اخبار اخبار اقتصادی

نیسان با این خودرو به ایران باز می‌گردد!/ عکس

تبلیغات بنری


به گزارش خبرگزاری رابو و به نقل از دیجیاتو، نیسان کیکس یکی از کراس اوورهای اقتصادی این برند ژاپنی است که جایگاه پایین تری نسبت به نیسان جوک در سبد محصولات این خودروساز دارد. نیسان کیکس در کنار نیسان معرفی شد حدود پنج سال از آخرین حضور کراس اوورهای نیسان، مدل های جوک و ایکس تریل در بازار ایران می گذرد.

نگاهی به تجهیزات و مشخصات فنی کراس اوور اقتصادی ژاپنی

نیسان کیکس یک کراس اوور اقتصادی است و می توان آن را یک کراس اوور هاچ بک نامید. بنابراین در قسمت فنی آن شاهد مشخصات فنی ساده هستیم. ترکیبی از موتور 1.5 لیتری تنفس طبیعی و گیربکس CVT بخش فنی این خودرو را تشکیل می دهد. موتور نیسان کیکس قادر است حداکثر قدرت 121 اسب بخار و 143 نیوتن متر گشتاور را آزاد کند. گیربکس CVT این کراس اوور نیز از خانواده گیربکس های نیسان Xtronic است و شش دنده را به صورت مصنوعی برای راننده شبیه سازی می کند. بدیهی است که نیسان کیکس یک خودروی دیفرانسیل جلو است و قابلیت آفرود ندارد.

در بخش تجهیزات رفاهی، حداقل امکانات رفاهی موجود برای یک کراس اوور کلاس جهانی در Kicks ارائه می شود. تجهیزات این خودرو به شرح زیر است:

ترمز دیسکی، ترمز دستی برقی، کروز کنترل اتوماتیک، سیستم کنترل کشش، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، کمک سربالایی، جلوگیری از حرکت معکوس، سنسور فشار باد لاستیک، کیسه هوای جانبی و پرده ای، تهویه مطبوع اتوماتیک، دکمه استارت، سنسور دنده عقب، سانروف برقی، صفحه نمایش 8 اینچی لمسی و چراغ های روشنایی در روز.

نیسان با این خودرو به ایران بازمی گردد!/عکس

نیسان کیکس در ایران چند شانس موفقیت دارد؟

نامی خودرو قیمت نیسان کیکس را معادل دو میلیارد و صد میلیون تومان اعلام کرد. با این قیمت اولین رقیب کیکس، کیا سونتی کوشا خودرو است که با قیمت 2.3 میلیارد تومان به فروش می رسد. بنابراین در رقابت بین کره ای ها و ژاپنی ها، برخی از مشتریان مدل کیکس را به دلیل قیمت مناسب آن ترجیح می دهند.

با این حال قیمت بالای نیسان کیکس در ایران به دلیل عوارض واردات، فرصتی برای رقابت با کراس اوورهای مونتاژی برای این خودرو باقی نمی گذارد. خودروهایی مانند Lamari Emma، Phoenix FX و Tigo 7 Pro بزرگتر، ارزان تر و قدرتمندتر از این کراس اوور هستند. اگر مشتری به کراس اوورهای کامپکت علاقه مند باشد، گزینه های ارزان تری مانند MVM X55 Pro، KMC X5، Tigard X35 و Hyma S5 وجود دارد. به تازگی ایکو ررا نیز به این گروه اضافه شده است. بنابراین تنها علاقه مندان به برند نیسان و خرید خودروهای وارداتی، نیسان کیکس را با قیمت 2.1 میلیارد تومان خریداری می کنند.

نیسان با این خودرو به ایران بازمی گردد!/عکس

227227

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *