«نمی‌خواهیم بمیریم!» گفت‌وگوی خبرنگار گاردین با سربازان فراری اوکراین
اخبار اخبار جهان

«نمی‌خواهیم بمیریم!» گفت‌وگوی خبرنگار گاردین با سربازان فراری اوکراین

تبلیغات بنری


به گزارش خبرگزاری دانشجویان آنلاین، روزنامه گاردین در مقاله ای به مشکل سربازی اجباری در اوکراین و تلاش مردان این کشور برای فرار از جبهه های جنگ پرداخته و با تعدادی از سربازان فراری اوکراینی گفتگو کرده است.

به نوشته این روزنامه انگلیسی، از آغاز جنگ در اوکراین تا به امروز، هزاران مرد اوکراینی به طور غیرقانونی از مرزهای این کشور فرار کرده اند تا از خدمت اجباری اجتناب کنند و با تصویب اخیر قانون جدیدی که قوانین اجباری را تشدید کرده است. انتظار می رود که سربازان بالقوه بیشتری این کشور را ترک کنند.

با گذشت بیش از دو سال از آغاز جنگ بین اوکراین و روسیه، نیروهای مسلح اوکراین از کمبود شدید سرباز رنج می برند. در این گزارش آمده است: «در آغاز جنگ، هزار نفر از اوکراینی‌ها برای کمک به حفظ استقلال این کشور و دفع حمله داوطلبانه در جبهه حضور یافتند، اما بسیاری از این سربازان پس از ماه‌ها درگیری جان باختند، زخمی شدند و یا خسته شدند. اکنون ارتش اوکراین باید استخدام کند (“سربازان مورد نیاز او از گروهی هستند که تمایل چندانی برای جنگیدن ندارند.”

در آوریل سال گذشته، رئیس جمهور اوکراین، ولودیمیر زلنسکی، قانون بحث برانگیزی را امضا کرد که به منظور جبران کمبود شدید نیروی انسانی در ارتش این کشور، سن خدمت اجباری را از 27 به 25 سال کاهش داد. بر اساس دستورالعمل های جدید، اوکراینی هایی که از این پیش نویس فرار می کنند ممکن است گواهینامه رانندگی خود را از دست بدهند، از دسترسی به حساب های بانکی خود محروم شوند و حتی اموال آنها توسط دولت مصادره شود.

کارشناسان تخمین می زنند که بیش از 20000 مرد اوکراینی برای اجتناب از خدمت اجباری از کشور گریختند و برخی در حین شنا برای ورود به رومانی غرق شدند.

مرزبانان اوکراینی

استخدام کنندگان برای ارتش اوکراین به دلیل بازداشت نکردن سربازان به فساد و رشوه متهم شده اند و اخیرا رئیس جمهور این کشور همه مقامات ارشد را برکنار کرد. با این حال، گاردین معتقد است که ریشه کن کردن این فساد مالی دشوار است.

یک جوان 23 ساله اوکراینی که قصد فرار از کشور را داشت، می گوید که قبلاً با استفاده از گواهی پزشکی جعلی سعی کرده بود اوکراین را به مقصد مولداوی ترک کند، اما مقامات متوجه شدند و او را دستگیر کردند. طبیعتاً ماموران مرزی این بار با دریافت رشوه او را آزاد کردند.

گاردین همچنین با یکی دیگر از سربازان احتمالی به نام دیمیترو صحبت کرد که گفت اگر به جبهه اعزام شود دوام زیادی نخواهد داشت.

این عکاس 31 ساله اوکراینی به مدت 9 ماه است که خانه خود را به جز در مواقع ضروری ترک نکرده تا با نیروهای نظام وظیفه مواجه نشود. قاچاقچیان به دمیترو گفتند که می توانند او را در پاییز از اوکراین بیرون بیاورند، او گفت: «از نظر ذهنی، دیگر طاقت ندارم که در اینجا حبس شوم.

ماموران اوکراینی وضعیت پرسنل نظامی را در خیابان بررسی می کنند

به گزارش گاردین، او از طریق دوستانش که قبلاً از کشور فرار کرده بودند، با بسیاری از قاچاقچیان انسان آشنا شد. آنها برای فرار او حداقل 8000 یورو طلب کردند که مبلغ گزافی است، اما او می گوید که برای جنگ خلق نشده است و نمی خواهد کسی را بکشد، حتی اگر آن شخص دشمن او، یک سرباز روسی باشد.

دیمیترو هنوز رویاهای برآورده نشده دارد: «من مدت زیادی در جبهه دوام نمی‌آورم… من می‌خواهم خانواده تشکیل دهم و به دنیا سفر کنم، آماده مرگ نیستم.»

310310

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *