اخبار اخبار جهان

واکاوی یک ادعا درباره بی‌بی/ آیا نتانیاهو ایرانی‌الاصل است؟!

تبلیغات بنری


رسول سلیمانی: نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل یک سال پس از استقرار این رژیم در فلسطین در سال 1949 در تل آویو به دنیا آمد و دوران کودکی و نوجوانی خود را در بیت المقدس گذراند. بنیامین تحصیلات دبیرستان خود را در آمریکا نزد پدرش بنزیون نتانیاهو که در حال انجام تحقیقات تاریخی بود به پایان رساند و در سال 1967 به سرزمین های اشغالی بازگشتند.

او مدتی بین سال های 1956 و 1958 و دوباره بین سال های 1963 و 1967 در آمریکا زندگی کرد. در سال 1967 به سرزمین های اشغالی بازگشت و به یگان «سیرت متکل» ستاد فرماندهی و عملیات کل ارتش اسرائیل پیوست. او دوباره در سال 1972 به آمریکا بازگشت و تحصیلات خود را در موسسه فناوری ماساچوست آغاز کرد.

هنگامی که یوم کیپور در سال 1973 شروع به کار کرد، به اسرائیل بازگشت و به نیروهایی پیوست که در کانال سوئز و بلندی های جولان می جنگیدند. پس از جنگ به بوستون بازگشت و مدرک لیسانس معماری و فوق لیسانس مدیریت اجرایی را به پایان رساند و سپس به تحصیل در رشته علوم سیاسی در دانشگاه هاروارد ادامه داد.

با وجود گمانه زنی ها در شبکه های اجتماعی، شواهد تاریخی حاکی از ایرانی نبودن بنیامین نتانیاهو است و به نظر می رسد این شایعه ای است که گاهی در فضای الکترونیکی یا رسانه ای منتشر می شود. او در اسرائیل به دنیا آمد و خانواده اش نیز ریشه یهودی اروپایی دارند. خانواده نتانیاهو یهودیان اشکنازی هستند که در اصل از اروپای شرقی به اسرائیل مهاجرت کردند. پدرش بنزیون نتانیاهو یک مورخ برجسته بود و خانواده‌اش هیچ ارتباطی با ایران نداشتند.

ادعای ایرانی بودن اجداد بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، شایعه و اطلاعات نادرست را در برخی رسانه ها و شبکه های اجتماعی به راه انداخته است. اما این ادعاها از نظر تاریخی و اسناد رسمی قابل تایید نیست. نتانیاهو در دوران دانشجویی در بوستون با همسر اولش مریم آشنا شد و با او ازدواج کرد و صاحب اولین فرزندشان نوا شد. او از همسر دومش سارا دو فرزند به نام های اونیر و یایر دارد.

یوناتان نتانیاهو، برادرش که یکی از فرماندهان عملیات یگان ویژه سیرات ماتکل بود، در 4 ژوئیه 1976 در جریان عملیات آزادسازی مسافران اسرائیلی در هواپیمای فرانسوی که توسط چریک های فلسطینی دستگیر و به اوگاندا منتقل شده بودند، کشته شد. .

اگرچه نتانیاهو در سال 2005 به رهبری لیکود بازگشت، اما بین سال‌های 2006 تا 2009 رهبر اپوزیسیون بود. پس از انتخابات پارلمانی سال 2009، نتانیاهو با دیگر احزاب راست ائتلافی تشکیل داد و دوباره نخست وزیر شد. او حزب لیکود را در انتخابات 2013 و 2015 به پیروزی رساند. از سال 2016، نتانیاهو علاقه خود را با دونالد ترامپ، دوست شخصی او از دهه 1980، کانون فعالیت سیاسی خود قرار داده است.

از این رو، در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ، آمریکا قدس را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت شناخت، حاکمیت اسرائیل بر بلندی های جولان را به رسمیت شناخت و بر سر پیمان ابراهیم که مجموعه ای از عادی سازی روابط اسرائیل و کشورهای مختلف جهان بود، مذاکره کرد. جهان عرب.

تحلیل ادعای بی بی/ آیا نتانیاهو ایرانی الاصل است؟!

در همین حال، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، هفت بار به اتهام فساد مالی مورد بازجویی قرار گرفته است. سارا نتانیاهو، همسر نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز متهم به استفاده از خزانه دولت برای اهداف خصوصی است. قبل از حمله 7 اکتبر توسط حماس، رسانه های اسرائیلی گزارش دادند که پلیس این کشور بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این کشور را به رشوه خواری متهم کرده است و گفته می شود که پلیس شواهد کافی برای ارائه این اتهامات به دادگاه دارد. بنابراین گزارش، پلیس با نتانیاهو گفت وگوی حضوری داشته و از وی سوالاتی پرسیده است.

در رابطه با جنگ غزه و حملات اسرائیل به غیرنظامیان فلسطینی، کریم احمد خان، دادستان دادگاه کیفری بین المللی، در 20 می 2024 اعلام کرد که حکم بازداشت نتانیاهو را در چندین پرونده مربوط به جنایات جنگی و حقوق بشر صادر خواهد کرد. تخلفات جنایات علیه بشریت به گزارش گاردین، «اتهامات وارده از سوی دادستان فوق به نتانیاهو و گالانت مربوط به رفتار آنها در طول جنگ غزه است که شامل استفاده از گرسنگی علیه غیرنظامیان به عنوان ابزار جنگی و هدایت مجدد حملات علیه مردم غیرنظامی است جنایت جنگی به قتل و تخریب به عنوان جنایت علیه بشریت و قتل به عنوان جنایت اشاره می کند.

213

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *