نماینده زن حامی فلسطین در کنگره آمریکا چه کسی بود؟
اخبار اخبار جهان

نماینده زن حامی فلسطین در کنگره آمریکا چه کسی بود؟

تبلیغات بنری


رسول السلیمی: نماینده رشیده طلیب از میشیگان، یک دموکرات مترقی و مخالف سرسخت جنگ اسرائیل در غزه، هنگام صحبت نتانیاهو تابلویی با مضمون “جنایتکار جنگی” در یک طرف در دست داشت و علامت دیگری از او در طول سخنرانی نتانیاهو ظاهر شد که روی آن نوشته شده بود: “مجرم قتل عام.”

او همچنین یک سنجاق پرچم فلسطین و یک روسری به گردن داشت. طالب با یک مهمان دعوت شده به نام هانی المدحون آمده بود. او یک فلسطینی بود که از آغاز جنگ بین اسرائیل و حماس بیش از 150 نفر از اعضای خانواده خود را از دست داد.

در همین حال، پس از جلسه کنفرانس، طالب عکسی از خود در حالی که این تابلو را در دست دارد منتشر کرد و نوشت: من هرگز از بیان حقیقت به قدرت عقب نخواهم نشست. دولت آپارتاید اسرائیل در حال نسل کشی علیه فلسطینیان است.

رشیده طلیب با انتخاب خود به عنوان نماینده مجلس نمایندگان از ایالت میشیگان در سال 2009، اولین زن مسلمان در این مجلس و همچنین اولین زن مسلمانی بود که وارد شوراهای قانونگذاری ایالت آمریکا شد. وی در سال 2018 از سوی حزب دموکرات برای عضویت در مجلس نمایندگان ایالات متحده آمریکا و تحصن بر کرسی حوزه سیزدهم کنگره میشیگان نامزد شد و در انتخابات عمومی به همراه ایلهان عمر اولین زن مسلمانی که وارد این خانه شد. او همچنین اولین زن فلسطینی آمریکایی است که به این مجلس راه یافته است. او همچنین یکی از اعضای حزب سوسیال دموکرات آمریکا است.

طالب در 24 ژوئیه 1976 در یک خانواده کارگر فلسطینی در بیت الفوکا در نزدیکی شهر رام الله در کرانه باختری به دنیا آمد در بیت حنینا، در حومه اورشلیم به دنیا آمد. او ابتدا به نیکاراگوئه و سپس به دیترویت رفت و در آنجا در یک خط مونتاژ برای شرکت خودروسازی فورد کار کرد. او در سال 1994 از دبیرستان فارغ التحصیل شد و در دانشگاه ایالتی وین تحصیل کرد و در سال 1998 مدرک لیسانس خود را در رشته علوم سیاسی دریافت کرد. وی مدرک حقوق خود را از دانشکده حقوق توماس کولی در سال 2004 دریافت کرد.

طلیب، یکی از سرسخت ترین منتقدان اسرائیل در مجلس نمایندگان، پیشتر خواستار دستگیری نتانیاهو توسط دادگاه کیفری بین المللی شده بود. طلیب قبل از سخنرانی نتانیاهو بیانیه ای صادر کرد و در آن گفت: نتانیاهو جنایتکار جنگی است که علیه مردم فلسطین نسل کشی می کند. بسیار شرم آور است که رهبران هر دو حزب از او برای سخنرانی در کنگره دعوت کردند. او باید دستگیر و به دادگاه کیفری بین‌المللی فرستاده شود.»

نماینده حامی فلسطین در کنگره آمریکا کیست؟

اما این تمام ماجرا نبود و طلیب در کنگره با مخالفان قدرتمند طرفدار اسرائیل روبرو بود. نانسی میس، نماینده ایالت کارولینای جنوبی، عکسی از یک دانشجو را در شبکه اجتماعی X منتشر کرد و نوشت: «احمق مفید ایران». تام تیلیس، سناتور کارولینای شمالی در پستی در کانال 10 نوشت: «طلایب یک ننگ مطلق است.

همچنین قبل از سخنرانی نتانیاهو و در یک تماس مطبوعاتی، ائتلافی از مترقیان، مدافعان حقوق بشر، مقامات سابق دولت بایدن و برخی از قانونگذاران دموکرات گرد هم آمدند تا فراخوان نتانیاهو به کنگره را محکوم کنند. بر اساس گزارش رسانه ها، اعضای دموکرات مجلس نمایندگان از جمله آیانا پرسلی از ماساچوست، گرگ کسار از تگزاس، پرامیلا جایاپال از واشنگتن و کوری بوش از میسوری به این فراخوان برای حمایت از فلسطین پیوسته اند. آنها در میان ده ها تن از اعضای دموکرات کنگره بودند که سخنرانی نتانیاهو را تحریم کردند.

هزاران نفر در مقابل ساختمان کنگره در اعتراض به سخنرانی نتانیاهو تجمع کردند. تظاهرکنندگان با پوشیدن لباس‌های قرمز و پرچم‌های فلسطین شروع به راهپیمایی در اطراف ساختمان کنگره کردند تا مخالفت خود را با نخست‌وزیر اسرائیل اعلام کنند.

گزارشگران گزارش دادند که در مقطعی، پلیس کنگره آمریکا گاز اشک آور پرتاب کرد و اعلام کرد که “جمعیت از دستورات پلیس برای عقب نشینی از خط قرمز ما سرپیچی کردند و چندین درگیری بین تظاهرکنندگان ضد نتانیاهو و طرفدار اسرائیل رخ داد.”

شاید بیشترین تبلیغات زمانی بود که گروهی از معترضان چندین پرچم آمریکا را در خارج از ایستگاه یونیون دی سی پایین آوردند، آنها را به آتش کشیدند و چندین پرچم فلسطین را جایگزین آنها کردند. در همان شب، گروهی از جمهوری‌خواهان و رئیس مجلس نمایندگان، مایک جانسون، از ایستگاه یونیون بازدید کردند تا پرچم آمریکا را در محل اصلی خود برافراشته و بیعت کنند. در راهپیمایی آن روز، عده‌ای پرچم حماس را حمل کردند و روی مجسمه‌های جلوی ساختمان عبارت «حماس می‌آید» را نوشتند.

نماینده حامی فلسطین در کنگره آمریکا کیست؟

در همین حال، چند تن از مقامات سابق دولت بایدن که در اعتراض به سیاست‌های طرفدار اسرائیل استعفا دادند، به این فراخوان پیوستند. در میان آنها طارق حبش کارمند سابق دولت بایدن بود که در ماه ژانویه استعفا داد. وی در این گردهمایی اعلام کرد: ما به سیاست جدیدی نیاز داریم که منعکس کننده منافع و ارزش های آمریکا باشد. حقیقت این است که دعوت از جنایتکار جنگی مانند بنیامین نتانیاهو به کنگره برای سخنرانی به نفع منافع ملی ما نیست. وی افزود: تسلیح یک رژیم افراطی که به کشتار بی قید و شرط غیرنظامیان ادامه می دهد، به نفع منافع ملی ما نیست.

لیلی گرینبرگ، یکی دیگر از کارمندان سیاسی یهودی که در اعتراض به سیاست رئیس جمهور غزه از دولت بایدن استعفا داد، گفت: «آنچه بسیار واضح است این است که بسیاری از افراد در دولت ما نمی دانند که مبارزه با استبداد در داخل به چه معناست. ما باید در خارج از کشور با او بجنگیم.”

این در حالی است که طلیب از آغاز جنگ غزه به عنوان نماینده دموکرات در کنگره آمریکا مخالفت خود را با جنگ غزه اعلام کرده و سال گذشته پس از متهم شدن به «تبلیغات دروغین» مورد انتقاد پارلمان قرار گرفت. ” روایات.. در طول سخنرانی، نتانیاهو از کمک های امنیتی ایالات متحده تشکر کرد، اما از قانونگذاران خواست تا ارائه کمک های نظامی بیشتر را تسریع کنند و گفت که این کمک به پایان زودتر جنگ کمک می کند.

نماینده حامی فلسطین در کنگره آمریکا کیست؟

طلیب، 48 ساله، یکی از سرسخت ترین منتقدان تلاش های جنگی اسرائیل بود که تصمیم گرفت در طول سخنرانی نخست وزیر 74 ساله با روسری دور گردنش بنشیند و نشانه ای که همچنین نتانیاهو را متهم به “مجرم نسل کشی” می کند. نتانیاهو در سخنرانی مداخله‌ای خود، معترضان ضد اسرائیلی در دانشگاه‌های آمریکا را «احمق‌های مفید» ایران توصیف کرد و گفت که باید «از خود خجالت بکشند» که در کنار حماس هستند.

نوامبر گذشته، مجلس نمایندگان آمریکا در رسانه های اجتماعی پس از دفاع دانشجویی از حمله 7 اکتبر حماس به اسرائیل، مورد انتقاد قرار گرفت و آن را «مقاومت» در برابر اسرائیل خواند و از شعار «از رودخانه تا دریا آزاد خواهید شد» استفاده کرد. فلسطین”. توسعه یافته. طلیب در آن زمان گفت: “دولت آپارتاید اسرائیل در حال نسل کشی علیه فلسطینی ها است.”

311213

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *