نقش سرنوشت‌ساز «اطرافیان» بایدن در انتخابات ۲۰۲۴
اخبار اخبار جهان

نقش سرنوشت‌ساز «اطرافیان» بایدن در انتخابات ۲۰۲۴

تبلیغات بنری


به گزارش الکترونیکی خبرگزاری ایسنا، این رسانه آمریکایی در مقاله ای اعلام کرد که اظهارات رسانه ها، ستون نویسان و افراد نقشی در حضور یا عدم حضور جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری 2024 آمریکا نخواهد داشت. بایدن فقط از حلقه نزدیک و مورد اعتماد خود می شنود.

اکسیوس گزارش داد: «با وجود اینکه بایدن در این مناظره شکست بخورد، تنها راهی که او ممکن است کناره گیری کند این است که همان گروه کوچکی از وفاداران قدیمی که از نامزدی او حمایت کردند، ناگهان تصمیم بگیرند که باید کناره گیری کند.»

به نوشته این رسانه ها، همسر جو بایدن، خواهرش، دوست قدیمی او تد کافمن و چند مشاور کاخ سفید تنها کسانی هستند که می توانند در این زمینه تصمیم گیری کنند. این حلقه به عنوان شورای ریش سفیدها و نوعی الیگارشی حاکم عمل می کند که بر تصمیمات کوچک و بزرگ در زندگی و ریاست جمهوری بایدن مسلط است.

بر اساس گزارش اخیر نیویورک تایمز، بایدن به جز این حلقه نزدیک، در تصمیم گیری خود برای شرکت در انتخابات 2024 با هیچ متخصص دیگری مشورت نکرده و هیچ فرآیند سازمان یافته ای را طی نکرده است. وی پس از اطلاع از نظرات نزدیکان خود تصمیم گرفت به تنهایی در انتخابات شرکت کند.

به گفته آکسیوس، حتی امروز، اگر بایدن تصمیم بگیرد در رقابت باقی بماند، تنها به این دلیل است که او و الیگارشی‌های اطرافش به این نتیجه رسیده‌اند که کامالا هریس، معاون او و گزینه احتمالی حزب دموکرات برای جایگزینی بایدن، می‌تواند عملکرد خود را انجام دهد. در مقابل ترامپ بهتر است

جیل بایدن، همسر جو بایدن

در این گزارش، آکسیوس همچنین مدعی شد که حزب دموکرات همه گزینه ها را برای آماده شدن برای استعفای بایدن بررسی کرده و احتمالاً کامالا هریس را به عنوان جایگزین خود در رقابت با نماینده حزب جمهوری خواه معرفی خواهد کرد. اگرچه احتمال رای دادن دیگر چهره‌های دموکرات در این دوره کوتاه کم است، اما حزب دموکرات اساسا نمی‌تواند نامزدی اولین زن سیاه‌پوست آمریکایی با تبار جنوب آسیا را در صورت استعفای بایدن رد کند.

از سوی دیگر، آکسیوس گزارش داد که رهبران دموکرات در کنگره آمریکا نیز از جمله نیروهایی هستند که ممکن است بر بایدن فشار وارد کنند. در این گزارش آمده است: «آنها (رهبران کنگره) تماس‌ها و پیام‌های متنی از قانون‌گذاران وحشت‌زده دریافت کردند که می‌ترسند ضعف بایدن (در رقابت‌های انتخاباتی) منجر به از دست دادن کنترل دموکرات‌ها بر کرسی‌های کنگره در انتخابات نوامبر شود.»

به گزارش رسانه های آمریکایی، یکی از مشاوران حزب دموکرات که روابط زیادی با کاخ سفید دارد، گفت: «این دیگر فقط مربوط به خانواده جو بایدن یا احساسات او نیست، بلکه یک تراژدی بزرگ و اجتناب ناپذیر است». “بررسی خواهد شد.”

نقش تعیین کننده «همراهان» بایدن در انتخابات 2024

والری بایدن، خواهر کوچکتر بایدن

در این گزارش آمده است که نزدیکان بایدن با نادیده گرفتن عملکرد ضعیف وی در سخنرانی های عمومی به ویژه آخرین مناظره با ترامپ و نشان دادن آن به عنوان برگی بی اهمیت از کتاب عملکرد بایدن، سعی در حفظ منافع خود دارند. گاهی اوقات، بایدن فعالتر و پرانرژی تر از آن چیزی است که بسیاری انتظار دارند، اما در این گزارش آمده است: «بایدنی که ما در صحنه مناظره دیدیم، معمولاً خسته، کند و بریده بریده است.»

مردم بایدن تا امروز تصاویر اشتباهات وی در مقابل دوربین ها را به آسیب رقبا و قطع فایل های ویدئویی نسبت می دهند، اما در شب مناظره با ترامپ، رای دهندگان آمریکایی عملکرد ضعیف او را به صورت زنده مشاهده کردند و این را نمی توان انکار کرد. به گزارش رسانه های آمریکایی، هر ضربه لفظی، بایدن به جایی نرسد و هر اشتباهی که بایدن انجام دهد، به رای دهندگان در انتخابات 2024 یادآوری می کند که در پایان دومین دوره ریاست جمهوری خود، 86 ساله خواهد شد.

یک کارشناس آمریکایی به نام جیمز کارویل که طراح کمپین انتخاباتی بیل کلینتون در سال 1992 بود و با نامزدی بایدن مخالف بود، می‌گوید: “من هرگز نامزدی او را تایید نکردم. افراد کمی هستند که بایدن واقعاً به آنها گوش دهد. او مشاوری ندارد، اما او.” کارمند دارد.”

یکی از چهره‌های نزدیک به بایدن در حزب دموکرات اشاره کرد که اطرافیان بایدن با او گفت‌وگوی صریح و صادقانه دارند و مشکلات او را یادآوری می‌کنند، زیرا اعضای کنگره نگران بقای حرفه سیاسی خود هستند و این کار را نمی‌کنند. که آنها می خواهند با این کشتی که بایدن در دست غرق است، برخورد کنند

310310

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *