اخبار اخبار تکنولوژی

هر سطحی با این ماده به پنل خورشیدی تبدیل می‌شود!

تبلیغات بنری


به گزارش – و بر اساس گزارش دیجیاتو، دانشمندان دانشگاه آکسفورد ماده جدیدی ساخته اند که می تواند به عنوان پوشش روی وسایلی مانند کوله پشتی، خودرو و گوشی های هوشمند قرار گیرد و به عنوان یک پنل خورشیدی عمل کند.

طبق وب سایت رسمی دانشگاه آکسفورد، این پیشرفت قابل توجه به این معنی است که می توان مقادیر فزاینده ای از برق خورشیدی را بدون پنل های خورشیدی مبتنی بر سیلیکون تولید کرد.

ماده جدید جذب شده توسط دانشمندان آکسفورد به اندازه کافی نازک و منعطف است که می تواند روی سطح تقریباً هر ساختمان یا شی معمولی اعمال شود. با انباشتن چندین لایه جاذب نور در یک سلول خورشیدی منفرد (معروف به رویکرد چند اتصالی)، طیف وسیع تری از انواع نور رهگیری می شود و اجازه می دهد انرژی بیشتری از همان مقدار نور خورشید تولید شود.

این ماده پروسکایت لایه نازک به طور مستقل توسط مؤسسه ملی علوم و فناوری صنعتی پیشرفته ژاپن (AIST) تایید شده است تا بیش از 27 درصد راندمان انرژی را ارائه دهد. برای اولین بار، این ماده با عملکرد پانل های فتوولتائیک سیلیکونی تک لایه سنتی مطابقت دارد.

دکتر شیفنگ هو، دانشجوی فوق دکتری فیزیک در دانشگاه آکسفورد می‌گوید: «فقط با 5 سال آزمایش از طریق روش انباشتگی یا چند اتصالی، بازده تبدیل انرژی را از حدود 6 درصد به بیش از 27 درصد افزایش داده‌ایم. . ; نزدیک به مقادیری که امروزه فتوولتائیک های تک لایه می توانند به دست آورند. با گذشت زمان، ما معتقدیم که این رویکرد می‌تواند دستگاه‌های PV را قادر به دستیابی به راندمان بسیار بالاتر، بیش از تقریباً 45 درصد کند.»

مزیت این ماده در دریافت انرژی خورشیدی است

تطبیق پذیری مواد جدید انعطاف پذیر و نازک کلیدی است. این ماده با ضخامت کمی بیش از یک میکرون، حدود 150 برابر نازک‌تر از ویفر سیلیکونی است. فتوولتائیک‌های موجود عموماً روی پانل‌های سیلیکونی اعمال می‌شوند، اما می‌توانند تقریباً روی هر سطحی قرار بگیرند.

باید دید آیا این رویکرد می تواند جایگزین خوبی برای پنل های خورشیدی بزرگ باشد یا خیر. در هر صورت این مواد مزیت شگفت انگیزی دارند و به دلیل انعطاف پذیری بالایی که دارند کمک زیادی به انسان در به دست آوردن انرژی خورشیدی می کنند.

227227

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *