدی سهولت دسترسی مردم به امکانات است. مردم راضی نیستند. نظام بانکی ما شفاف نیست و باید به توسعه و گسترش نظام بانکی سرقفلی توجه شود. اصولاً ضمانت‌نامه‌ها برای برخی گروه‌ها قابل قبول نیست، مثلاً معلمان، کارمندان و کارگران ممکن است هنگام مراجعه به بانک از آنها ضمانت نخواهند.

ایمان زنگنه، دیگر مشاور اقتصادی قاضی زاده هاشمی نیز اقتصاددان و منتقد سرسخت عبدالناصر همتی است. اطلاعات زیادی در مورد او حتی در اینترنت وجود ندارد. در بسیاری از مقالات همین بس که وی از اعضای انجمن اقتصاددانان و استاد دانشگاه است، اما اطلاعات بیشتری در مورد وی وجود ندارد. ایمان زنگنه همچنین دارای دکترای اقتصاد پولی و کارشناس رسمی در امور بانکی است.

وی در دیدار اقتصادی با قاضی زاده هاشمی تاکید کرد: قانون بانکداری شهید رئیسی نشان دهنده علاقه به آنچه آقای قاضی زاده عنوان کردند. چتر مالیاتی باید گسترش یابد. تضاد منافع در بورس باید حل شود. بورس نیازی به پمپاژ منابع ندارد، اما نیاز به سیاست های شفاف و اعلام شده دارد.

223223

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *