اخبار اخبار جهان

هراس از ساختار مستحکم حزب‌الله چگونه معادلات رژیم صهیونیستی را بر هم زد؟/ تل‌آویو به دنبال دوقطبی تسلیم و مقاومت در لبنان است

تبلیغات بنری


به گزارش وب سایت رابو، وی گفت: اگرچه اسرائیل به دنبال جلب مقاومت و تسلیم شدن در لبنان بود، اما مسیحیان و سنی های لبنان آغوش خود را به روی آوارگان و مهاجران شیعه باز کردند.

باقرزاده ادامه داد: حتی اجازه نمی دادند شیعیان لبنان در مدارس پناه بگیرند و گاهی هر خانه اهل سنت و مسیحی چند خانواده شیعه را در خود جای می دهد. استقبال بی نظیر در شمال لبنان چه نشانه ای می تواند داشته باشد جز اینکه لبنانی ها فارغ از مرام و مسلک و مذهب شیعیان را ناجی غزه و لبنان مظلوم و قویتر از حزب الله بدانند؟!

نابودی حزب الله هدف حمله اسرائیل به لبنان است

باقرزاده افزود: هدف از حملات اخیر رژیم صهیونیستی به لبنان چیزی جز تضعیف حزب الله و حتی نابودی آن نیست. شکی نیست که حزب الله با ترور سید حسن نصرالله و رهبران ارشد آن ضربه دردناکی خورد، اما قدرت قوی و مثال زدنی حزب الله چیزی نیست که تخیل وحشی اسرائیل بتواند آن را نابود کند! حزب الله در قلب لبنانی ها جای دارد و پس از هر حمله به حومه جنوبی، مقاومت و مردم انگیزه بیشتری پیدا می کنند تا قدرت خود را در مقابل دشمن نشان دهند. مردم لبنان این روزها در رنج هستند، اما قوی و تمام نشدنی هستند. اسرائیل با یک شبه نظامی یا یک گروه چریکی متشکل از چند باند یا پارتیزان منزوی از مردمش طرف نیست، اما حزب‌الله بدنه اجتماعی بسیار بزرگی دارد و اتفاقاً مشکل رژیم صهیونیستی این بود که به هم مرتبط بود. مقاومت فقط در برابر شیعیان لبنان. پس از شهادت سید حسن نصرالله دیدیم که حزب الله نه تنها حملات خود را علیه اسرائیل متوقف کرد، بلکه به سرعت خود را بازسازی کرد. این قدرت و این نظام دقیقا از کجا می آید؟! در سخنان شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب الله، شنیدیم که پس از ترور رهبران و سید حسن نصرالله، تنها به پرکردن پست های خالی رهبران شهید اکتفا نکردیم، بلکه جانشینان را پر کردیم. و به سرعت به صحنه رویارویی با دشمن بازگشت.

حزب الله چند هزار نیروی آموزش دیده دارد؟

رایزن فرهنگی ایران در لبنان گفت: پس از شهادت یکی از رهبران حزب الله (شهید ابوطالب) از آقای الطصاف شنیدیم که تعداد نیروهای آموزش دیده و متخصص حزب الله به 100 هزار نفر رسیده است! اسرائیل این را می داند و نیازی به کتمان رسمی آن نیست. امروز جبهه مقاومت در لبنان نیازی به اعزام نیرو از جبهه های دیگر حتی نیروهای ایرانی ندارد، زیرا خود حزب الله مشتاق جنگ در کنار اسرائیل هستند. انگیزه مردم لبنان برای حفاظت از حضور حزب الله دو چندان شده است و پایگاه دفاعی و نظامی آن روز به روز در حال افزایش است.

وی ادامه داد: برخی نگران بودند که ترورهای اخیر ایران را در میان لبنانی ها تضعیف کرده است، به ویژه در روزهای ابتدایی درگیری، چرا که دشمن هر چقدر که می خواهد بین بدنه اجتماعی حزب الله و حزب الله، آتش رسانه ای شدیدی را علیه ایران در لبنان به راه انداخت. . مقاومت از یک طرف ایرانیان را به تفرقه انداخت، اما وعده صادقانه و مواضع صحیح و مناسب مقامات ایرانی و از همه مهمتر سخنرانی لبنانی ها به زبان عربی در روز جمعه پیروزی رهبر انقلاب، سنگینی کرد. آنها خنثی سازی فضای هرج و مرج علیه ایران. همه اینها برای لبنانی ها ملموس بود. لبنانی ها دیدند وزیر امور خارجه و رئیس مجلس ایران جانشان را به خطر می اندازند و به منطقه به ویژه حومه جنوبی آمدند تا مایه قوت لبنانی ها و مردم غزه باشند.

باقرزاده در بخشی دیگر از توضیحات خود گفت: امروز یک و نیم میلیون لبنانی در کشور خود، سوریه، عراق و جاهای دیگر آواره هستند و امکان دسترسی به اموال، خانه و زندگی خود را ندارند. سخاوت و عظمت ایرانیان همیشه شناخته شده بوده و هیچ گاه از لطف و بخشندگی کم نداشته اند. آمریکا و اسرائیل ارسال کمک های بشردوستانه از عراق و ایران به لبنان و غزه را متوقف کردند و حتی برخی محموله ها در سوریه بمباران شدند! در این صورت افزایش کمک‌های نقدی می‌تواند درد ناشی از جابجایی را کاهش دهد. کمپین های کمک رسانی در ایران آغاز شد. در لبنان در حال آماده شدن برای انتشار و بیان داستان سخاوت ایرانیان در رسانه های لبنانی هستیم.

از حیفا تا تل آویو در لجن مقاومت/ محسن مقصودی: ضعف بی معنی در ساختار حزب الله وجود دارد!

مقصودی با اشاره به اینکه ترور رهبران حزب الله قدرت موشکی و دفاعی آن را در برابر اسرائیل تضعیف نکرد، گفت: حزب الله حتی پس از ترور مقامات ارشد خود، جریان جنگ را تغییر داد و امروز تل آویو و حیفا را بمباران کرد. چه کسی فکرش را می کرد که حزب الله بتواند خود را سازماندهی کند و به سرعت خود را بازسازی کند؟! حتی خود ما هم نگران شوک بزرگ ترور استاد مقاوم بودیم، اما فضای اجتماعی لبنان چیز دیگری می گوید! حزب الله لبنان فقط یک گرایش نظامی خاص نیست. بچه های لبنان از مهدکودک تا جوانی همه در آغوش حزب الله هستند و با این ظرفیت بزرگ می شوند. اعتماد مردم به حزب الله با نبود شخصیت ها از بین نمی رود. عشق به حزب الله در میان لبنانی ها بیشتر از همیشه است

ماجرای ادعای دروغین ارتش اسرائیل در مرز با لبنان چیست؟

حسن عظیم زاده، خبرنگار سید و سیما در لبنان، دیگر مهمان ویژه شب گذشته برنامه ثریا بود.

عظیم زاده به تشریح واقعیت میدانی در مرزهای لبنان و فلسطین اشغالی پرداخت و گفت: ارتش اسرائیل در تلاش است تا بگوید 4 لشکر زرهی مجهز از جمله لشکر 146 که به داشتن پیاده زرهی معروف است، مستقر کرده است، اما این ادعا غیر واقعی است بیش از 50 پادگان مرزی ارتش رژیم در طول صد کیلومتر نوار مرزی وجود داشت و حزب الله در 3000 عملیات همه این پادگان ها را هدف قرار داد. این مراکز آنقدر آسیب دیدند و تخریب شدند که ارتش نتوانست نیروهای پیاده خود را در محدوده مقاومت مستقر کند. هیچ فرمانده، حتی ساده لوح، نمی توانست نیروهایش را به این اندازه در برابر حزب الله قرار دهد!

به گفته وی، زیرساخت‌های نظامی واقع در مرزهای لبنان و فلسطین اشغالی مورد حملات مکرر مقاومت قرار گرفته است و ادعای ارتش رژیم صهیونیستی مبنی بر ایجاد و کنترل این منطقه تنها یک فریب رسانه‌ای است.

عظیم زاده شعار نتانیاهو مبنی بر بازگشت شهرک نشینان به شمال را نیز ناشی از فشارهای داخلی اسرائیل دانست و گفت: کشته شدن حتی یک سرباز ارتش این رژیم به دست حزب الله نباید فراموش شود یا کم اهمیت باشد، چه رسد به اینکه بگذریم. هدف قرار دادن اعماق حیفا و تل آویو توسط حزب الله.

بمب هایی که روی غزه ریخته می شود معادل جنگ جهانی دوم است!

عزیززاده با اشاره به اینکه اسرائیل می ترسد بندر حیفا را مانند ایلات در دریای سرخ هدف قرار دهد تا همه چیز برای اقتصاد رژیم صهیونیستی تمام شود، گفت: بستن بندر ایلات به معنای نابودی اقتصاد این رژیم است. این یک سال است که جنگ را راه انداخته است و چیزی فراتر از یک جنگ است. جنگ جهانی دوم بر غزه بمب انداخت!

وی ادامه داد: سال گذشته میزان و میزان زاد و ولد اسرائیلی ها در خارج از سرزمین های اشغالی 60 درصد افزایش یافت و این بدان معناست که بسیاری از شهرک نشینان تمایلی به زندگی در سرزمین های اشغالی ندارند. موضوع از این واضح تر است. ما خودمان را در کنار شهدایمان پیروز می بینیم، اما کشته شدن سرباز اسرائیلی یعنی چه؟! کدام خانواده یهودی بعد از کشته شدن فرزندشان می خواهند در اسرائیل بمانند؟! پس از هجوم الاقصی، سرمایه گذار یهودی که می خواهد سرمایه خود را در بورس اسرائیل هدر دهد کیست؟!

311311

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *