اخبار اخبار فرهنگی

واکنش‌ها به حضور گزارشگر زن خستگی‌مان را رفع کرد/ خیلی از زن‌ها فوتبالی‌تر از مردها هستند

تبلیغات بنری


به گزارش خبرگزاری رابو، محمد معینی در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا، درباره شکل گیری ایده اولیه ویژه برنامه یورو 2024 توضیح داد: با توجه به تجربه نسبتا موفقی که در دی و بهمن سال گذشته داشتیم. در ویژه برنامه های یورو 2024. بعد از مسابقات آسیایی جام ملت ها و بازخورد بسیار خوبی که از مخاطبان دریافت کردیم، تصمیم گرفتیم برنامه ای ویژه برای رقابت های جام ملت های اروپا تهیه کنیم و قطعا می خواستیم آن را با کیفیت و رنگ های بهتر تولید کنیم. و لعاب.

سردبیر ویژه برنامه یورو 2024 ادامه داد: بحث های اولیه برای طراحی این برنامه در اسفندماه سال گذشته انجام شد و به ایده های کلی رسیدیم، اما برای جمع بندی و تکمیل ایده ها جلساتی را در اردیبهشت ماه سال جاری برگزار کردیم. سال.» دوستان هنری جلسات جداگانه ای برگزار کردند و ما هم سعی کردیم یک فرم کلی و متفاوت برای برنامه در نظر بگیریم، قسمت ها و آیتم ها را تعریف کردیم و در مورد جزئیات دیگری مانند تعداد مجریان و ترکیب مهمان ها تصمیم گرفتیم. در همان اردیبهشت فرم کلی برنامه شکل گرفت و تا خرداد فرصت داشتیم ایده ها را اجرا کنیم.

معینی بیان کرد: برای موفقیت در تولید چنین برنامه هایی باید نیاز مخاطب را به خوبی بشناسید و بدانید مخاطب به تماشای چه محتوا و عناصری در برنامه شما علاقه دارد. امروزه پلتفرم های زیادی در زمینه پخش زنده رویدادهای ورزشی مانند مسابقات یورو فعال هستند و برنامه های ویژه ای دارند اما اینکه کدام یک می تواند بیشترین مخاطب را جذب کند بستگی به میزان شناخت نیاز مخاطب دارد. درک اهمیت این موضوع یکی از مهمترین تجربیات من در تولید «یورو 2024» بود.

همانطور که سردبیر «یورو 2024» درباره تفاوت برنامه سازی در اینترنت و برنامه سازی در تلویزیون گفت: وقتی برنامه ای را در تلویزیون ارائه می کنید، مخاطب برای تماشای برنامه شما پولی نمی پردازد، اما در فضای مجازی، مخاطب هزینه می کند. برای تماشای یک برنامه و استفاده از اینترنت این امتیاز به میزان قابل توجهی افزایش می یابد. باید ارزش افزوده ای نسبت به آن برنامه های رایگان داشته باشد. اگر به کیفیت لازم نرسید، طبیعی است که مخاطب به برنامه های دیگر روی بیاورد. این ارزش افزوده برای جذب مخاطب بسیار مهم است.

وی تاکید کرد: فکر می کنم در دوربین های ورزشی تا حد زیادی به این دستاورد رسیده ایم. چه در ویژه برنامه جام ملت های آسیا و چه در ویژه برنامه اخیر جام ملت های اروپا، شاهد این رفاقت از سوی مخاطبان بودیم.

معینی همچنین درباره ایده حضور مجری و گزارشگر زن در ویژه برنامه یورو 2024 گفت: این کار جدیدی است که دوربین های ورزشی انجام داده اند. این تصور غلط وجود دارد که بسیاری از مردم هنوز فکر می کنند که طرفداران فوتبال فقط مرد هستند. خیلی از خانم ها هستند که فوتبال می بینند و اخبار ورزشی را حرفه ای و جدی تر از آقایان دنبال می کنند. در این برنامه ممتاز سعی شد افرادی را به کار گیریم که فارغ از جنسیت، تجربه لازم در این زمینه را دارند. ما سعی کردیم این فرض را که طرفداران ورزش و فوتبال فقط مرد هستند را رد کنیم.

وی افزود: در این برنامه مریم ماهوار را به عنوان یکی از مجریان اصلی داشتیم که به اعتقاد من از توانمندی بالایی برخوردار بود و اجرای این برنامه را بزرگوارانه ادامه داد. ترکیب او با نوید استاد رحیمی خیلی خوب بود. فرنوش جعفری را هم به عنوان خبرنگار در برنامه داشتیم که کار فوق العاده ای انجام داد و توانست سه جلسه را با اطلاعات بسیار بالا گزارش کند. او در پوشش بازی اول شرکت کرد، اما در دو بازی بعدی گزارشگر انفرادی بود. او ثابت کرد که در جمع خبرنگاران کم ندارد و واکنش های بسیار مثبتی به حضور این دو زن در ویژه برنامه یورو 2024 داشتیم.

سردبیر این ویژه برنامه فوتبالی تائید کرد: ما نسبت به همه این ایده ها دغدغه هایی داشتیم اما خوشبختانه با توجه به نجابتی که همکاری زنانه ما نشان داد، تولید کار بسیار فوق العاده بود. پیام های زیادی از مخاطبان دریافت کردیم و خانم های زیادی از ما تشکر کردند که اجازه ندادیم فضای برنامه کاملا مردانه باشد. این یک تجربه بسیار جالب و خوب برای همه ما بود که خستگی ما را برطرف کرد.

245245

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *