نوآوری در دبی تمامی ندارد / کاشت یک میلیون درخت در بهشت ۶۴ کیلومتری / عکس
اخبار اخبار تکنولوژی

نوآوری در دبی تمامی ندارد / کاشت یک میلیون درخت در بهشت ۶۴ کیلومتری / عکس

تبلیغات بنری


تینا مزدکی: با هدف تبدیل دبی به بهشت ​​سبز، URB در نظر دارد پروژه ای به نام “خطار سبز دبی” را اجرا کند. قرار است در این پروژه بیش از یک میلیون اصله درخت کاشته شود. ستون سبز دبی 64 کیلومتر طول دارد و در اطراف جاده شیخ محمد بن زاید که بزرگراه اصلی این منطقه است ساخته خواهد شد.

مجموعه عظیم پانل های خورشیدی برق را برای تامین انرژی سیستم تراموا برقی و انرژی کافی برای رفع نیاز برق حدود 130000 خانه را فراهم می کند. همچنین کانال هایی برای هدایت آب سیل برای کمک به جذب و مدیریت آب باران و سایر آب ها نصب خواهد شد، چیزی که مطمئناً پس از سیل اخیر بیشتر مورد توجه قرار گرفته است.

همچنین بیش از یک میلیون درخت در پارک ها، باغ ها و مزارع شهری که میوه و سبزیجات تولید می کنند، کاشته خواهد شد. ستون سبز شامل تعدادی زمین بازی، فضاهای ورزشی و تناسب اندام در فضای باز و امکانات ورزشی اختصاصی خواهد بود. از آنجایی که در این پروژه مسیرهای پیاده روی و حتی پارک های مرتفع به سبک خطی پیش بینی شده بود، دوچرخه سواری نیز مورد توجه قرار گرفت. همچنین مناطق خرده فروشی، از جمله فروشگاه های مواد غذایی وجود خواهد داشت.

نوآوری به دبی ختم نمی شود / کاشتن یک میلیون درخت در بهشت ​​64 کیلومتری / عکس

اورب توضیح می‌دهد که با ترکیب شبکه‌ای جامع از راه‌های سبز، مسیرهای عابر پیاده و مسیرهای دوچرخه‌سواری، این پروژه اتصالات درون شهر را افزایش می‌دهد و ساکنان را قادر می‌سازد تا به خدمات اولیه و مناطق تفریحی دسترسی سریع و آسان داشته باشند. این ابتکار نه تنها سبک زندگی سالم‌تر و فعال‌تر را ترویج می‌کند، بلکه نیاز به سفر با ماشین را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد، بنابراین ترافیک شهری و اثرات زیست‌محیطی مرتبط با آن را کاهش می‌دهد. نقش ستون سبز دبی در این چارچوب برنامه‌ریزی شهری گسترده‌تر، تعهد آن را به ایجاد محیطی کارآمد و در عین حال از نظر زیست‌محیطی مهم نشان می‌دهد.

اگرچه هنوز اطلاعاتی در مورد زمان تکمیل این پروژه وجود ندارد، اما هدف این پروژه عظیم و چند ساله ایجاد یک ستون سبز به عنوان بخشی از برنامه بزرگتر دبی 2040 برای بهبود پایداری و کیفیت زندگی شهر است.

منبع: نیوتلاس

54323

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *