نگرانی آمریکا از پهلوگیری سلاح دریایی غول‌پیکر چین/ عکس
اخبار اخبار تکنولوژی

نگرانی آمریکا از پهلوگیری سلاح دریایی غول‌پیکر چین/ عکس

تبلیغات بنری


امیر مسعود عابدین_ در اول آگوست، مرکز مطالعات استراتژیک و بین‌المللی ایالات متحده (CSIS) گزارشی منتشر کرد که در آن به پیشرفت سریع چین در ساخت نوع 076 اشاره کرد. بر اساس داده‌های ماهواره‌ای از 4 ژوئیه 2024، این گزارش می‌گوید که Type 076 احتمالاً به آن اضافه خواهد شد. ناوگان در نیمه اول سال 2025. پس از راه اندازی، چندین ماه یا حتی سال ها طول می کشد تا کشتی به طور کامل در نیروی دریایی ارتش آزادیبخش خلق (PLAN) عملیاتی شود.

انتظار می رود این کشتی تبدیل به بزرگترین کشتی تهاجمی آبی خاکی در جهان شود. ابعاد عرشه پرواز تقریباً 260 متر در 52 متر است که معادل حدود 13500 متر مربع یا به اندازه سه زمین فوتبال آمریکایی است.

ابعاد چشمگیر 076 از رقبای آمریکایی و ژاپنی خود پیشی گرفته است. این کشتی همچنین بسیار بزرگتر از نمونه چینی قبلی خود، تایپ 075 است. این کشتی جدید نشان دهنده یک گام بزرگ به جلو در ایجاد نیروی فراتر از سواحل چین است که نشان دهنده یک جهش بزرگ در قابلیت های دریایی آن است. گزارش CSIS اشاره کرد که سرعت ساخت تایپ 076 حتی با استانداردهای کارخانه‌های کشتی‌سازی چینی قابل توجه بود.

در حالی که انتظار نمی رفت معرفی تایپ 076 به طور اساسی توازن نظامی را در منطقه هند و اقیانوس آرام تغییر دهد، در نهایت توانایی ارتش آزادیبخش خلق (PLA) را برای ارائه قدرت رزمی در سراسر اقیانوس آرام غربی و دریای چین جنوبی افزایش خواهد داد. و فراتر.

نسل بعدی کشتی های تهاجمی آبی خاکی چین چقدر توانایی دارند؟

مناقشات متعدد ارضی و دریایی چین با سایر کشورهای منطقه هند و اقیانوس آرام، سکوهای آبی خاکی را برای استقرار و حفظ نیروها از راه دور ضروری می کند. بنابراین، این کشتی غول پیکر توانایی پکن را برای تثبیت سلطه خود در منطقه به میزان قابل توجهی افزایش خواهد داد.

سلاح جدید نیروی دریایی چین آمریکا را تکان داد!/عکس

علاوه بر اندازه چشمگیرش، تایپ 076 چندین ویژگی تکنولوژیکی پیشرفته را ارائه می دهد که آن را از سایر کشتی های تهاجمی آبی خاکی متمایز می کند. مهمتر از همه، این کشتی شامل یک سیستم پرتاب است که برای پرتاب هواپیماهای بال ثابت طراحی شده است. این قابلیت برای کشتی های تهاجمی آبی خاکی که به طور سنتی به پرتاب هلیکوپتر و هواپیماهای V/STOL مانند F-35B محدود می شدند، بی سابقه است.

کشتی تهاجمی پیشرفته آبی خاکی می تواند نقش مهمی در استراتژی های نظامی متعددی از جمله مداخلات احتمالی چین علیه تایوان و دفاع از ادعاهای سرزمینی وسیع و مورد مناقشه آن ایفا کند.

منبع: com.eurasiantimes

227322

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *