اخبار اخبار تکنولوژی

هشدار/ مراقب زالوها باشید؛ حالا آن‌ها می‌توانند بپرند!

تبلیغات بنری


به گزارش خبرگزاری الخبرآنلاین، مطالعه اخیر نشان می دهد که زالوهای زمینی می توانند روی برگ درخت بپرند و حرکاتی را انجام دهند که قبلاً از آنها انتظار نمی رفت. این رفتار جدید درک ما از حرکت زالو را اصلاح می کند.

شواهدی مبنی بر اینکه حداقل یک گونه از زالوهای زمینی می توانند بپرند در یک مطالعه ویدئویی جدید ارائه شده است. محققان موزه تاریخ طبیعی آمریکا، دانشگاه فوردهام و کالج مدگار اوورز دانشگاه سیتی نیویورک (CUNY) این فیلم و تجزیه و تحلیل مربوط به آن را امروز (20 ژوئن) در این مجله منتشر کردند. بیوتروپیکا منتشر شده

مای فهمی، نویسنده اصلی، دانشمند مهمان در موزه و محقق فوق دکتری در دانشگاه فوردهام، گفت: «ما معتقدیم که این اولین شواهد قانع‌کننده‌ای است که نشان می‌دهد زالوها می‌توانند در حین صرف انرژی قابل توجهی بپرند.» قبلاً گزارش‌هایی مبنی بر پریدن زالو، از جمله بر روی افراد، وجود داشته است، اما این گزارش‌ها اغلب به این صورت تعبیر شده‌اند که زالوها صرفاً خود را به یک رهگذر می‌چسبند در حالی که رهگذر با آنها تماس می‌گیرد. “این مطالعه این استدلال را رد می کند.”

این ویدئو که در سال 2017 در ماداگاسکار گرفته شده است، یک زالو را نشان می دهد chtonobdella به نظر می رسد که پرش های کوچکی انجام می دهد.

فهمی طی دو سفر جداگانه به ماداگاسکار در سال‌های 2017 و 2023 فیلمی درباره روابط جنسی کارگردانی کرد. chtonobdella او آن را در حالی که روی یک ورق کاغذ چروک می شد، ثبت کرد و سپس برداشت. فهمی و همکارش مایکل تسلر، استادیار کالج مدگار ایوانز در دانشگاه سیتی نیویورک و همکار پژوهشی در موزه، این حرکت را به نوعی کبرا یا فنر به عقب تشبیه می‌کنند.

تسلر گفت: «در اصل، پرش خوبی انجام می‌دهد، اما به نظر می‌رسد یک فرود سخت باشد.

بسیاری از بی مهرگان کرم مانند دیگر می توانند بپرند، از جمله لارو مگس های صفراوی بدون پا (Asphondilia sp.) که قبل از هواگیری حالت مارپیچ به خود می گیرند، لارو مگس های میوه مدیترانه ای (Ceratitis capitata)، مگس های رهبر، و بسیاری از کرم ها از جمله از جمله Lymantria monacha. و Orgyia leucostigma می تواند حرکات مشابهی را نشان دهد. در حالی که طبیعت شناسان و زیست شناسان زالو از مدت ها قبل در مورد توانایی زالوهای زمینی در ساختن بستر فکر می کردند. Haemadipsidae آنها درباره پریدن بحث کرده اند و برخی زالوها را در حال پریدن در سفر خود مشاهده کرده اند، اما شواهد ملموس کمی وجود دارد.

تسلر گفت: “ما نمی دانیم هر چند وقت یکبار ممکن است این اتفاق بیفتد یا اینکه این زالوها از این توانایی برای یافتن میزبان استفاده می کنند یا خیر، اما با توجه به اینکه ما پرش های متعدد را در دو ضبط کوتاه ثبت کردیم، این رفتار ممکن است در این گونه رایج باشد.”

منبع: Scitech Daily

227227

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *