اخبار اخبار عمومی

نهنگ قاتلی که در استخری کوچک نگهداری می‌شود/ عکس

تبلیغات بنری


نادیا زکالوند: کاشامنک نام تنهاترین نهنگ قاتل جهان است که این روزها تصویرش در شبکه های اجتماعی نارضایتی همه را برانگیخته است. کلیپی از این نهنگ گرفته شد که چامنیک بیچاره را نشان می دهد که به مدت 24 ساعت جلوی درب استخر بی حرکت ایستاده و به امید خروج از آن می ایستد. این استخر کوچک محل زندگی این نهنگ در آکواریوم اقیانوس Mando Marino در آرژانتین است.

شامانیچ 35 ساله در 3 سالگی به همراه سه نهنگ دیگر در سواحل آرژانتین دیده شد. او سپس پس از نجات در سال 1992 به آکواریوم Mando Marino منتقل شد.

در سال 2000، چمناک به “بلنه” – نهنگ ماده در یک مخزن بتنی منتقل شد، اما متأسفانه بلن در آن سال مرد. در واقع، زمانی که نهنگ ماده برای اولین بار پس از مدتی باردار شد، نوزادش مرده به دنیا آمد و در دومین بارداری خود در سال 2000 مرد.

نهنگ قاتل در یک برکه کوچک نگهداری می شود/عکس

چمناک از سال 1379 به تنهایی در استخر کوچک خود زندگی می کند و با توجه به وضعیت این نهنگ، فعالان حقوق حیوانات چندین بار از متصدیان تانک خواسته اند تا این حیوان را به محیط زندگی خود و در کنار سایر نهنگ ها بازگردانند. اما هنوز کسی به این درخواست پاسخ مثبت نداده است.

نهنگ قاتل در یک برکه کوچک نگهداری می شود/عکس

کارشناسان بنیاد حیات وحش آرژانتین می گویند اطلاعات دقیقی از تعداد نهنگ های قاتل در امتداد سواحل شمال بوئنوس آیرس ندارند و به همین دلیل نمی توان این نهنگ را دوباره به این منطقه معرفی کرد. رها کردن این نهنگ در طبیعت نیز ممکن است زندگی آن را به خطر بیندازد. شمنیک ممکن است به الگوی رفتاری قبلی خود یعنی تغذیه از انسان یا تماس با انسان بازگردد و اسیر شود.

نهنگ قاتل در یک برکه کوچک نگهداری می شود/عکس

منبع:

قابل قبول

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *