اخبار اخبار عمومی

نظر مخالف حکمای طب سنتی در مورد نوشیدن روزانه ۸ لیوان آب/ کمبود آب بدن را با این مایعات جبران کنید

تبلیغات بنری


لوکس بهبهانی: به گفته این متخصصان، میزان آب مورد نیاز برای نوشیدن با توجه به مزاج های مختلف متفاوت است و هر مزاجی باید با توجه به مزاج خود آب بنوشد. مثلاً فردی که مزاجش سرد و نمناک است بدنش نیازی به دریافت این مقدار آب ندارد و حتی با مصرف مایعات هم حالش بد می شود. یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار در این زمینه میزان فعالیت بدنی است که فرد انجام می دهد، هر چه فعالیت بدنی به خصوص در روزهای گرم سال بیشتر شود، بدن به آب بیشتری نیاز دارد. علاوه بر این، آب به دست آمده محدود به آب آشامیدنی نیست و می تواند شامل آب میوه، آب سبزیجات، نوشیدنی های کافئین دار و … باشد.

چرا آب بهترین نوشیدنی نیست؟

متخصصان طب سنتی اتفاق نظر دارند که آب بهترین نوشیدنی برای رفع تشنگی در دراز مدت نیست، دلیل آن از نظر علمی به این صورت توضیح داده شده است که آب می‌تواند با تامین سریع حجم خون در هنگام تشنگی شدید، به طور موقت به رفع تشنگی فرد کمک کند. بافت ها … بدن به دلیل تشنگی طولانی مدت خشک و کم آب است، بنابراین آب راه حل نخواهد بود. زیرا آب به سرعت توسط کلیه ها دفع می شود و به دلیل احتباس کوتاه مدت در بدن نمی تواند اثرات مثبتی در تامین رطوبت و آبرسانی به بافت های عمقی داشته باشد.

مایعات به جای آب

نوشیدنی هایی مانند شیر کم چرب، آب پرتقال، آب سیب، آب آلبالو و نوشیدنی های آلبالو خشک بدن را روی آب رها کرده و در تامین و حفظ رطوبت بافت ها موثر خواهند بود. متخصصان طب سنتی برای کاهش شدت تشنگی در روزهای بسیار گرم تابستان بهترین جایگزین آب یخ و چای را برای نوشیدن شربت سقانبین و خیار انتخاب کرده اند و یا فالوده و گلاب سیب را با کمی عسل، گلاب و زعفران میل کنند. توصیه می‌شود میوه‌های تابستانی مخصوصاً گرم مزاج‌ها از خوردن هندوانه و خرما و خرما که طبع بسیار گرمی دارند خودداری کنند. همچنین مصرف روزانه غذاهای سرد مانند آبگوشت خیار، ماست، خیار، نان، پنیر، هندوانه و سوپ جو می تواند به میزان قابل توجهی از کم آبی و خشکی بافت جلوگیری کرده و التهاب و حرارت بدن را برطرف کند.

47232

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *