اخبار اخبار فرهنگی

نقاشی‌هایی که بعد از ۱۲۰ سال به هم پیوستند

تبلیغات بنری


به گزارش -، وقتی بیشتر مردم به مونه فکر می کنند، به غروب خورشید بر فراز رود سن یا نیلوفرهای آبی در باغ مورد علاقه او در گیورنی فکر می کنند. صحنه های غبارآلود لندن صنعتی احتمالاً آخرین چیزی است که به ذهن می رسد، شهری که این نقاش امپرسیونیست را در اولین سفرش به لندن در سال 1870 مسحور کرد. چند دهه بعد، بین سال های 1899 و 1901، مونه سه بار برای نقاشی به لندن بازگشت. تیمز

به گزارش اسنا، آرت نت نوشت این نقاشی ها موضوع نمایشگاهی با عنوان «مونه در لندن: نمایی از رودخانه تیمز» است که از 27 سپتامبر در لندن برپا شده است. این نمایشگاه شامل 21 نقاشی است که در سال 1904 در پاریس به همراه یک گروه 37 نقاشی به نمایش درآمد.

از تابلوهای برجسته این نمایشگاه می توان به تابلویی با نمای تاریخی از پل چارینگ کراس اشاره کرد که پیش از این متعلق به وینستون چرچیل بوده و اخیرا پس از چندین دهه مرمت شده است.

کلود مونه یکی از مشهورترین هنرمندان جهان است. این نقاش مشهور فرانسوی یکی از هنرمندانی بود که از محیط اطراف خانه اش به عنوان سوژه نقاشی هایش استفاده می کرد. مونه از طبیعت اطراف خود برای کشیدن نقاشی هایی استفاده کرد که دید ما را نسبت به رنگ ها و مناظر تغییر می دهد.

مونه در نرماندی فرانسه بزرگ شد. او در همان محل به عنوان یک نقاش منظره شناخته می شد و در سال ۱۸۶۲ در آغاز راه خود به عنوان یک نقاش حرفه ای، در پاریس به تحصیل نقاشی پرداخت. او تصمیم گرفت سبک نقاشی در فضای باز را اتخاذ کند و در نهایت در دهکده کوچک Giverny واقع در فرانسه ساکن شد.

فضای آرام این مکان به مونه اجازه داد تا طبیعت را به بهترین شکل ببیند. مونه یکی از پیشگامان جنبش امپرسیونیسم فرانسه بود. او از سال 1883 تا زمان مرگش در سال 1926 به مدت 43 سال در خانه خود در گیورنی زندگی کرد.

روش نقاشی در فضای باز باعث شد که مونه زمان زیادی را در باغ خود بگذراند. او از این فضای سبز جذاب لذت می برد. این فضا زمینه ای برای خلق برخی از معروف ترین نقاشی های او شد. نیلوفرهای آبی جمع کنید. این مجموعه شامل 250 نقاشی رنگ روغن بزرگ است که اکنون در گالری های سراسر جهان نگهداری می شود.

آثار مونه جلوه ای از جنبش مردمی «امپرسیونیسم» به شمار می رود. امپرسیونیسم در حدود سال 1860 در فضای شهری و صنعتی پاریس شکل گرفت. نقاشان امپرسیونیست مانند مونه بر ثبت لحظات گذرا تمرکز کردند. این گروه از نقاشان سعی می کردند تغییرات نور و رنگ را با ساعات و هوای مختلف به تصویر بکشند. هدف در واقع ثبت یک لحظه خاص بود.

24357

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *